رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت که مشکل متجاوزان با صنعاء این است که تن به خواسته‌های آنها نداده و حاضر به دشمنی بی‌دلیل با حزب‌الله و کشورهایی مانند عراق و ایران و همچنین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری العهد نوشت: عبدالملک بدر الدین الحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنرانی اطهار داشت: مشکل آنها (ائتلاف متجاوز سعودی) با ما این است که از ما می‌خواهند روابط‌مان را با "اسرائیل" عادی کرده و بی‌دلیل با مردم فلسطین و آزادگان و همچنین جمهوری اسلامی ایران دشمنی کنیم.

وی افزود: ایران با ما نجنگید و به ما حمله نکرد، بلکه موضعی متمایز از همه کشورها در همبستگی با ملت یمن اتخاذ کرد. آنها می‌خواهند ما با حزب الله که شرافتمندانه ترین موضع را در قبالمان اتخاذ کرد دشمنی کنیم. آنها همچنین می‌خواهند با مردم آزاده عراق بدون اینکه اقدامی علیه ما انجام داده باشند دشمنی کنیم.

الحوثی خاطرنشان کرد: ما مثل سعودی‌ها، اماراتی‌ها و آل خلیفه در بحرین نیستیم و از آمریکا دستور نمی‌گیریم. ما به خاطر آمریکا و اسرائیل با هیچ کشور اسلامی دشمنی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: دشمنان حتی به مزدوران خود که به میهنشان خیانت کرده‌اند احترام نمی‌گذارند و برخی برای اثبات صداقت و وفاداری خانواده خود را گروگان اماراتی‌ها می‌کنند.

الحوثی همچنین تاکید کرد: ما نمی‌پذیریم که اشغالگران اوضاع سیاسی یمن را به دست گرفته و منابع آن را غارت کنند.

رهبر انصارالله یمن خاطرنشان کرد: اگر تسلیم ضرر دین و دنیا و آخرت را خریده‌ایم و هزینه تسلیم بیشتر است.

الحوثی تاکید کرد: تا زمانی که آنها بر دست نیافتن ملت ما به حقوق مشروعشان اصرار بورزند، این یک مشکل بزرگ است و ما از حقوق مردم خود دست نخواهیم کشید. آیا از نظر متجاوزان این انعطاف سیاسی است که ما حاضر به تسلیم کردن آزادگان ملت‌مان در برابر هژمونی آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی، سعودی و اماراتی شویم؟ 

وی افزود: همه چیز همچنان پابرجاست و هیچ چیز تغییر نکرده‌ است و دلیل آن نیز این است که آمریکایی‌ها از جنگ سود می‌برند و فقط صلحی را می‌خواهند که از آن سود ببرند که چنین صلحی از نظر ما تسلیم است. 

این مقام یمنی تصریح کرد: اگر تنش در نتیجه اقدامات دشمن در سطح اقتصادی یا نظامی تشدید شود، ما از خداوند کمک می‌گیریم تا موقعیت و موضع خود را به سمت قدرت بیشتر و اثربخشی بیشتر پیش ببریم. 

الحوثی همچنین گفت: در این مرحله، دشمنان سعی می‌کنند ما را بین گزینه‌های غیر منصفانه و ناعادلانه قرار دهند. ما نمی‌توانیم غفلت از عزت، آزادی و استقلال ملت خود را بپذیریم و تز آن چشم‌پوشی کنیم.

کد خبر 726524
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • محمدرضاعباسی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    76 4
    خدا حفظتان کند مشخص است دلهایتان زنده و روشن است.شما به حق و دشمنانتان باطل است.کشور ایران در کنار شما است. ما به انصارالله افتخار می کنیم.
  • US ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    3 7
    یمن فقیر ترین کشور عربی ه ودر تعجب م که هزینه سنگین جنگ را از کجا تهیه می کنند
    • دهه هشتادی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      4 5
      هر کشوری کمک میکنه دست مریزاد داره در راه حق هر چقدر خرج بشه بازم کمه باید بیشتر به این ملت مظلوم کمک بشه تا زودتر از شر محاصره ی جلاد عربستان بن سلمان آزاد بشن
    • دهه هشتادی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      6 3
      من به عنوان یک ایرانی مسلمان صد درصد راضی ام از سهمی که در بیت المال دارم به این ملت مظلوم کمک بشه
    • نتب IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      3 2
      خخخخخخخخ‌ ...........وااااای‌ خداجون‌ ترکیدم‌ از‌ خنده‌ هرینه‌ اش‌ از‌ کجا‌ میاد‌ ؟؟؟........عه‌ ....!!!!؟؟؟ یعنی‌ توووووووو‌ نمیدونی‌ ؟؟؟؟ مطمعن‌ باش‌ از‌ هزینه‌ ایالت‌ متحده‌ که‌ تو‌ زیر‌ پرچمش‌ خوش‌ رقصی‌ میکنی‌ نمیاد‌ ................
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
      2 2
      جناب‌ آمریکایی‌ نشین‌ ........... شما‌ بهتره‌ تعجب‌ کنی‌ از‌ اینکه‌ هزینه‌ جنگ‌ ...بایمن‌ ...از‌ کدوم‌ کشور‌ به‌ عربستان‌ میره‌ ...‌‌؟؟!!!!!! برای‌ امثال شماها‌ که‌ زیر‌ این‌ پرچم‌ که‌ داری‌ خوش‌ ریصی‌ میکنی‌ این‌ سوال‌ منصفانه‌ تر‌ه‌ ...........نه‌ ؟؟؟!!
  • خخخخ IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    4 3
    خخخخخخخخ‌ ............. آلبانی‌ نشینها‌ همچنان‌ دیسلایک‌ میدن‌ .....‌..... اما‌ اونایی‌ که‌ دیگه‌ داره‌ از‌ حرص‌ منفجر‌ میشن دیگه‌ پیام‌ مستقیم واحساس‌ نارضایتی‌ میکنن‌