شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۹ هزار و ۹۳ واحد همراه شد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به کاهش قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل بازار در پایان معاملات با کاهش ۱۹ هزار و ۹۳ واحد نسبت به روز معاملاتی قبل، به رقم یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۷۳۷ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن نیز با کاهش ۴۲۵۴ واحد به رقم ۴۱۲ هزار و ۸۳۰ واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس به بیش از ۵ میلیون و ۱۲۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از ۷.۳ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴۱۱۱ میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز قرمز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۳ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۱.۲ صدم درصد افت کردند، شاخص آزاد شناور ۱.۲ درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس ۱.۴ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۲ درصد افت کرد.

امروز نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، ‌ایران‌خودرو، ‌پالایش نفت اصفهان و ملی مس ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل در پایان معاملات امروز با ۱۰۸ واحد کاهش به رقم ۱۸ هزار و ۴۵۵ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس که شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی در آن حضور دارند، ۳۴۱ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳.۶ میلیارد سهام،‌ حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۸۸۷ میلیارد تومان دادوستد کردند. امروز نمادهای آهن و فولاد غدیر ایرانیان و صنعتی مینو بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت شیراز، صبا تامین و پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

کد خبر 726943
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    3 0
    آخه به کدامین گناه گرفتار این بورس شدیم خدایا؟ همه بازارها رشد کردند الا این بازار خیر سرش تالار شیشه ایی و شفاف!