با توجه به حضور عنوان داران جهان و المپیک، رقابت دسته فوق سنگین به یکی از جذاب ترین رقابت ها در قهرمانی جهان تبدیل شده است.

علی داوودی

به گزارش همشهری آنلاین در آخرین مسابقه وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ که در بوگوتا کلمبیا برگزار می شود، وزنه‌برداران دسته فوق سنگین مردان به رقابت می‌پردازند.

رقابت فوق سنگین از ساعت ۱ بامداد به وقت ایران آغاز می‌شود.

با توجه به حضور عنوان داران جهان و المپیک، رقابت دسته فوق سنگین به یکی از جذاب ترین رقابت ها در قهرمانی جهان تبدیل شده است.  

لاشا تالاخادزه وزنه‌بردار مطرح گرجستان به دنبال این است که ششمین طلای جهانی خود را بگیرد و از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ قهرمان فوق سنگین جهان بوده است. رکورد ورودی تالاخادزه ۴۶۵ کیلوگرم است.

ایران دو نماینده در این وزن دارد که علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو برای کسب اولین مدال بزرگسالان جهان خود بر روی تخته می‌رود. رکورد ورودی داودی ۴۵۰ کیلوگرم است که بعد از وزنه‌بردار گرجستان در رده دوم لیست وزنه‌برداران شرکت کننده قرار دارد.

دیگر نماینده ایران در این وزن آیت شریفی با رکورد ورودی ۴۴۰ کیلوگرم است.  

داودی برای کسب مدال باید با دیگر وزنه‌برداران از جمله لالایان از ارمنستان(نایب قهرمان جهان در ۲۰۲۱)، گور میناسیان از بحرین(نایب قهرمان سابق جهان و نایب قهرمان المپیک ریو)، اکبر ژورائف از ازبکستان(قهرمان جهان و المپیک توکیو)، سیمون مارتیروسیان از ارمنستان (نایب قهرمان المپیک ریو و توکیو) رقابت کند.

کد خبر 728384

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha