عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کلید خوردن طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت با بیش از ۶۰ امضا در مجلس خبر داد.

عين اللهي

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از کلید خوردن طرح استیضاح بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و درمان در مجلس خبر داد.

وی افزود: دهمین و جدیدترین طرح استیضاح وزیر بهداشت روز یکشنبه هفته جاری در سامانه بارگزار شده است و بیش از ۶۰ امضا دارد.

عضو کمیسیون بهداشت در توضیح محورهای ۱۵ گانه طرح استیضاح وزیر بهداشت، گفت: عدم به کارگیری نیروهای متخصص و مجرب، عدم مدیریت به هنگام و علاج جویانه مجموعه عوامل درون و برون سازمانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از جمله محورهای استیضاح وزیر بهداشت است.

روح الامینی ادامه داد: عدم اهتمام به تدوین و ارائه لایحه قانون نحوه اجرای سیاست‌های کلی سلامت به دولت و مجلس و عدم اهتمام جدی به اجرای سیاست‌های کلی سلامت و قوانین برنامه پنج ساله از جمله:پزشک خانواده و تکمیل نظام سطح بندی و ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و به هم پیوستگی سامانه‌های فناوری اطلاعات در وزارت بهداشت، گردشگری و دیپلماسی سلامت و تدبیر مهاجرت نخبگان، اولویت پیشگیری و بهداشت بر درمان، ساماندهی و نظارت به هنگام در تولید مصرف دارو و تجهیزات پزشکی، تمرکز بر عوامل موثر بر سلامت از جمله تغذیه و امنیت غذایی، آلودگی هوا، عوامل اجتماعی و روانی، مدیریت قوی و منسجم در تولیت نظام سلامت، مدیریت و کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش دسترسی به خدمات با کیفیت، اهتمام به اصلاح و برخورد با پدیده شوم زیر میزی و سهم خواری از دیگر دلایل استیضاح آقای عین‌اللهی است.

وی در همین راستا اضافه کرد::تغییرات مکرر در حوزه‌های مدیریتی مانند سازمان غذا و دارو و بهداشت، بی توجهی به مشورت با نخبگان حوزه سلامت و اتاق‌های فکر و پژوهشکده‌ها و ایجاد مکانیزم‌های مشورتی لازم و عدم استفاده از ظرفیت‌های راهبردی در فرهنگستان علوم پزشکی و نظام پزشکی ، عدم توجه به هنگام به هشدارهای نظارتی نمایندگان مجلس و کمیسیون بهداشت درمان و اصل نود مجلس و تجمیع بیش از ۲۰۰ سوال از سوی نمایندگان هم از دلایل استیضاح وزیر است.

رئیس کارگروه غذا و داروی مجلس گفت: بی‌توجهی وزیر بهداشت به ایجاد بستر شغلی برای پزشکان جوان و تازه فارغ التحصیلان افزایش روند مهاجرت پرستاران و پزشکان، بدعهدی در دریافت و تسویه واکسن‌های تولیدی واکسن سازمان داخلی علیرغم سفارش و تعهد به خرید اولیه، بی‌توجهی به اقناع افکار عمومی و رسانه‌ها و کارهای نمایشی بی‌حاصل، انجام اقدامات خلاف قانون در دانشگاه‌ها در برداشت درآمدهای حاصل از فروش دارو و تجهیزات و هزینه در جای دیگر که به تبع آن بدهی سنگین به صنعت و نابود کردن صنعت را در بر داشته است، نیز از محورهای این استیضاح است.

روح‌المینی بیان کرد: توزیع نامناسب امکانات به شهرهای مختلف بدون در نظر گرفتن سطح بندی و نقشه راه سلامت و اولویت‌های مرتبط ، ناکارآمدی وبدا در برقراری گفتگو (دیالوگ) و رفع مشکل گروه‌های مختلف در داخل نظام سلامت بعضا منجر به قطع امید ایشان از تغییر و منجر به افزایش نارضایتی‌های میدانی شده از سوی دیگر نظام پرداخت مالی نامناسب و عدم رعایت عدالت در پرداخت، محور اصلی تمامی این نارضایتی‌هاست از دیگر مواردی است که موجب کلید خوردن استیضاح وی شده است.

وی اظهار کرد: دخالت‌های خویشاوندان و اطرافیان وی در انتصابات و تشکیل کمیته انتصاباتی بدون حضور مدیران و با حضور دوستان و خویشاوندان به موازات کمیته انتصابات وزارت بهداشت که منجر به حذف کمیته انتصابات اصلی شده و باعث انتصاب مدیران ناکارآمد و مجیزگوی شده است هم از دیگر محورهای استیضاح است.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین باره گفت: بکارگیری افراد بدون تجربه، تخصص و تحصیلات مرتبط در جایگاه‌های کلیدی ، تلاش بعضی مدیران میانی و ارشد برای اقداماتی در راستای تامین منافع شخصی نظیر حضور پررنگ در بخش خصوصی، انتقال پرونده هیأت علمی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر، عدم ورود وزیر در مباحث راهبردی و تفویض اختیار کامل به معاونین که باعث ایجاد چندگانگی و تعارض در تصمیمات معاونین می‌شود از دیگر محورهای استیضاح وزیر بهداشت است.

کد خبر 726221
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha