داده‌های سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌های پاییزی در ۱۴ استان حکایت دارد.

بارش برف

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می‌دهد که سه‌شنبه‌ بارش‌ در دامنه‌های جنوبی‌ البرز کاهش‌ می‌یابد و در غرب‌ مازندران، گیلان، شرق‌ اردبیل‌، شمال آذربایجان شرقی‌ و در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

همچنین‌، با ادامه‌ فعالیت‌ سامانه‌ بارشی‌ در جنوب‌ کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه‌ و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس‌، نیمه‌ غربی‌ کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع‌ در غرب‌ خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز ابرناکی‌، رگبار و رعدوبرق‌ و وزش‌ باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود و در دامنه‌های زاگرس‌ واقع‌ در لرستان، همدان، مرکزی، قم‌ و در استان اصفهان، جنوب‌ خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده گاهی‌ وزش‌ باد رخ‌ می‌دهد. در مناطق‌ سردسیر و مرتفع‌ بارش‌ به صورت‌ برف‌ است.

چهارشنبه‌ در گیلان، شمال اردبیل‌ و در ارتفاعات‌ البرز مرکزی بارش‌ پراکنده انتظار می‌رود. همچنین‌ در جزایر واقع‌ در خلیج‌ فارس‌، بوشهر، فارس‌، کرمان بارش‌ ادامه‌ داشته‌ و در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی‌، جنوب‌ خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش‌باد رخ‌ می‌دهد. پنجشنبه‌ و جمعه‌ در سواحل‌ گیلان، شرق‌ اردبیل‌، خراسان جنوبی‌، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات‌ کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی‌ و در بعضی‌ ساعات‌ بارش‌ خفیف‌ پیش‌بینی‌ می‌شود. شنبه‌ با تقویت‌ سامانه‌ در جنوب‌ شرق‌ کشور در جزایر واقع‌ در شرق‌ خلیج‌ فارس‌ و تنگه‌ هرمز، هرمزگان، شرق‌ فارس‌، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی‌ بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

قابل‌ ذکر است‌، طی‌ روزهای پنجشنبه‌ تا شنبه‌ در جنوب‌ و جنوب‌ شرق‌ کشور روند کاهش‌ دما در حدود ۵ تا ۷ درجه‌ حاکم‌ می‌شود و در مناطق‌ سردسیر و مرتفع‌ بارش‌ برف‌ دور از انتظار نیست‌. خلیج‌ فارس‌ و دریای خزر تا روز پنجشنبه‌ مواج‌ پیش‌بینی‌ می‌شوند.

کد خبر 726018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha