گروه بین‌الملل: تظاهرات مردمی در سراسر دنیا در اعتراض به کشتار مردم بی‌پناه غزه ادامه یافت

شاخص‌ترین این اعتراضات در انگلیس بود که در پی تلاش تظاهرکنندگان انگلیسی برای حمله به سفارتخانه رژیم صهیونیستی در لندن درگیری‌هایی میان پلیس انگلیس و تظاهرکنندگان در نزدیکی سفارتخانه‌ رژیم صهیونیستی درگرفت.

همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف اروپا، در لندن نیز 15هزار انگلیسی در یادداشتی از دولت خود خواستند اسرائیل را به خاطر حملات و نقض قوانین بین‌المللی در جنگ علیه فلسطینی‌ها مجازات کند.

همچنین برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس که در تظاهرات لندن حضور داشتند از دولت خواستند صادرات سلاح به اسرائیل را متوقف کند و در راستای توقف اجرای توافقنامه مشارکت اروپا و اسرائیل وارد عمل شود.

در همین راستا، بیش از 60 نفر از اعضای پارلمان انگلیس در بیانیه‌ای خواستار توقف کشتار اسرائیل در نوار غزه و توقف فوری عملیات نظامی علیه فلسطین و دخالت جامعه جهانی شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، پلیس لندن با تظاهرکنندگانی که سعی داشتند به زور وارد سفارتخانه‌ رژیم اشغالگر قدس شوند، درگیر شد و این درگیری‌ها موجب زخمی شدن چند نفر و دستگیری چند نفر دیگر شد.

تظاهرکنندگان خشمگین با پرتاب سنگ، چوب وکفش به سوی پلیس انگلیس درصدد عبور از دیوار امنیتی گارد ویژه پلیس لندن و ورود به داخل سفارت اسرائیل بودند که در نهایت با نیروهای پلیس به‌شدت درگیر شدند و این درگیری منجر به زخمی شدن برخی از تظاهر‌کنندگان شد. این تظاهرکنندگان همچنین خواستار پایان تحریم نوار غزه شدند.

روزنامه مصری الاهرام و رادیوصدای آمریکا نیز گزارش دادند: حدود صدها نفر در شهر لیژ  واقع در شرق بلژیک در اعتراض به عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه دست به تظاهرات زدند.حدود 500 تظاهر‌کننده نیز در تظاهراتی در نیوزیلند پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و به کنسولگری آمریکا در اوکراین کفش پرتاب کردند.

در آنکارا نیز تظاهر‌کنندگان حملات و جنایت‌های وحشیانه‌ اسرائیل را در نوار غزه محکوم کردند. سازمان‌های مدنی و دیگر سازمان‌ها و احزاب سیاسی در برابر کنسولگری اسرائیل در استانبول نیز تجمع کردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

این تظاهر‌کنندگان تصویرهایی از کشتارهای اشغالگران صهیونیست در نوار غزه را در دست داشتند. در توکیو نیز حدود ده‌ها نفر در برابر سفارت اسرائیل در این شهر تجمع کردند. در آمریکا نیز صدها نفر طی تظاهراتی با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین و پلاکاردها‌یی که شعارهای ضد‌اسرائیلی روی آن نوشته شده بود، مخالفت خود را با حملات اسرائیل در نوار غزه اعلام کردند.

تظاهر‌کنندگان آمریکایی توقف هر چه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شدند و از دولت آمریکا خواستند تا از جانبداری از این رژیم دست بر دارد.در عین حال ده‌ها هزار نفر از طرفداران حزب‌الله لبنان در شهر نبطیه واقع در جنوب لبنان نیز در اعتراض به حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

در مصر هم حکومت مبارک با حمله به تظاهرکنندگان 15 نفر را بازداشت کرد. همچنین 50  هزار مصری نیز در شهر اسکندریه حملات اسرائیل در نوار غزه را محکوم کردند.در کشورهای اسکاندیناوی نیز بیش از 10 هزار نفر در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

همچنین 12 هزار نفر در اسلو دست به تظاهرات زدند که به برخی درگیری‌ها منجر شد که پلیس ناگزیر شد با استفاده از گاز اشک آور تظاهر‌کنندگان را متوقف کند. حدود 4 تا 5 هزار نفر نیز در مرکز استکهلم دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات در برابر مقر سفارت اسرائیل و بنا به دعوت اقلیت‌های گروه‌های مسلمان و گروه‌های طرفدار فلسطین برگزار شد.

کد خبر 72725

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز