دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین-محمد رسولی: سایت توسعه نرم‌افزار گوگل مورد سوء استفاده قرار گرفته و هکرها موفق شده‌اند با استفاده از آن، نرم‌افزارهای خرابکار و جاسوسی را در بین کاربران پخش کنند.

دیو مارموس محقق شرکت McAfee با اعلام این خبر، چالش بزرگی را برای گوگل به وجود آورد ولی سخنگوی گوگل  در پاسخ به این خبر اعلام کرده که این نرم‌افزارهای جاسوس از سایت Google Code  برداشته شده‌اند و دیگر نگرانی وجود ندارد.

Google Code سایتی برای تست و بررسی پروژه‌های نرم‌افزاری و در واقع میزبانی برای پروژه‌های نرم‌افزاری و کدها محسوب می‌شود.

علاوه بر کدها، لینک‌هایی نیز برای دانلود کدهای نمایش‌دهنده فایلهای ویدیویی (Codec)  روی سایت قرار داده شده که در میان آنها نرم‌افزارهای خرابکار و جاسوس قرار جاسازی شده‌اند.

این Codecها پس از نصب بر روی کامپیوتر کاربران، اقدام به دزدی رمز‌های کاربران و اطلاعات مالی آنها می‌کنند.

بدیهی است به دلیل اعتماد بالای کاربران به سایت گوگل و آمار بالای گوگل در رنکینگ موتورهای جستجوها کمترین شک توسط کاربران صورت خواهد گرفت و بهترین راه برای ورود هکرها محسوب خواهد شد.

این سخنگو افزود که گوگلی‌ها به سختی در حال کار بر روی مشکل به وجود آمده هستند و با استفاده از ابزارهای اتوماتیک و تخصص خود موفق شده‌اند تاکنون چندین نرم‌افزار خرابکار را پیدا کرده و حذف کنند.

آنها همچنین به دنبال یافتن روشی مخصوص برای  کاربران هستند تا در صورت بروز مشکلات مشابه، آنها بتوانند بدون کمک، مشکل خود را برطرف کنند.

سال گذشته نیز مشکل مشابهی در سایت مایکروسافت، MSN‌، به وجود آمد که McAfee  در آن زمان نیز به کاربران اعلام خطر کرد.

            Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 72625

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز