همزمان با اقدام رسوای یک فوتبالیست سابق در بستن گالری جواهرفروشی خود در شمال شهر تهران که به تقلید از پروژه ناکام ضد انقلاب خارج‌نشین صورت گرفت، روزنامه اعتماد از اقدام مذکور حمایت کرد.

علی دایی

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت: اخیراً رسانه‌های بدنام وابسته به انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی دعوت به اعتصاب کرده بودند که با بی‌محلی مطلق کسبه و بازاریان و اقشار مختلف مردم مواجه شد. اما در روز اول فراخوان مذکور، گالری جواهرفروشی وابسته به یک فوتبالیست سابق با فراخوان مذکور همراهی نشان داده و اعلام کرد که در ایام فراخوان مذکور تعطیل است.

البته در پی این اقدام، مراجع قضایی اقدام به پلمب جواهرفروشی و رستوران متعلق به ورزشکار مذکور کردند.

در پی این اتفاق، روزنامه اعتماد از فرد همکار با پروژه اعتصاب زورکی که از سوی سرویس‌های جاسوسی موساد سیا و ام‌آی‌سیکس طراحی شده بود، جانبداری کرد و تیتر زد «جرم‌انگاری بستن مغازه» و ذیل آن نوشت: «پلمب یک مغازه با دستور قضائی هیچ مستند قانونی ندارد. بجز ماده ۱۱۴ قانون آئین دادرسی کیفری؛ تنها اگر فعالیت مغازه، منجر به نتایج خاصی شود، حق جلوگیری از فعالیت وجود دارد. اظهارنظر صاحب مغازه یا اعتصاب، نمی‌تواند مجوزی برای این پلمب باشد. از نظر حقوقی، اعتصاب نوعی ترک فعل است که هیچ عنوان مجرمانه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد. ظاهرا برخی حضرات با اصل اعتراض مشکل دارند، چه فعلش و چه ترک فعلش. در قانون گزاره‌ای با عنوان پلمب مغازه غیر از تخلفات صنفی نداریم. تخلف صنفی یعنی اینکه طرف، جواز نداشته باشد، احتکار کرده باشد، کم‌فروشی و گران‌فروشی کرده باشد، بهداشت را رعایت نکرده باشد و... بنابراین در اثر یک چنین تخلفاتی، اماکن یا تعزیرات واحد صنفی یاد شده را می‌بندند. اما اینکه فردی اعلام کند، ۳روز می‌خواهم مغازه‌هایم را ببندم، هر اندازه قانون را گشتیم، ندیدیم که این موضوع جرم‌انگاری شده باشد. اساساً ضرری به کسی جز صاحب مغازه وارد نمی‌شود. از طرف دیگر حتی ورزشکار مذکور می‌تواند به خاطر پلمب شدن گالری‌اش ادعای خسارت کند.»

اعتصاب اجباری و زورکی - با چاشنی تهدید مغازه‌داران- بخشی از عملیات اعلام شده توسط رسانه‌های تروریست فارسی‌زبان بیگانه برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و تخریب در داخل ایران بوده است. در این فراخوان شکست خورده و البته تحقیر شده از سوی مردم و کسبه بازار، قرار بود در کنار ارعاب و تهدید برای بستن مغازه‌ها، امکان تجمع اشرار و اوباش جنایتکار در خیابان فراهم شود؛ اشرار و اوباشی که با همکاری گروهک‌های تروریست و تجزیه‌طلب، ظرف دو ماه گذشته اقدام به آدم‌کشی، ویرانگری، آتش‌افروزی، بستن معابر، حمله به عابران بی‌گناه و... کرده و موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر- از جمله ۶۷ مأمور نیروی انتظامی- شده بودند.

نکته دیگر این است که حامیان اغتشاش و آشوب نیابتی، با ارتکاب اصل این اقدام خائنانه، علناً اعلام می‌کنند که هیچ قاعده و قانونی را در کشور قبول ندارند اما هنگامی که در حین ارتکاب اقدامات علیه امنیت ملی گیر می‌افتند، دم از قانون می‌زنند.

نکته سوم، نقش اشرافیت غربگرا (اعم از رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی و ورزشی) در خسارت چندگانه به زندگی و امنیت و آرامش مردم است. این طیف ابتدا از روی کارآمدن دولتی اشرافی و غربگرا حمایت کردند که نتیجه آن نارضایتی اقتصادی مردم بود. اما حال می‌خواهند روی گلایه و نارضایتی سوار شوند. از سوی دیگر همین‌ها در نهایت شکم سیری و بهره‌مندی از انواع رانت‌ها در گذشته، خواستار تعطیلی کسب و کارها می‌شوند که خسارت اصلی آن متوجه کاسبان جزء و کارگران و طبقات پایین جامعه است.

چهارم این که اگر اعتصاب زورکی کار قابل دفاع و آبرومندانه‌ای است چرا روزنامه اعتماد رأساً انتشار خود را متوقف نمی‌کند؟! یا مثلاً چرا رستوران و بقیه تجارت‌های اقماری مدیر روزنامه و نزدیکان وی را رأساً نمی‌بندند تا در اعتصاب کذایی همراه باشند؟!

کد خبر 726295
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 20
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    66 51
    مغازش روبالودر خراب کنید تا بفهمه
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      14 10
      یه زمون تختی هم به جایی رسوندنش که به ورزشگاه هم راش نمیدادن ولی شب رفتو رو سیاهی به زغال مان
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    49 56
    دستتون درد نکنه حقشه مردک پررو
  • علی ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    61 83
    درود بر علی دایی قهرمان مردم
  • امین IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    65 55
    بر اساس همین ماده ۱۱۴ قانون آئین دادرسی کیفری؛ که « تنها اگر فعالیت مغازه، منجر به نتایج خاصی شود، حق جلوگیری از فعالیت وجود دارد.» فعالیت پیوستن به اعتصابات توسط مغازه آقای علی دایی منجر به تشویق به انجام فعالیتهای اغتشاشگرانه و همراهی با داعشی های وطنی جنایتکار است پس پلمپ چنین مغازه ای کاملا قانونی است.
  • ناشناس NL ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    40 68
    هموطن عزیزم، دوست عزیز که در تحریریه همشهری مشغول به کار هستی. آیا واقعا درست است که چند تا هموطنی که به وضعیت موجود در مملکت اعتراض دارند، شما از کلمات اراذل و اوباش استفاده کنی؟ اگر واقعا بی طرف هستی این را منتشر کن.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      16 25
      فکر کنم همشهری بعد از پایان نا آرامی ها چهره واقعی خودش را نشون بده
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      68 13
      وقتی طرف با اسحله و چاقو به پلیس حمله میکنه و گلوی پلیس را در خیابان پاره میکنه یا بانک و آمبولانس را به آتش میکشه شما لقب بهتر از ارازل و اوباش و داعش وطنی داشتی ما را خبر کن. اینکار آدم عادی نیست کار وحشی های معتاد به شیشه است که کشتن انسان در خیابان را افتخار می دانند.
    • محمدی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      16 8
      کسی که اعتراض داره و میاد اعتراضش را در خیابان اعلام میکنه هر چند چون مجوز نداره کارش قانونی نیست ولی نمی شود بهش گفت ارازل ، اوباش یا اغتشاشگر ولی کسانی که به بهانه اعتراض اتش میزنه بانک را مغازه را و ادم میکشه به فجیعترین شکل گلوی مامور را که داره وظیفه اش را انجام میده با کارد سلاخی ، سلاخی میکنه و جنایت میکنه این چنین فردی اگر ارازل و اوباش نیست ، چه عنوان و اسمی باید براش گذاشت شما بفرمایید ، همه معترضین که بعد از دستگیری مشخص شد جنایت نکرده بودند و به اموال بیت المال و اموال مردم اسیب نرسانده بودند بلافاصله ازاد شدند که بالا ۹۰ درصد از دستگیرشدگان را تشکیل میدادند
  • رضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    68 22
    بت پرستی نوین در دوران مدرن باید با این سلبریتی ها برخورد بشه اینا تواین کشور خوب پول درمیارن مالیات هم نمیدن زبونشون هم درازه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    26 54
    خیلی جالبه دوست عزیز مقاله نویس همشهری و دوستان همنظر با شما. شما چرا خودتان را فراتر از قانون می دانید؟ چرا فکر می کنید هر چیزی که شما دوست داشتید باید اتفاق بیفته؟ مگر خود شما نگفتید اعتراضات مسالمت آمیز مشکلی نداره؟ پس چی شد؟
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
      16 14
      شما نگران ایشان نباشید ، دائی با یک تیر دو نشان زده هم با اعتصاب اعلام همبستگی کرده هم با پلمپ شدن اموالش رو از دست آشوب گران نجات داده و ایشان انقدر اعتبار دارند که حاکمیت باهاش مماشات کنه .
  • Borzoo NO ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    25 53
    همه می دانند که همشهری دچار توهم و خود سانسوری است. ولی نه این حد که به فوتبالیست ها لقب اراذل و اوباش بدهد...اراذل و اوباش همان سارقان امانات بانک ملی و فولاد مبارکه هستند که همشهری از معرفی آنها شانه خالی میکند
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    59 18
    علی آقا مگه خودتون طرفدار اعتصاب نبودید خوب مراجع قضایی برای اینکه مطمئن بشوند این حرف را فقط برای مردم نزدید اول مغازه خودت را پلمپ کردند....... شیطون نکنه میخواستی فقط مردم اعتصاب کنند تا فروش خودت چند برابر بشه؟؟؟؟ یک بام و دوهوای علی دایی و دوستان
  • هادی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    20 23
    چرا نظرات زیادی غیرقابل انتشاره لابد حرف حق زدن
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 5
    باشه میگیم به خاطر روزنامه اعتماد به ادامه احتکار، گران فروشی و ....، حرف مفت زدن و وطن فروشی هم اضافه کنن تا نگرانی دوستان از این اقدام غیرقانونی برطرف بشه.
  • انتی ویروس NL ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    13 13
    همه مغازه ها تو ایران بازه فقط برخی شهرها که توش تروریست هستند از ترس بستس زیاد توجه به فیلم های ساعت 7 صبح نکنید اگر یارو شرف داشت که فیلم از 7 صبح نمیزاشت
  • ا ب IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    12 10
    آقای دایی مرد باش تا سقوط جمهوری اسلامی کاسبی نکن آیا مردش هستی نظر شما سلبریتی ها سقوط نزدیک است پس کاسبی نکن
  • شهروند IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    9 2
    اجازه بدهید مردم مطالبات خود را درخواست کنند کاری نکنید که مانع از درخواست به حق مردم از حکومت کند.
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    12 4
    خخخخخخخخخ‌ ..........کامنتهای‌ جالبی‌ بود‌ ........ دایی‌ جون‌ ملت راست‌ میگن وقتی‌ تشویق‌ به‌ اعتصاب‌ میکنی‌ .....خودت‌ تو‌ اول‌ صف‌ وایسا‌ ..‌‌‌‌......... خخخخخخخخخ‌........قیافش‌ الان‌ دیدنیه‌ .......
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    10 5
    علی دائی بایدجریمه نقدی سنگین هم به قوه قضائیه بپردازه.
  • حسام نعیمی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    6 2
    علی دائی هم مثل بعضی سلبریتیها که ماشین انچنانی و ویلاها و پولهای قراردادها چشم اونها رو کور کرده با پول ایران از گدایی به پولداری رسیدن و بدون هیچ سوادی در موضوعات سیاسی دخالت میکنن اخه فوتبالیست رو چه به سیاست و حالا با پول عربستان به مردم ایران خیانت میکنن و ادعای ازاد منشی دارن
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
    8 3
    علی دایی بس کن دیگه باور کن بدجوری رو اعصاب مردمی