مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب با برگزاری ۲ مسابقه دیگر به پایان می‌رسد و در نخستین بازی، پرتغال و مراکش مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

پرتغال - مراکش

به گزارش همشهری آنلاین، بازی دو تیم از ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه الثمامه با قضاوت فاکندو تلو از آرژانتین آغاز خواهد شد.

این دو تیم تاکنون ۲ بار مقابل هم بازی کرده‌اند که هر دو بار آن در جام جهانی بوده است. ابتدا در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک، مراکش ۳ بر یک پرتغال را شکست داد. در دومین بازی هم در جام جهانی قبلی بود که پرتغال با یک گل از سد مراکش گذشت.

نکته قابل توجه در این بازی حضور در ترکیب اصلی یا نیمکت‌نشینی کریستیانو رونالدو خواهد بود.

در حالی که پرتغال با برتری ۶ بر یک مقابل سوئیس در یک چهارم نهایی خود را به این مرحله رسانده، مراکش در یک بازی سخت و در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشته است.

در جام جهانی پیشین مراکش با اسپانیا و پرتغال همگروه بود و حالا اما در مراحل حذفی به این تیم‌ها برخورد کرده است.

برنده بازی این دو تیم باید با برنده جدال حساس انگلستان و فرانسه در نیمه‌نهایی بازی کند.

عملکرد خطوط حمله و دفاع دو تیم در این جام هم دقیقا در نقطه عکس قرار دارد. مراکش ۴ گل زده و تنها یک گل خورده، اما پرتغال ۱۲ گل زده و ۵ گل دریافت کرده است.

در ترکیب مراکش، نایف اکرد و در ترکیب پرتغال نونو مندس و دانیلو پریه‌را مصدوم هستند و به بازی امشب نخواهند رسید.

مراکش در صورت عبور از سد بلند پرتغال، نخستین تیم از قاره آفریقا خواهد بود که به نیمه‌نهایی جام جهانی می‌رسد. اما رسیدن پرتغال به نیمه‌نهایی رکورد خاصی برای این تیم محسوب نمی‌شود. آنها آخرین بار در جام جهانی ۲۰۰۶ به این مهم نایل شده بودند، اما آن چیزی که پرتغالی‌ها به‌دنبالش هستند، رسیدن به فینال جام جهانی برای نخستین بار در تاریخ است.

کد خبر 726890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha