بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای به بیانیه شورای مشورتی این دانشگاه در خصوص اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

دانشگاه شریف

به گزارش همشهری آنلاین، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با صدور بیانیه‌ای به بیانیه شورای مشورتی این دانشگاه در خصوص اتفاقات اخیر واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

۱. بسیج دانشجویی، همواره اعتراضات قانونمند و در چارچوب فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و برآمده از خودآگاهی درونی دانشگاهیان را نه یک تهدید بلکه یک فرصت مهم برای پیشرفت کشور و انقلاب شکوهمند اسلامی می‌داند.

۲. ما از ابتدا راه‌حل را در گفتگوی محترمانه میان طیف های گوناگون سیاسی و اجتماعی میدانیم. معتقدیم شکل گیری این گفتگو در میان اکثریتِ قانون مدار و با فرهنگِ شریفی در آینده ی پیش رو، نیازمند برخورد قاطع با اقلیتِ قانون شکن و هتاک در صورت بروز خطاهای بعدی آن هاست. بی‌شک اکثریت قاطع دانشجویان و اساتید دانشگاه نیز خواهان برقراری نظم آموزشی و رونق برنامه‌های علمی با انجام چنین اقداماتی هستند.

۳. همچنین معتقدیم برخی از بندهای بیانیه ای که اخیرا توسط شورای مشورتی دانشگاه داده شده، بسیار خوشبینانه و به دور از واقعیت است که با نمک‌نشناسی و پشت پا زدن عده‌ی قلیلی مواجه خواهد شد. عده‌ای که ۲ ماه است با مدارا و دلسوزی بیش از اندازه خانواده صبور شریف مواجه شده و با تخطی‌های پی‌درپی خود از قانون، چهره دانشگاه را لکه دار کردند. منطقا کوتاه آمدن قانون درمقابل این اقلیت قانون‌شکن نه‌تنها موجب آرام شدن دانشگاه نمیشود، بلکه امیدها جهت واسپاری کامل مسئولیت حفظ نظم و آرامش در دانشگاه، به خود را نیز کمرنگ میکند.

۴. بااین وجود ضمن تشکر از خانواده شریف خاصه اساتیدی که تلاش‌هایی در جهت بازگشت نظم به فعالیت های علمی، آموزشی داشتند، اگر هیئت رئیسه به عنوان حافظ این خانواده با اتکا به نظر اساتید، زین پس با اقدامات مقتدرانه تری، از اصول و قوانین به شکلی عادلانه و صریح محافظت نماید، میتوان به آینده شریف امیدوار بود.

۵. بسیج دانشجویی ضمن ابراز تاسف عمیق و درک عواطف جریحه دار دانشجویان انقلابی دانشگاه در پی توهین ها، فحاشی و تهدیدهای مکرر، باوجود آنکه دانشگاه تاکنون نتوانسته آنگونه که باید مطابق قانون برخورد نماید، همچنان دعوت به خویشتن داری و عدم برخورد مستقیم با افراد هتاک در صورت تکرار احتمالی قانون شکنی و هنجارشکنی این اقلیت میکند. متقابلا از مسئولین دانشگاه با توجه به آخرین اتمام حجت های مدیران و اساتید دانشگاه توقع قاطع ترین و شدیدترین برخوردها را نیز دارد.

کد خبر 726037
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    1 0
    بیانیه شورای مشورتی چی بوده که به ان اعتراض کرده اند؟
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    5 1
    بسیج دانشگاه چکاره هست که تهدیدمیکنه چون کسی باهشون برخورد نمیکنه اینطور رفتار میکنند وگرنه انها اگر دانشجو باشند مثل بقیه دانشجوها هیچ حق بیشتری ندارنند