دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: موفق‌ترین فدراسیون ورزشی ایران با بحران‌های متعددی در موضوعات مدیریتی و فنی روبه‌رو است.

پس از آنکه فدراسیون به دلیل برگزار نشدن انتخابات در دهه اول دی ماه عملا با تعطیلی مواجه شد و اعتراض پولادگر را به دنبال داشت خرید 90 هزار دلار هوگوی الکترونیکی تکواندو بدون تایید فدراسیون جهانی برای مدیران تکواندو حاشیه‌ساز شده است.خبرگزاری مهر در گزارشی ابعاد جدیدی از این مسئله را بازتاب داده است.

فدراسیون تکواندو در حالی اقدام به خرید 021 عدد هوگوی الکترونیکی با استفاده از 90 هزار دلار ارز دولتی کرد که هنوز محصول این شرکت به تایید کمیته کارشناسی فدراسیون جهانی - که اتفاقا سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو ایران یکی از اعضای آن است - نرسیده. از سوی دیگر نکته‌ای که در این خرید مورد توجه قرار می‌گیرد اینکه نماینده انحصاری این شرکت در ایران کسی نیست جز مدیر تیم‌های ملی ایران.

غلامرضا ابراهیمی دبیر فدراسیون تکواندو در این مورد می‌گوید: «این هوگوها با توجه به در پیش‌بودن مسابقات قهرمانی آسیا و میزبانی غرب آسیا خریداری شد که بازدهی آن نیز با کسب عنوان قهرمانی آسیا بعد از 36 سال حاصل شد.»

ابراهیمی در مورد احتمال عدم تایید این نوع هوگوها از سوی فدراسیون جهانی گفت: «احتمال این کار خیلی کم است ولی با کسب عنوان قهرمانی آسیا و آشنایی نفرات ما با این هوگوها که به زودی در تمام مسابقات تکواندو رایج می‌شود، حاصل این سرمایه‌گذاری به دست آمده است.»

مدیر تیم‌های ملی  نیز در مورد نقش خود در مورد این خرید به مهر  گفت: «من نماینده انحصاری شرکت لاجاست کره نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه هستم و این خرید طبق یک قرارداد کاملا قانونی صورت گرفت.»

وی  در مورد تایید این هوگوها از سوی فدراسیون جهانی گفت: «دو ماه قبل فدراسیون جهانی این هوگوها را به طور رسمی تایید کرد. برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا که با قهرمانی تیم ملی ایران خاتمه یافت یا مسابقات غرب آسیا با این نوع هوگوها نشانه همین امر است.» وی ادامه داد: «بعد از رسمی‌شدن هوگوی تولید‌شده توسط لاجاست، آدیداس اعتراض کرد و قرار است هوگوی این شرکت نیز بعد از آزمایش تایید شود که تایید آن به‌معنای نفی هوگوی لاجاست نیست. البته نفس استفاده از هوگوهای الکترونیکی قطعی است که به المپیک هم وارد خواهد شد.»

تلاش برای تخریب

در این میان اما واکنش محمد پولادگر به رسانه‌ای‌شدن این خبر بسیار جالب توجه است. او با تکذیب شدید این مسائل، طرح موضوع را حاشیه‌ای از سوی عده‌ای فرصت‌طلب می‌داند که  فدراسیون نسبت به این موضوع پیگرد قانونی خواهد داشت. رئیس تکواندو در ادامه معتقد است: «البته بیان این موضوعات با توجه به فضای نزدیک به انتخابات چندان عجیب نیست. دو شرکت لاجاست و آدیداس این هوگوهای الکترونیکی را تولید می‌کنند اما فدراسیون جهانی تکواندو با لاجاست قرارداد دارد و تایید کرده است که در مسابقات رسمی از آنها استفاده شود. پیش از آن، این هوگوها در چند تورنمنت بین‌المللی مورد استفاده قرار گرفت اما در نهایت لاجاست تایید و در رقابت‌های قهرمانی آسیا و غرب آسیا که هر دو در تقویم جهانی وجود دارند، استفاده شد. »

رئیس فدراسیون تکواندو افزود: «وقتی برای خرید اقدام کردیم، شرکت لاجاست اعلام کرد با نماینده‌ای در خاورمیانه قرارداد دارد و ما همه اقدامات خود را با حضور و مشورت نماینده
سازمان تربیت‌بدنی منعقد کردیم و هنوز هم کل مبلغ آن را نپرداخته‌ایم. البته بخش عمده آن داده شده است. از ابتدا هم قرار بود در لیگ‌های خود از هوگو استفاده کنیم اما هیچ تحمیلی به باشگاه‌ها برای خرید آن نداشتیم. این لباس‌ها را در اختیار تیم‌ها قراردادیم تا با آنها تمرین کنند.»

پولادگر افزود: «ذوالقدر نماینده این شرکت در ایران است و من نمی‌دانم که خرید از طریق ایشان چه مشکل قانونی دارد. مگر تیم‌های فوتبال بسیاری از لباس‌های خود را از علی دایی نمی‌خرند. هادی ساعی نماینده آدیداس در ایران است و ما بسیاری از لباس‌های خود را از ایشان می‌خریم این چه مشکل قانونی دارد. نمی‌دانم چگونه این افراد به خود جرات می‌دهند که این مسائل را مطرح کنند. این موضوعات از سوی افرادی بیان می‌شود که می‌خواهند در آستانه انتخابات‌، جو را متشنج کنند و حتی پیامک‌هایی را برای روسای هیات‌های ما می‌فرستند. این روشی ناجوانمردانه در انتخابات است.»

کد خبر 72738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز