یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۱
۰ نفر

موفقیت «کارگو 200» فقط یکی از نشانه‌های اوج‌گیری دوباره سینمای روسیه است.

 تلاش‌های جدید فیلمسازان روسی برای احیای سینمای کشور، با همراهی دولت با آنها برای تولید فیلم‌های تاریخی و میهن‌پرستانه همراه شده است. بعد از موفقیت کلان «دریاسالار» در گیشه نمایش سال 2008 سینماهای این کشور، کرملین چراغ سبز را برای تولید افسانه‌های میهن‌پرستانه صادر کرده است.

کمپانی مستقل فیلمسازی «سنچرال پارتنر شیپ» با حمایت مالی دولت مرکزی فیلم جنگی و میهن‌پرستانه «قلعه‌برست» را تولید می‌کند. این فیلم که با هزینه‌ای 8میلیون دلاری تهیه می‌شود، اولین محصول سینمایی کشور روسیه است که پس از فروپاشی حکومت شوروی، به صورت کامل با هزینه دولتی ساخته خواهد شد.

در دوران حکومت شوروی، فیلمسازی شکلی دولتی داشت و هیچ تهیه‌کننده خصوصی‌ای در کشور وجود نداشت. با پایان حکومت چپ‌گرای شوروی، سرمایه‌گذاری‌های دولتی روی محصولات سینمایی قطع شد و شرکت‌های مستقل فیلمسازی با سرمایه‌های شخصی، فیلم‌هایشان را تولید و روانه بازار کردند.

در این سال‌ها، دولت چند بار در تولید فیلم‌های سینمایی مشارکت کرد و بخشی از هزینه‌های تولید این فیلم‌ها را به عهده گرفت، ولی این اولین بار است که فیلمی کاملا با سرمایه دولتی جلوی دوربین می‌رود. شرکت دولتی بلاروس فیلم از کشور بلاروس که در همسایگی روسیه قرار دارد هم، در تولید این فیلم همکاری دارد.

کد خبر 72665

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز