کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است.

رنار

به گزارش همشهری آنلاین مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس فدراسیون مدعی بود که قرارداد کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد. حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان هم پیش از جام جهانی موضع مشابهی داشت، ولی بعد از حذف تیم ملی در مرحله گروهی و نمایش ناامیدکننده مقابل انگلیس و امریکا به نظر می‌رسد که شانس تمدید قرارداد مربی پرتغالی کمتر از قبل شده است.
کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است. اگر مدیران فدراسیون یا مراجع بالاتر تصمیم به قطع همکاری با کی‌روش بگیرند، فوتبال ایران دوباره وارد روزهای آشفته و سردرگمی خواهد شد و تجربه نشان داده که انتخاب سرمربی تیم ملی معمولاً قاعده خاصی ندارد و ممکن است سهم هر کسی شود. با این حال این پنج گزینه‌ای است که در صورت تصمیم به تغییر سرمربی می‌توان آنها را مد نظر قرار داد، هرچند قیمت، وضعیت قرارداد و در دسترس بودن آنها با هم متفاوت است.

آندره‌آ استراماچونی گزینه در دسترس
این مربی ایتالیایی به خاطر نشستن روی نیمکت استقلال و حضور در الغرافه شناخت خوبی از فضای فوتبال ایران و آسیا دارد. او یکی از مفسران شبکه ایتالیایی «رای» برای جام جهانی است و بازی‌های ایران را با دقت بالایی تحلیل می‌کرد. همچنین تصویری از او منتشر شد که بعد از برد دراماتیک ایران مقابل ولز از شدت هیجان اشک می‌ریخت.
اگر نظر فدراسیون فوتبال روی مربی خارجی باشد، استراماچونی نکات مثبتی از جمله قیمت نسبتاً مناسب و آشنایی با بازیکنان فوتبال ایران دارد، در عوض تجربه قطع همکاری ناگهانی‌اش از استقلال هشداری است که خطر جدایی او به خاطر شرایط سخت کاری و وضعیت مالی فوتبال ایران را نباید نادیده گرفت. استراماچونی هم‌رده مربیان تراز اول اروپایی نیست، ولی تجربه خوبی دارد، مربی خوش‌فکری است و به خاطر جوانی و انرژی‌اش گزینه مناسبی برای تغییر نسل در تیم ملی خواهد بود.

۵ گزینه جانشینی کی روش در تیم ملی؛ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی



هروه رنار، گزینه ایده‌آل
هر برد عربستان با هروه رنار در چهار سال گذشته یادآور تصمیم اشتباهی بود که فدراسیون فوتبال در سال ۲۰۱۹ گرفت و به جای استخدام این مربی موفق فرانسوی با مارک ویلموتس قرارداد بست. استخدام رنار که با فدراسیون به توافق رسیده بود و فقط خواهان یک ماه زمان برای پایان قراردادش با فدراسیون مراکش بود، می‌توانست مسیر تیم ملی را تغییر دهد و در جام جهانی ۲۰۲۲ نمایش متفاوتی از ایران می‌دیدیم. نام رنار بعد از برد تاریخی عربستان مقابل آرژانتین در جام جهانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد و اگر مصدومیت‌ها نبود و سالم الدوساری پنالتی‌اش را مقابل لهستان از دست نمی‌داد، این مربی می‌توانست مأموریت صعود را کامل کند.
او تا سال ۲۰۲۷ با عربستان قرارداد دارد، ولی زمزمه‌هایی از تغییر مربی این تیم شنیده می‌شود و این می‌تواند فرصتی طلایی برای فوتبال ایران باشد. البته جذب رنار بعد از موفقیتش با عربستان به آسانی چهار سال قبل نیست و این مربی فرانسوی را یکی از گزینه‌های مربیگری بلژیک می‌دانند، ولی اگر فدراسیون فوتبال بتواند رضایتش را جلب کند، برد بزرگی خواهد کرد. رنار شناخت خوبی از فوتبال آسیا دارد و به خاطر فعالیت در آفریقا و آسیا در ردیف مربیان پرتوقع نیست. او طرفدار فوتبال هجومی است و ویژگی بزرگش توان بالا بردن روحیه جنگندگی تیم است. فریادها و جملات انگیزشی او بین دو نیمه بازی با آرژانتین در رختکن عربستان یکی از ویدیوهای جذاب جام جهانی بود و نشان داد که یک مربی چطور می‌تواند تیمش را از شکست به پیروزی برساند.

نکونام، گزینه داخلی

اگر اصرار فدراسیون فوتبال به انتخاب سرمربی ایرانی باشد، جواد نکونام جدی‌ترین گزینه خواهد بود. او با سابقه بازی و کاپیتانی طولانی و دستیاری کی‌روش شناخت خوبی از فضای تیم ملی دارد. تجربه مربیگری او هم در سال‌های گذشته بالاتر رفته و می‌توان مسئولیت تغییر نسل را به او سپرد.
نکونام خودش را طرفدار سبک مربیگری سیمئونه می‌داند که اساس آن بازی بسته و پرس مداوم حریف است.
 او پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ هم گزینه دستیاری کی‌روش بود و در حال حاضر با فولاد قرارداد دارد، ولی از پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی استقبال خواهد کرد و می‌تواند خودش را زمستان سال آینده در جام ملت‌های آسیا محک بزند.

۵ گزینه جانشینی کی روش در تیم ملی؛ ۳ مربی جذاب خارجی و ۲ گزینه داخلی


پائولو بنتو گزینه گران
پائولو بنتو بعد از شکست مقابل برزیل اعلام کرد که با تیم ملی کره جنوبی خداحافظی می‌کند و فعلاً برنامه‌ای برای آینده‌اش ندارد. هرچند کره جنوبی در یک هشتم نهایی شکست سختی از برزیل خورد، ولی صعود این تیم در یکی از گروه‌های دشوار جام جهانی ۲۰۲۲ دستاورد کمی نبود.
 هرچند برد کره در بازی آخر مرحله گروهی مقابل تیم دوم پرتغال به دست آمد، ولی آنها در دو بازی قبلی مقابل اروگوئه و غنا هم عملکرد نسبتاً خوبی داشتند.
در کارنامه بنتو مربیگری اسپورتینگ و تیم ملی پرتغال دیده می‌شود و فوتبال آسیا را هم به خوبی می‌شناسد. او مربی نسبتاً گرانی است که نسبت به هموطنش کی‌روش، طرفدار فوتبال هجومی‌تری است.
باید دید که بنتو می‌خواهد در فوتبال آسیا بماند یا نه، ولی می‌توان او را در جمع گزینه‌های مربیگری تیم ملی قرار داد.

فرهاد مجیدی گزینه غیرمنتظره
فرهاد مجیدی پدیده سال‌های اخیر مربیگری فوتبال ایران است که با قهرمانی استقلال در لیگ برتر و نتایج خوبش در اتحاد کلبا اعتبار خوبی به دست آورده. او موفق شد حصار اطراف مربیان ایرانی را بشکند و ماجراجویی تازه‌ای را در خارج از ایران شروع کرده است. با این حال فرصت نشستن روی نیمکت تیم ملی می‌تواند هر مربی ایرانی را وسوسه کند.
تیم‌های مجیدی در این مدت فوتبال منعطفی بازی کرده‌اند؛ از بازی سه دفاعه و نتیجه‌گرایانه تا فوتبال هجومی‌تر. امتیاز بزرگ این مربی شجاعتش در استفاده از جوانان است و می‌تواند برای تغییر نسل گزینه جذابی باشد.

کد خبر 726544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 136
  • نظرات غیرقابل انتشار: 64
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    به نظر من از مربی ایرانی استفاده کنید حداقل این که مترجم نمیخواد و مطمئنا نتیجه از اینی وجود داره بد تر نمیشه که هیچ بهتر هم میشه... حداقل ارز خارج نمیشه و دست مزد ی هم که میدید به یو ایرانی میدید.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      61 27
      موافقم. سهمیه آسیا بدون اقیانوسیه برای جام جهانی شده ۸ تا. پس هر مربی که انتخاب بشه ما جام جهانی میرویم. قهرمانی آسیا هم با این تیمهای قدر آسیا شانس کمی داریم.
    • تهرانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      60 13
      فدراسیون گفت چون نکونام قبلاً دعوت را رد کرد الان دیگر گزینه نیست حرف منطقیه
    • بی طرف IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      60 62
      جان مادرتون ایرانییییی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! نههههههههههههههههههههههههههههههه.
  • حسین IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    استراماچونی گزینه خیلی خوبی برای تیم ملی هست و یک تحول اساسی ایجاد میکنه مالکیت توپ و پرس از مقابل دروازه حریف یک فوتبال هجومی را ایجاد میکنه ضمن اینکه ایتالیایی ها با اصول دفاع بیگانه نیستند
    • ماردین IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      به نظرم مهران رجبی بهترین گزینه هست
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      86 27
      مربی که به راحتی یه تیم را ول می کنه و می رود کجاش خوبه،امیدوارم از یه مربی با سواد و‌با شعور داخلی استفاده بشه
    • بهرام IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      78 37
      اگر پول استراماچونی را میدادن هیچ وقت از ایران نمیرفت ولی آن زمان وزیر ورزش از موفقیت استقلال به وحشت افتاد و استراماچونی را شبانه فراری دادند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    فقط برانکو میتوه تیم ملی ایران رو به جایی برسونه تمام
    • عدالت IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      بی خیال مربی خارجی شوید نکو نام بمعنی کی روش دوم . تنها مربی جوان ایرانی که میتواند به نثل جوان اعتبار ببخشد کسی نیست جز مجیدی
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      35 17
      البته پست سرش برانکو را هم فراری دادند!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    با توجه به روکار بودن دولت و مجلس انقلابی باید یک نفر همسو با این جریان و با روحیه ارزشی و جهادی سرمربی تیم ملی شود.
    • احمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      برو خودتو مسخره کن انقلابیا شدن خار چشم شماها که همه جا تیکه کنایه میزنید
  • ایرانی اصیل ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    89 84
    بهترین گزینه استراماچونی هست. بعدش هروه رنار و در نهایت فرهاد مجیدی.
  • ایران عزیز IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    ما برانکو رو میخوایم بازی هجومی وزیبا ببینیم و قهرمان آسیا بشیم ما با این نسل تیم ملی می‌توانیم قهرمان آسیا بشیم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    94 82
    فرهاد مجیدی را از کجا درآوردی
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      59 26
      خواهشن از تعصب بخاطر تیم خاص خود پرهیز و به پیشرفت فوتبال کشور فکر کنید گزینه داخلی (دفاعی نکونام) (هجومی مجیدی)
    • بهرام IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      50 62
      برانکو اگه مربی بود پیروزی را قهرمان آسیا میکرد
    • حمید ت IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      47 36
      قهرمانی آسیا😨😁😁😁😁😂 خخخخخخخخخخ با وجود حریفانی مثل ژاپن، کره، استرالیا، عربستان سعودی تقریبا محاله. بهتره کمی واقع بین باشیم
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    دیگه فوتبال برای کی مهمه؟ فعلا برنامه مهمتری داریم
  • علیرضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    ترجیحا مربی خارجی با سواد
    • سلطان فقر IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      29 8
      👍
    • علیرضا IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      47 21
      به اونایی که منفی دادن میگم بنظرتون چقدر مربیان داخلی از لحاظ سواد فنی و فوتبالی با مربیان خارجی خوب قابل رقابت هستند علی دایی عزیزمون که بیشترین حضور بعنوان بازیکن را در خارج رو داشته ثابت کرد که نمیتونست تیم ملی رو موفق کنه
  • رضا‌باقری IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    41 12
    به نظر من باید مربعی بیاوریم که از نظر روحی وتاکتیکی وتکنیکی وفشار روحی وجسمانی ‌وقدرت‌بدنی‌وفیزیکی‌واز‌نظر‌سالم‌بودن‌شرایط‌بدنی‌بازیکنان‌ورسیدگی‌به‌تغذیه‌بازیکنان‌همگی‌را‌موردتوجه‌قرار‌بگیرند‌و‌تیم‌را‌در‌بالاترین‌سطح‌قرار ‌دهد‌وهم‌چنین‌ریکاوری‌تیم‌بسیار‌مهم‌است‌و‌بارها‌این‌عمل‌را‌تکراذ‌کند
    • امیر IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      25 15
      البته دیپلم داشته باشه کافیه
  • مهران IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    59 60
    فقط فرهاد مجیدی
  • تاج آسیا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    82 64
    به نظر من بهترین گزینه استراماچونی هست
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    85 38
    مربی تیم ملی عربستان خیلی گزینه خوبی میتواند باشد و دیگری مربی تیم ملی کره جنوبی در مرحله بعد فرهاد مجیدی و نکونام این دو در فوتبال باشگاهی ایران پرونده خیلی خوبی دارند واگر یکی از این دو تن بشود خوب است
  • GB ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    94 13
    اول وزیر ورزش بعد رئیس فدراسیون بعد رئیس هیت های استان و مربی تیم ملی بازد برکنار شوند بعد مربی خارجی
  • محمد ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    51 47
    بهترین گزینه برانکو
  • ایران ما IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    68 35
    مربیان پرتغالی به هیچ دردی نمی خورند ، هروه و استرا ، یحیا ، قلعه نویی حتا ساکت الهامی از مربیان پرتغالی گزینه برتری ست
  • پیمان IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    50 82
    علی دایی بهترین گزینه می باشد.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      16 8
      بعضی از افراد میگن فرهاد مجیدی بیاد سرمربی تیم ملی بشه آخه عزیزان بزرگوار مجیدی هرچی داشت از مربی ایتالیایی که کنارش بود داشت تمامی تعویض ها سیستم بازی و غیره اگه واقعأ مجیدی راست می‌گه مربی تاپ و درجه یکی است از کسانی که از نظر دانش ازش بالاتر هستند در کنارش استفاده نکنند در لیگ برتر ایران و الان هم در کشور امارات اون تیم اماراتی مال خود مجیدی هستش وسلام
  • حمید IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    62 62
    اسکوچیچ بهتره
    • سعید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      31 25
      همه میدونن که اسکوچیچ نتایج خوبی با تیم ملی گرفته و خواهد گرفت
  • حسین IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    57 39
    هرکس میاد بیاد جز نکونام
  • سید محمد حسینی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    62 22
    خواهشا اروه رنا را بیارید مربی های داخلی به درد نمیخورن چون دانش و فن کافی ندارن یک نمونش حال روز لیگ ایران بیانگر همه چیزاست اثر تفکرات اروه رنا را تو تیم ملی مراکش به وضوح دید
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    42 37
    یعنی خدا وکیلی در ایران یک مربی مسلط نداریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انتخاب مربی خارجی برای تیم ملی ، خیانت به مربیان داخلی و توهین به حیثیت ملی است .
  • محمد علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    20 64
    سلام علیکم لطفا در مورد تحلیل گر خبر با کد خبر 726544 یه تجدید نظر بشود ایشان به نظر میرسد یا آگاهی کافی از فوتبال و مسایل خاص ایران ندارد و یا دنبال اهداف دیگر است مربی ایتالیایی که تیم استقلال را به خاطر تحریمها رها کرد و رفت حالا بیاد سرمربی تیم ملی بشود مربی فرانسوی که دولت آن کشور و فرد اول آن کشور به صراحت علیه ایران سخن میگوید بیاید سرمربی ایران بشود و یا مربی کره جنوبی که موفقیت چندانی نداشت بیاد سر مربی ایران بشود این تذهبون
  • محمدرضا حبیبی پور IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    18 35
    به جای این گزینه ها سراغ یواخیم لو برید بهترین گزینه برای فوتبال ایران هست
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    50 12
    از بین اینا رنار مربی شناخته شده خوبیه و برای تیم ملی ایران بهتر از بقیه هست البته اگر در حد حرف نباشه و بتونن بیارنش.
  • م ه IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    31 17
    هرکه میخوادباشه مربی ایرانی بهترین گزینه است
  • رضا IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    40 16
    رنار از بقیه بهتره
  • امید IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    19 33
    اول برانکو، دوم استراماچونی و سوم کالدرون. والسلام
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      5 9
      قلعه نوعی بهترین مربی روی زمینه
  • محمد IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    20 29
    به نکته جالبی اشاره کردی!!! ریختن اشک در هنگام برد ایران مقابل ولز یکی از اصلی ترین مولفه هایی هست که آندره‌آ با موفقیت این مولفه اا پشت سر گذاشت، یکی دیگر از اصلی ترین مولفه ها در انتخاب سرمربی حرف شنوی وی از دولت و نظام در دعوت کردن بازیکنان و بازی دادن به آنها در زمین و همچنین خط زدن نام آنها از لیست تیم ملی است، که ظاهرا آندره‌آ تمام این شرایط را دارد
    • ....... IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      18 5
      البته معلومه ایرانو از تو بیشتر دوست داره
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    27 23
    خبری چه زدی ؟فرهادمجیدی 😂😂
  • امیر رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    38 29
    پول مملکت رو‌هدر ندین فوتبال ما همینه ...مگه پراید شما شاسی بلنده ..همینه که هستیم مثل محصوالات سایپا وایران خودرو
  • حسین IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    42 30
    من پرسپولیسی هستم ولی به نظر من بهترین گزینه برای تیم ملی آقای قلعه نویی هست.واقعا شناخت داردروی بازیکنان ایران.
  • جوادکلنگ همیشه تنها...!!! IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    27 40
    فقط، فقط جناب استادپرفوسور برانکوایوانکوویچ اصل✌️✌️👌👌👌👌 تاماااام 👍👍👍👍 🚩🚩🚩🚩 🚩🚩🚩🚩
  • باراندوست IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    17 30
    شما که ی مطلب الکی منتشرکردی حداقل ازمربی های بزرگ دیگه هم نام میبردی به کجا برمیخورد
  • حمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    18 5
    فقط مربی خارجی. ان شالله فوتبال ما مثل والیبال و فوتبال ساحلی و کشتی و والیبال نشسته و دیگر دشته ها در جهان بدرخشه.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 37
    فقط نکونام
  • محمدرضا IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    31 45
    اولا خدا شفا بده هر کسی رو که دغدغه‌ی فوتبال داره در ضمن فرهاد مجیدی رو که از تایید کنندگان و حامیان علی کریمی، لیدر اغتشاشات هست رو به عنوان گزینه سرمربی تیم ملی پیشنهاد میدید همشهریان مثلا مذهبی و طرفدار نظام !؟ خاک تو سرتون از کی تا حالا اینقدر بی بخار و سکولار و نرمال شدید !؟
    • ج IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      35 8
      واقعا که عقب مانده ای.
  • قطعا بدترین رو میارن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    22 6
    سرمربی عربستان؟؟؟ هرکی میارید مثل ویلموتس نچلونه فدراسیون رو
    • سامان آمل IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      12 1
      خخخ
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    15 10
    بابا اسراف هست مربی خارجی
  • فوتبال IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 12
    به غیر نکونام و استراماچونی بقیه خوبه..
  • سعید IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    30 16
    خارجیا هرسه خوبن ولی نکونام و مجبدی اصلا در حد باشگاهی هم نیستن چه برسه به تیم ملی‌. همون خارجی بهتره تحت تاثیر قرمز و آبی و زرد قرار نمیگیره بهترین ها رو دعوت میکنه.
  • فوتبال IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    23 19
    فرهاد مجیدی بهترینه
  • اااا IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    17 13
    البته چون تقریبا کل تیم میخاد تغییر کنه مربی جدید هم نمی تونه زیاد کار خاصی بکنه گزینه های خوبی هست ولی من روی رنار تاکید دارم
  • محمد باقر IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 19
    به نظر من گزینه اول رو باید به گل محمدی و کریم باقری قرار بدن دوم هم با اسکوچیچ و گزینه سوم هم رنار. گل محمدی تو این چند سال با پرسپولیس خیلی خوب بوده. دستیارش هم آقا کریم باشه عالیه.
  • مبارز IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    12 18
    هرکی باشه مربی داخلی باشه اگه هر مربی داخلی رو هجومی بازی کردن تیم کار کنه بهتر جواب میگیره الکی پول خرج مربی خارجی نکنید خدایی بهتر از کیروش جواب نمیگیرید پس دنبال مربی داخلی باشید...
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      3 9
      نظرمردم اکثراتحت تاثیرآبی وقرمزهست پس زیادرونظرمردم حساب نکنیدچون جواب باخت رامردم نمیدندسرمربی بایدجواب بده ولی بهترین انتخاب مربی داخلیه مثل مراکش وژاپن هرمربی که ازباختن تیم بیشترناراحت میشه انتخاب کنید
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    15 1
    متاسفانه با این عملکرد فدراسیون حتی مربی های تراز اول داخلی مثل قلعه نوعی و تاتار ... نیز حاضر به همکاری با این فدراسیون نیستند.
  • سلام ایران IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    13 50
    فقط ایرانی تا بخودمون متکی نباشیم واعتماد نکنیم ب جایی نمیرسیم
    • کامبیز IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      18 0
      تیم ایرا ن همه چیزش خوبه فقط ۲۲ بازی کن خوب کم داره با مربی
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    31 12
    مربی قحطی که نکونام و مجیدی رو بیارن....
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    11 10
    اگه ایرانی گذاشتید استقلالی یا پرسپولیسی نباشه بهتره چون اگه استقلالی باشه پرسپولیسیها را بازی نمیده اگه پرسپولیسی باشه استقلالیهارو گند میزنه به تیم ملی و میره
  • س IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 12
    فقط ایرانی
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 10
    ژاپن هم با مربی ایرانی ژاپنی وطنی بهتر نتیجه گرفت. اعتماد به بازیکنان جوان و با انگیزه و مربی ایرانی می تواند باعث شکوفایی فوتبال ایران شود.
  • مسعود نورده IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 10
    من اطلاع چندانی از فوتبال ندارم،ولی معتقدم که همین آقایان مجیدی و نکونام،،و بقیه مربیان عالی هستند.زیاد بخارجی دل نبندیم.بگذار آنان بما دل ببندند،و ما صاحب سبک خاص فوتبال باشیم.
  • امیر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    12 5
    فقط استراماچونی چون قبلا خودشو نشون داده به شرطی که تو کارش دخالت نکنند
  • روح اله IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    10 8
    فقط مایلی‌کهن
  • حمید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 8
    ی نفر مثل کسایی ک تو مجلسن بزارن همه چی ی دست بشه دیگه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 13
    تنها کسی که میتواند تیم ملی فوتبال ایران را در آسیا قهرمان کند کسی نیست جز برانکو وبس این سه خارجی هیچ شناختي از فوتبال ایران ندارند درضمن قیمت گرانی دارند واما دو گزينه داخلی هم جوان هستند. درثانی بازيکنان از آنها حرف شنوی نخواهند داشت وهردو گنددماغ هم هستند واز همه بدتر بی تجربه وخطی عمل میکند و باعث دودستگی بین بازیکنان و هواداران میشود
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 10
    بنظرمن مربی کره بنتو؛بهترین گزینه برای مردم است👍البته آقای تاژاخراج وخدادادیادایی؛که چشم ودل سیروغیرت ملی داشته باشند🙄تاژبایدمحاکمه وزندانی و۱۰۰ضربه شلاق وثروتش مصادره شود👍
  • مرگ بر منافق فتنه گر IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    15 7
    مربیان داخلی فاقد دانش مربیگری هستند فقط فقط مربی خارجی .
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 6
    دست بردارین از این مربی خارجی بدهی روی بدهی این دلارها که ارث شما نیست که الکی پخش میکنید بابا اگه قانون نیست جلوی شما را بگیره لا اقل شما وژدان داشته باشید
  • مجید FI ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 3
    چربی‌های داخلی به روز نیستند در عرصه بین المللی ضعیف هستند مربی خارجی با دانش ومدیر خوبه
  • Iran IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 34
    علی دایی بهترین گزینه است اینا همه ملت چندساله دارن میگن اما کو گوش شنوا
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    12 2
    هیچ کدام. مربی برزیلی. فقط.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 5
    فقط فرهاد
  • علیرضا IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 6
    فقط رنار فرانسوی فوتبال هجومی بعداز جند سال فوتبال کسالت آور و دفاعی کیروش
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 3
    رنار و اسکوچیچ و استراماچونی به نظرم گزینه های خوبی هستن بین داخلی ها هم نکونام و قلعه نویی و وحید هاشمیان و تاتار بد نیستن
  • رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 4
    بهترین گزینه ها هروه رنار و استراماچونی
  • فندق IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 5
    فقط اسکوچیچ
  • رویا IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 8
    تو رخدا تیم ملی رو بد بخت نکنید رحم کنید مجیدی اگه مربی تیم خودش قهرمان میکرد بعد ده سال یک با جام رو برد
  • کاوه IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 9
    فرهاد مجیدی؟ ؟؟؟؟ای بابا فرهاد مجیدی مربی آنچنان موفقی نبود؛ مسئولین محترم مربی برا تیم ملی مییحواهید نه یک باشگاه امیدوارم بفهمید
  • علیرضا. DE ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 4
    علی منصوریان.بافیروزکریمی.وسلام.همین دوتاازکیروش بهترن.☺😐😐😝😝
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 7
    بحث رنگ نیست من خودم آبیم ولی مجیدی نمی تونه برانگو خیلی خوبه
  • A IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 13
    برانکو بهترین گزینه خارجیه چون به فوتبال ایران وبازیکنان شناخت داره وقلعه نویی هم بهترین گزینه داخلیه بقیه دیگه هزینه گزافه
  • عبدالله IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 13
    فقط مربی های ایرانی خصوصا" نکونام
  • ابراهیم احمدی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    4 6
    بهترین گزینه ،مربی ژاپن به شرطی که سیاسی بازی و سیاست ،از ورزش ، خصوصا فوتبال دور باشه
  • داریوش محرابی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 4
    تازمانی که تصمیم گیری فردی باشه وفدارسیون فوتبال تصمیم گیری جمعی نگیرن همین آش و کاسه خواهد بود.به نظر من مربی ایرانی بهترین گزینه ست
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 4
    باید مربی ایرانی برای تیم ملی باشه. قلعه نویی
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 10
    همون کارلوس
    • نعمت IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      1 3
      قلعه نوعی
  • ناشناس IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 6
    دوستان تیم ملی استقلال نیست
  • محمد ناصری IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 3
    به نظرم قلعه نویی خوبه چون هجومی بازی می‌کنه . نکونام.فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی همگی دفاعی بازی می‌کنند بدرد نمیخورن. رنار هم برای بلند مدت خیلی خوبه قشنگ رنار بیاد احتمال قهرمان آسیا شدن خیلی بالا می‌ره این رنار رو اگه بیارن از قلعه نوعی هم خیلی بهتره
  • Sana IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 2
    خبر نوشته اصلی ترین گزینه داخلی نکونام!!!!! چون سال ها دستیار کیروش بوده!!!! حالا از کی روش چی نصیبمون شده که از دست یارش بشه ؟ التماس تفکر!
  • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    9 0
    مواظب باشید تا دوباره از پول بیت المال خسارت ندیم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    11 0
    فوتبال ایران از پایه خرابه یه چند سالی درست برنامه ریزی کنن تو سنین پایه بعد نتیجش رو می‌بینید
  • علی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 4
    به نظر من مهرا ن رجبیa
  • امیدی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 6
    برانکو چی ؟ همانی که گمانه زنی نکردید گزینه اصلی هست
  • Dez0126 IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 5
    برانکو بهترین گزینه برا تیم ملی فرنازم بد نیست منتها چهار روز دیگه همش قهرو غیض میکنه😅
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 5
    به جای مربی خارجی ، مدیر و رئیس فدراسیون خارجی بیارید
  • رگنار IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 3
    رنار گزینه مناسبی هست
  • نفیس IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    1 14
    کی روش خوب بود ، مرد بود ،...
    • آرش IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      0 5
      جان مهران رجبی راست می گی
  • اسماعیلی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 9
    کی روش دیگه فایده ندارد باید مسرمربی هجومی وصاحب سبک بیاوریم
  • نفیس IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 9
    ایرانی متعهد باشه که فردا همسو با دشمنان روحیه ی بچه های ما رو‌ تضعیف نکنه ، و فقط ایرانی باشه ، ...
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 1
    گزینه خارجی فقط رنار بانتایجی که درزامبیا مراکش وعربستان گرفته بهترین انتخاب میتونه باشه
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    7 5
    بابا ول کنید فوتبال رو . مردم هشتشون گرو نهشون هست .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 5
    فقط کی روش
  • اکبر IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 8
    به نظرمن بهترین گزینه مربی ایرانی مثل مهران رجبی است.ازایشون غافل نشید.😀😀😀😀😀😀😀😀😀
  • امیرعلی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 1
    فقط آقای میشل لادروپ دانمارکی
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 10
    فقط امپراطور برانکوی کبیر میتونه ایران رو از فلاکت دربیاره برانکوووو و دیگررر هیــــــــچ
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 5
    دست ازاین ولخرجی به این فوتبال بردارین بذارین پول برسه سر سفره ملت خداناظر اعمال ماست به یادداشته باشن مسولین
  • علی IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    3 2
    اگر واقعا فداسیون میخواهد یک تیم جون شاداب و پراز انرژی باشه و یک فوتبال هجومی بازی کنه و همه لذت ببرن باید با استراماچونی قرارداد ببندن
  • محمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    0 6
    بنظر من مربی داخلی بهتراز گزینه های خارجیه.البته این مربیان خارجی که نام برده شد مربیان توانمندی ان ولی شاید تو ایران جواب نده.به هرحال امیدوارم هرکسی که میاد بتونه فوتبال مارو منحول کنه و ازاین آه و حسرتهای همیشگی در جام ملتها و جام جهانی بیرون بیایم.همه ی دنیا فوتبالشون پیشرفت کرده الا ایران بااینکه ما توایران اینهمه بازیکنان مستعد و کاربلد داریم اما بدلیل مدیریت ضعیف درفوتبال و نداشتن لیگی منسجم و حرفه ای نتیجه نمیگیریم.فوتبال ما باید از بیخ و بن متحول بشه.باید از رده ی نونهالان حرفه ای گری آغاز بشه تا بتونیم نتیجه بگیریم
  • داش علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 1
    هروه رنا بهترین گزینه است نکونام کپی پر غلط کیروش هست
  • ایران IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    5 2
    به نظر من استاد اسدی بهتر از همس مجانی میاد ۶ تا گلم نمی خوره
  • غضنفر IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    2 6
    خدا وکیلی خودتون خجالت نمی کشید اسم مجیدی و نکونام رو کنار بقیه مربیان دیگه میارید مگه اتوبوس نداریم مجیدی رو البته اگه با سهمیه های معیشتی و امتیازهای باد آورده رو هم میدین و در هر بازی ۱/۸ دهم پنالتی. میدین قبول فقط به شرطی که حمایت های. وزیر و از وزیر بالا تر هم باشه انگار شما باورتون شده که طرف چیزی حالیشهکثیف ترین سال فوتبال ایران رو برنده شده با هیجده پنالتی بیشترین پنالتی گرفته شده در طول یک فصل برای یک تیم ملتفوتبال رو میفهمن با پمپاژ کردن نظرهای سفارشی دیگران نمیشه مردم رو .... ر کرد همه ارتش سایبری یارو رو یادشون که شما هم جزو ش بودی شماها بودید که نون فکری رو با دستور یارو بریدید