رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پیشرفت کشور را متوقف نخواهیم کرد گفت: این مساله‌ای که دشمنان ایجاد کرده‌اند با مقاومت مردم و ناکام گذاشتن دشمن در سراسر کشور مواجه شده است و سازندگی و پیشرفت پیش خواهد رفت و هیچ گاه دچار وقفه نخواهد شد.

سفر رئیسی به خراسان جنوبی

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امیدواریم برخلاف سفر قبلی که به خاطر وضعیت کرونا دیدار مردمی نداشتیم در این سفر از نزدیک با مردم استان دیدار کنیم و حرف آنها را بشنویم.

وی گفت: خراسان جنوبی معروف به استان علم و فرهنگ است و یاد همه علما و بزرگان استان، زنان و مردان فرهیخته فرهنگی و علمی این استان را گرامی می‌داریم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی مورد توجه دولت بوده است، اظهارداشت: به مردم این استان علقه خاصی داشته و دارم.

وی ادامه داد: در سفر اول مصوباتی براساس نیازهای استان داشتیم و اقداماتی با پیگیری‌های استاندار و راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان انجام شده که در این سفر مصوبات سفر اول را دنبال می‌کنیم.

 رئیسی گفت: برخی پروژه‌ها و طرح‌ها به نتیجه رسیده و طبق گزارش‌هایی که به من دادند جای تشکر دارد، برخی در دست اقدام است اما مسایل مهمی هم در استان مورد انتظار مردم است.

وی با بیان اینکه اتصال ریلی و تامین آب از انتظارات مردم خراسان جنوبی است، گفت: این مسایل از نظر ما دور نیست، این دو مسئله را دنبال می‌کنیم که ریل تقریبا به نتیجه رسیده، اقدامات مقدماتی آن انجام شده و در موضوع آب هم همین طور است.

رئیس جمهور گفت: مسکن از وعده‌هایی است که در استان خراسان جنوبی داده شده که کار خوب پیش رفته است و در این سفر هم گزارشاتی به مردم خواهیم داشت و استاندار هم توضیح می‌دهد.

وی ادامه داد: کار در شهرستان‌ها و مرکز استان در بحث واگذاری زمین و ساخت مسکن خوب پیش می‌رود لذا خودم در استان‌ها موضوع مسکن را دنبال می‌کنم که به نتیجه خوبی برسد.

 رئیسی عنوان کرد: هرگونه خدمت و کار برای مردم متدین، مخلص، با صفا و صمیمی استان خراسان جنوبی را برای خود و دولت توفیقی بزرگ می‌دانیم.

وی گفت: در این سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی و رفع موانع و مشکلات احتمالی هر کدام از طرح‌ها دنبال می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ایم پیشرفت کشور را متوقف نکرده و متوقف نخواهیم کرد، گفت: این مساله‌ای که دشمنان ایجاد کرده‌اند با مقاومت مردم و ناکام گذاشتن دشمن در سراسر کشور مواجه شده است و سازندگی و پیشرفت پیش خواهد رفت و هیچ گاه دچار وقفه نخواهد شد.

وی تاکید کرد: در این سفر برخلاف سفر نخست دیدارهای مردمی نیز خواهیم داشت.

جزئیات برنامه سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد. سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفرهای استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند. دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر است و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

رئیس جمهور در شهرستان‌های قاینات و نهبندان هم حضور می‌یابد و ضمن بازدید از طرح‌های مختلف عمرانی و زیربنایی استان و بررسی روند اجرای مصوبات سفر قبلی، در نشست‌های مختلف طی این ۲ روز شرکت می‌کند.

پیگیری مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی که نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد، رفع محرومیت و جذب سرمایه‌گذاری از محورهای دور دوم سفر آیت الله رئیسی اعلام شده است و به همین منظور جلسات تخصصی برگزار می‌شود.

همچنین روز گذشته شماری از معاونان وزیران و مدیران کل اعزامی از مرکز به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها در ۲۸ دستگاه اجرایی استان حضور یافتند و با برپایی میزهای ارتباطات مردمی علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم، درخواست‌ها، پیشنهادها، مشکلات و نامه‌های مردم را دریافت کردند.

سامانه سامد (۱۱۱) نیز از دیروز چهارشنبه (۲۳ آذر ماه) آماده دریافت درخواست‌های مردم از سراسر استان خراسان جنوبی است و مردم می‌توانند تا روز جمعه از طریق این شماره تماس مشکلات و مطالبات خود را با دولتمردان مطرح کنند.

براساس آخرین اعلام مسوولان استان رهاورد سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۱۰۶ مصوبه بوده که اغلب آنها در زمینه عمرانی و زیرساختی است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

کد خبر 728136
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 18
  • AU ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    1 4
    آقای رئیس جمهور برای هر استان کار گروه اقتصادی از تمام سلیقه ها تشکیل دهید تا کشور از بن بست اقتصادی خارج شود.