مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد از گرفتن تاییدیه آبگیری برای سد چم‌شیر از سوی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

سد چم شیر - سد چمشیر

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در روزهای اخیر نماینده سازمان حفاظت محیط زیست کشور در محل احداث سد چم‌شیر حضور داشتند و تاییدیه آبگیری دادند و کامل تایید شد که هیچ گونه مشکل زیست محیطی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سد چم‌شیر ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: با توجه به برنامه زمان بندی تا پایان امسال عملیات آبگیری این سد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: 

مصلح ابراز کرد: زیر کشت بردن اراضی پایین دست، تولید ۴۸۲ گیگاوات انرژی برقابی در سال، ایجاد بستر مناسب برای افزایش تولید آبزیان و توسعه گردشگری، کنترل سیلاب و شوری آب رودخانه زهره از جمله اهداف احداث سد چمشیر است.

سد چم‌شیر از نوع بتنی غلتکی (RCC) است که مطالعه احداث سد ان در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت. سد و نیروگاه چم‌شیر در ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و برروی رودخانه زهره ساخته می‌شود. سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه‌های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

کد خبر 728135
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha