مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

کارفرمای پروژه تخریب بقایای متروپل آبادان گفت: سازه ی متروپل تا ساعت ۱۶ روز جمعه تخریب می‌شود.

مترو پل

به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد آریادوست مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند و کارفرمای پروژه تخریب بقایای متروپل آبادان گفت: عملیات تخریب متروپل ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ آغاز و تا ساعت ۱۶ به پایان می رسد.

او تاکید کرد هدف این است که عملیات تخریب بدون تلفات جانی و با حداقل تلفات مالی انجام شود.

آریادوست با تشکر از شهروندان آبادانی که تاکنون با مجریان تخریب همکاری کردند، خواست که تا زمان باقیمانده به آغاز تخریب نهایی متروپل مسائل ایمنی لحاظ شده را رعایت و از تردد در محدوده خطر اعلام شده پرهیز کنند.

مدیر اجرای طرح‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند و کارفرمای پروژه تخریب بقایای متروپل آبادان گفت: محدودیت‌های اعمال‌شده در خیابان های منتهی به متروپل پس از تخریب نهایی برداشته می‌شود.

گفتنی است ساختمان ۱۰ طبقه متروپل واقع در خیابان امیری آبادان روز ۲ خرداد امسال فرو ریخت و در این فاجعه تلخ ۴۳ نفر از شهروندان زیر آوار ماندند و جان باختند و ۳۸ نفر نیز مصدوم شدند. در میان کشته‌شده‌ها تعدادی کودک نیز وجود داشت. 

ریزش این ساختمان بر اثر شکست سازه‌ای به دلیل نقض ضوابط فنی و استانداردها رخ داد و ۱۳ نفر از مقصران این حادثه دستگیر شده‌اند و در حبس به سر می‌برند.

این ساختمان یک بار دیگر در روز ۴ آبان امسال نیز دچار فروریزش شد و در جریان این حادثه یک زن کشته شد.

روز ۲۳ شهریور سال جاری نیز باقیمانده ساختمان متروپل دچار ریزش مجدد شده بود که در این حادثه یک کارگر ساختمانی جان باخت. به این ترتیب این ساختمان درمجموع ۳ بار دچار ریزش شد.

کد خبر 726676
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha