سکه امامی در سایت های رسمی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تا ورود به کانال جدید فاصله دارد تا رکورد شکنی بی سابقه دیگری را در بازار طلا و سکه را رقم بزند. این در حالی است که طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران هم اکنون در بازار سکه با نرخ در حدوده ۱۸ میلیون تومان نیز فروخته می شود.

سکه

همشهری آنلاین- خدیجه نوروزی: سکه امامی در شبکه اطلاع رسانی طلا و سکه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان تا ورود به کانال ۱۸ میلیون تومانی فاصله دارد تا رکورد شکنی بی سابقه ای در بازار طلا و سکه را رقم بزند. این در حالی است که طبق گفته رئیس اتحادیه طلا و سکه تهران هم اکنون در بازار سکه با نرخ ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نیز فروخته می شود. ورود به کانال جدید در حالی شکل گرفته است که در دو ماه گذشته سکه برای اولین بار در عرض کمتر از دو ماه دو کانال ۱۶ و ۱۷ میلیون تومانی را پشت سر گذاشت تا بانک مرکزی را وادار به اجرای سیاست گذاری های جدید در بازار ارز کند و برای بازگرداندن آرامش به بازار طلا و سکه، اوراق سکه عرضه کند.

سکه در حالی وارد کانال جدید شده که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است تقاضا برای خرید سکه در بازار افزایش نیافته و جو روانی خاصی حاکم نیست.

نادر بذر افشان بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان بازار طلا و سکه که معتقدند افزایش تقاضا منجر به افزایش حباب قیمتی در بازار شده، در گفت و گو با همشهری آنلاین گفت: شیب تند قیمت امروز بازار ناشی از نوسانات بازار داخلی ارز است چرا که نه تنها در این روزها افزایش تقاضایی در بازار وجود ندارد بلکه با کاهش تقاضا هم مواجهیم. 

وی ادامه داد: گزارش های اصناف و رصد بازار گویای این است که مردم نقدینگی برای خرید طلا و سکه ندارند که البته همین موضوع در چند روز گذشته موجب ضرر و زیان های زیادی به کسبه شده است. این گرانی ها و کاهش تقاضا و کاهش معاملات قطعا به نفع طلافروشان هم نیست.

بذرافشان با اشاره به انس جهانی نیز گفت: گرچه امروز بازار انس جهانی با تغییراتی همراه نبود اما در طول یک هفته گذشته شاهد افزایش ۴۷ دلاری انس جهانی طلا بودیم که همین موضوع در کانال عوض کردن های سکه در کوتاه مدت تاثیر زیادی داشت. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص سیاست های بانک مرکزی در خصوص ورود به عرضه اوراق سکه در بازار بورس نیز اظهار کرد: قیمت گذاری های خوب در بورس موجب شد تا در هفته های گذشته بازار کمی ثبات داشته باشد حتی در مقطعی کاهش داشتیم. 

بذرافشان افزود: اما برای تاثیرگذاری بیشترلازم است تفاوت قیمت عرضه اوراق سکه در بورس با بازارهای داخلی بیشتر شود. این تفاوت قیمت می تواند روی ثبات بازار و کاهشی شدن قیمت ها نقش موثرتری داشته باشد. در حالیکه الان تفاوت فاحشی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران عنوان کرد: قیمت های کنونی هیجانی است و کاهش خواهد یافت. لذا بهتر است مردم خریدهای هیجانی نکنند تا در کوتاه مدت متضرر نشوند.

کد خبر 727233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    7 1
    سکه هم میخواد لخت شه
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    8 1
    پیش به سوی رکوردها
  • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    13 0
    سکه از زمونی که دو میلیون بود این بنده خدا می گفت نخرید حباب داره الان رسیده به ۱۸ میلیون بازم میگه نخرید ارزون میشه !
  • جمال IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    12 0
    صدمیلیون تومن هم بشه که میشه بازم میگند نخرید حباب داره