یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بیانیه مشترک اخیر چین و عربستان گفت: دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و قاطعیت جواب این بیانیه را دهد که دیکته شده اسرائیل و آمریکا به نوکرشان یعنی عربستان است.

یعقوب رضازاده

به گزارش همشهری آنلاین، یعقوب رضازاده در واکنش به بیانیه اخیر چین و عربستان سعودی اظهار کرد: کشور ما در منطقه خاورمیانه به ویژه غرب آسیا به عنوان کشوری قدرتمند از نظر علمی، موشکی، دفاعی و موارد دیگر شناخته شده است ما هیچ وجه به جز صلح، دوستی و آرامش و امنیت برای منطقه و همسایگان چیز دیگری نخواستیم و انتظار نداشته‌ایم، موضوعی که همه همسایگان از آن اطلاع دارند.

وی تاکید کرد: ما تاکنون در امور داخلی کشوری دخالت نکردیم و اگر اظهارنظری هم بوده در راستای حفظ آرامش منطقه بیان شده است؛ درباره بیانیه مشترک تکلیف عربستان مشخص است عربستان هیچ‌گاه حامی ما نبوده و همواره در روابط با کشورمان تنش را دنبال کرده که آخرین نمونه آن اغتشاشات اخیر است یک پای ثابت عربستان سعودی بوده که به خصوص رسانه ضد انقلاب اینترنشنال دنبال می‌کند. از عربستان بیش از این انتظار نمی‌رفت آنها همیشه در شوراهای خود ایران را محکوم به مداخله‌جویی در کشورهای همسایه کرده حال این‌که کشورهای همسایه به هیچ وجه چنین نظری ندارند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع چین فرق دارد ما با چین روابطی سیاسی و اقتصادی داریم چین به بازار نفت و اقتصاد ما نیاز داشته و ما هم با چین تبادلاتی داریم لذا به هیچ وجه این بیانیه مشترک از طرف چین مورد انتظار و قبول کشور ما نیست؛ باید دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه با قدرت و قاطعانه جواب این بیانیه را بدهد.

رضازاده تاکید کرد: ما به هیچ وجه مواضع ذکر شده در این بیانیه مشترک را قبول نداشته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم. این بیانیه دیکته شده اسرائیل وآمریکا به نوکر خود عربستان سعودی است که آن را القاء کرده‌اند.

کد خبر 726956
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha