مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب با برگزاری نخستین مسابقه بین تیم‌های آرژانتین و کرواسی آغاز خواهد شد.

کرواسی - آرژانتین

به گزارش همشهری آنلاین، درحالی که کروات‌ها تنها یک بار به فینال رسیده‌اند که آنهم در دوره قبلی بود، آرژانتین می‌تواند با برتری مقابل حریف در بازی امشب برای ششمین بار به بازی نهایی جام جهانی برسد.

آلبی‌سلسته ۲ بار در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان و در ۳ فینال دیگر در سال‌های ۱۹۳۰، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ مغلوب اروگوئه، آلمان غربی و آلمان شده است. همچنین درحالی که کرواسی یک بار در سال ۱۹۹۸ در نیمه نهایی شکست خورده به بازی رده‌بندی رفته، آرژانتین در هر بازی نیمه‌نهایی جام جهانی که حاضر بوده، نباخته است.

بازی آرژانتین و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه لوسیل و با قضاوات دانیله اورساتو از ایتالیا آغاز خواهد شد.

دو تیم پیش از این ۵ بار مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم هر کدام ۲ پیروزی بوده است. آخرین بازی به مصاف دو تیم در مرحله گروهی جام جهانی قبلی در روسیه بازمی‌گردد که کروات‌ها با ۳ گل آرژانتین را شکست داده بودند.

به غیر از این بازی، آرژانتین و کرواسی یک بار دیگر هم در جام جهانی باهم بازی کرده بودند که آن مسابقه به جام جهانی ۱۹۹۸ بازمی‌گردد که آلبی سلسته موفق شد با یک گل کرواسی را شکست دهد.

به نظر می‌رسد، امشب فرصت بسیار خوبی برای آرژانتینی‌ها به منظور انتقام‌گیری از کرواسی به دلیل شکست تلخ دوره پیش باشد.

کرواسی به عنوان تیم دوم از گروه F به یک هشتم رسید که در آنجا پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی ژاپن را حذف کرد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز با همین وضعیت بر برزیل غالب شد.

نکته قابل توجه در مورد کرواسی این است که در دو جام جهانی اخیر و در ۶ بازی مراحل حذفی‌اش، ۴ برد در ضربات پنالتی و یک برد در وقت اضافه داشته است!

در مقابل آرژانتین پس از صدرنشینی در گروه C ابتدا به مصاف استرالیا رفت و این تیم را ۲ بر یک شکست داد و سپس مقابل هلند پس از تساوی ۲ بر ۲، در ضربات پنالتی حریف را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.

در ترکیب آرژانتین، مارکوس آکونیا و گونسالو مونتیل به دلیل محرومیت غایب هستند. در سوی دیگر میدان احتمال دارد، یوسیپ استانیشیچ نیز به دلیل مصدومیت شانس بازی برای کرواسی را از دست بدهد.

کد خبر 727556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha