وزیر امور داخلی کردستان عراق با این ادعا که حضور تروریستهای تجزیه‌طلب غیر قانونی است، خبر داد که اربیل در تلاش است تا به حضور این گروهها پایان دهد.

كردستان عراق

به گزارش همشهری آنلاین، ریبر احمد وزیر امور داخلی کردستان عراق امروز سه‌شنبه خبر داد که اربیل قصد دارد به مشکل گروههای مسلح غیر قانونی که در خاک این منطقه حضور دارند، رسیدگی کند.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از احمد گزارش داد: امیدواریم این مشکلات در مناطق مرزی منطقه کردستان و  کشورهای همسایه را حل کنیم. این گروهها موافقتی برای حضور خود دریافت نخواهند کرد و غیر قانونی خواهند بود.

وی ادامه داد: ما در دولت منطقه کردستان به تلاشهای خود با این کشورها (همسایگان) ادامه می‌دهیم تا آرامش و ثبات به مناطق مرزی باز گردد. امیدواریم این مشکلات در سریعترین زمان ممکن حل شود و وضعیت بی‌ثباتی در مناطق مرزی پایان یابد.

احمد بدون توجه به هشدارهای چند باره جمهوری اسلامی ایران درباره لزوم رسیدگی به وضعیت تروریستهای تجزیه طلب حاضر در این منطقه، خاطر نشان کرد: مردم ما در منطقه کردستان، بخشی از این مشکلات نیستند. از طرفهای دیگر می‌خواهیم مشکلات خود را به سرزمین ما منتقل نکنند. ملت ما بر صلح تأکید دارد.

وی با این ادعا که دولت کردستان همیشه حامی ثبات و آرامش در مناطق مرزی است، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد کردستان بخشی از مشکلاتی باشد که بین این گروهها [تروریستهای تجزیه طلب] و کشورهای همسایه به وجود می‌آید. اجازه نخواهیم داد که کردستان محلی برای حمله به هیچ کشوری باشد.

کد خبر 726244
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند ... IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
    5 0
    اگر سردار سلیمانی نبود کردستان عراق نابود شده بود و مردمش سلاخی شده بودن ... پناه دادن به گروه های تجزیه طلب در خاکشون عین نامردی و خودخواهیه ...