در همه خانه‌ها حجم زیادی داروی غیرقابل استفاده اعم از داروهای مازاد و تاریخ گذشته وجود دارد، اما باید پرسید چگونه می‌توان به طور صحیحی این داروها را دور ریخت، به گونه‌ای که طبیعت مسموم نشود؟

داروخانه - فروش دارو

به گزارش همشهری آنلاین، می‌توان به طور صحیح داروهای غیرقابل استفاده اعم از داروهای مازاد و تاریخ مصرف گذشته را دور ریخت. آن هم به صورتی که طبیعت آسیب نبیند و این داروها وارد چرخه طبیعت نشوند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، برای داروهای غیر قابل استفاده خود،  ابتدا داروهایی که دارای بطری شیشه‌ای هستند را از سایر داروها جدا کنید. 

در مرحله بعدی داروها را درون کیسه‌های پلاستیکی قرار داده و در آن‌ها را ببندید. سپس داروهای غیر قابل استفاده خود را به داروخانه‌های منتخبی که از سوی معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است، تحویل دهید.

باید توجه کرد که دارویی که از داروخانه و نظارت داروساز خارج می‌شود، دیگر قابل برگرداندن به داروخانه نیست. بنابراین هیچ داروی خریداری‌شده‌ای، قابل برگشت به داروخانه یا هیچ مرکز دیگری نیست، مگر به منظور  امحای آن.

برای دریافت نام داروخانه‌های منتخب به منظور تحویل دارو روی این لینک کلیک کنید.

کد خبر 726664
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    1 0
    تحویل نم یگیرند . من یکی دو بار بردم و پاسخ این بود که چون از شرایط نگهداری اطلاع ندارند و احتمال فساد وجود دارد نمی توانند تحویل بگیرند .البته بی راه هم نیست غ اونا که خونه من نبودند ببیند من توی یخچال نگه داشته ام یا جلوی نور آفتاب