آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روزهای تعطیلی آموزش‌های حضوری برگزار نمی‌شود.

مدرسه - امتحانات - آزمون

به گزارش همشهری آنلاین، آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: در پی آلودگی شدید هوای پایتخت و  ارائه آموزش در  تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران در روز شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر به صورت مجازی به اطلاع می‌رساند:

آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روز های تعطیلی آموزش‌های حضوری، برگزار نمی‌شود و تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

بدیهی است امتحانات در ایام حضوری مدارس متوسطه، طبق برنامه از قبل اعلام شده برگزار خواهد شد.

ضمناً مهد کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل هستند.

آغاز تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی از دی‌ماه 

همچنین، محسن زارعی رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره روند اجرایی تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی که مدتی است در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، به ایسنا گفت: تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی را مدتی‌است که شروع کرده‌ایم.

وی افزود: برنامه‌ای که ما برای تصحیح الکترونیکی داریم اینگونه است که برگه‌ها اسکن می‌شوند و به صورت سوال به سوال در اختیار مصححین قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه مصحح دوم، نظر مصحح اول را نمی‌بیند و مصححین نمرات را جمع نمی‌زنند و تنها سوال‌ها را تصحیح می‌کنند و سامانه جمع می‌زند گفت: اگر هم اختلافی وجود داشته باشد به مصحح سوم ارجاع می‌شود. ممکن است برگه دانش‌آموزی در جنوب کشور را معلمی در شمال تصحیح کند و توزیع سوالات هم کشوری خواهد بود.

زارعی ادامه داد: این کار را در امتحانات خرداد و شهریورماه امسال برای دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور آغاز کردیم و تصحیح تمام اوراق در داخل انجام شد و برایند کار رضایت‌بخش بود.

وی با اشاره به اینکه در فازهای بعدی قصد داریم تصحیح اوراق امتحانی را به طور کامل، هوشمند و مکانیزه کنیم که البته مستلزم صرف بودجه و زمان زیادی است گفت: شرط حذف کاغذ و برگزاری آزمون هوشمند هم این است که ابزار آزمون‌دهی، شخصی‌سازی و تولید شود که فعلا موضوع در دست بررسی و مطالعه قرار دارد. این کار هزینه‌های بسیاری دارد و مراحل آزمایشی‌اش هم باید سپری شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: اما تصحیح الکترونیک را همانطور که گفته شد به طور آزمایشی و در دومرحله انجام داده‌ایم و بنا داریم مدارس تمام کشور را در امتحانات دی ماه امسال، زیر بار ببریم که البته آن هم آزمایشی خواهد بود.

زارعی با بیان اینکه از هر استانی یک حوزه یا یک منطقه انتخاب و مجری طرح خواهند بود گفت: اگر نتیجه بگیریم و زیرساخت‌ها فراهم باشد در خرداد سال آینده تصحیح الکترونیکی را در گستره کشوری اجرا می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در کنار اقدامات صورت گرفته در فرایند طراحی سوالات که در فضای قرنطینه انجام می‌شود و امنیت بالایی دارد، تدابیر لازم در حوزه‌های امتحانی نیز اندیشیده شده و مجموع این اقدامات، ضریب امنیت امتحانات نهایی را بالا می‌برد گفت: دانش‌آموزان در مدرسه‌ای غیر از مدرسه خودشان امتحان می‌دهند. حوزه تصحیح نیز همینگونه است و  مصححان برگه‌های دانش آموزان حوزه‌های امتحانی دیگر را تصحیح می‌کنند و دیگر بحث ذی نفوذی مصححان در منطقه خودشان مطرح نمی‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: سربرگ سوالات در حوزه اجرا و تصحیح برداشته و کدی درج می‌شود. موضوع سوءگیری معلمان و مصححان در مناطق نیز پیش از این مطرح  و راهکار ما این بود که برخی مناطق را جابه‌جا کردیم و حوزه تصحیح یک منطقه را به منطقه دیگر بردیم. 

کد خبر 726877
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha