رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت گفت: سود ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت تا پایان آذر برای هر نفر واریز می‌شود.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین، عسگر توکلی در مورد واریز قسط اول سود سهام عدالت اظهار کرد: برای رعایت حال سهامداران عدالت، امسال با تصمیم وزیر اقتصاد و تصویب شورای عالی بورس مقرر شده است تا پایان آذر نیمی از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ به حساب ذینفعان واریز شود.

وی گفت: امسال سود سهام عدالت نسبت به سال قبل حدود دو برابر شده است، بنابراین در مرحله اول واریز سود که تلاش می‌شود تا پایان پاییز سال جاری باشد، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر با پرتفوی میانگین اسمی ۵۳۲ هزار تومانی، سود واریز می‌شود و تلاش می‌کنیم بقیه سود را هم‌ تا پایان اسفند به حساب دارندگان سهام عدالت واریز ‌کنیم.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت در مورد کل سود کسب شده سهام عدالت در سال گذشته گفت: کل سود کسب شده ۶۰ هزار میلیارد تومان است که مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌ها است و با تدبیر دولت، وزیر اقتصاد، فراکسیون سهام عدالت و شورای عالی بورس برای اولین بار در تاریخ سهام عدالت قرار است این سودها در دو نوبت به حساب بیش از ۴۹ میلیون ذینفع سهام عدالت واریز شود.

توکلی همچنین در مورد سود باقیمانده از سال گذشته بیان کرد: بخشی از سهامداران عدالت به دلیل مغایرت داشتن شماره حساب‌های اعلامی و یا مشکلات بانکی نتوانستند سود سهام خود را دریافت کنند، که تلاش می‌شود کسانی که شماره حساب جدید اعلام کرده باشند، باقیمانده سود آنها هم در این مرحله واریز شود.

جزئیات انتقال قهری سهام عدالت متوفیان

وی همچنین در مورد سهام عدالت متوفیان گفت: براساس آخرین توافق انجام شده، برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، در جلسه شورای عالی بورس تصویب شد که به زودی پس از اعلامیه رسمی، سهامداران عدالت به دفاتر خدمات قضائی مراجعه کرده و بدون دریافت وجهی کار انتقال قهری سهام عدالت متوفیان انجام خواهد شد.

به گفته توکلی، جاماندگان سهام عدالت از دو دهک درآمد کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۳.۵ میلیون نفر هستند که با احتساب برخی اقشار فاقد شغل در مجموع به ۴.۵ میلیون نفر می‌رسد.

تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت

وی گفت: وزارت تعاون و رفاه می‌گوید جاماندگان سهام عدالت باید در سامانه وزارت رفاه ثبت‌نام کنند و کسانی که دارای یک خانه و ماشین باشند، در دهک پردرآمد قرار می‌گیرند، در حالی که سهام عدالت به ۶ دهک کم‌درآمد جامعه تعلق می‌گیرد، اما درخواست ما این است که کار شناسایی مشمولان سهام عدالت در مورد کارمندان کشوری و لشکری را به سازمان‌های مربوطه و در مورد روستائیان و عشایر به دهیاری‌ها، شوراهای روستایی و بخشداری‌ها واگذار کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

به گفته رئیس هیأت مدیره اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت، قرار است به ازای هر نفر از جاماندگان ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق گیرد که ۵ میلیون تومان از آن به شکل کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و ۵ میلیون تومان از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت طی ۱۰ سال آینده به صورت تقسیط دریافت می‌شود.

توکلی این نکته را هم گفت: دولت وقت ۱۰ شرکت از شرکت‌های حاضر در پرتفوی سهام عدالت را خارج کرد و اگر این ۱۰ شرکت را به سبد سهام عدالت برگرداند، می‌توانیم به ۲۰ میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت جدید اختصاص دهیم.

وی در مورد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری به هر میزان که اقساط سهام عدالت از مشمولان دریافت شده است، باید سهام آنها آزاد شود.

توکلی همچنین درباره حضور نمایندگان سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر اظهار کرد: در حال حاضر طبق مصوبه شورای عالی بورس، در کارگروهی مرکب از سه نفر که دو نفر نماینده وزارت اقتصاد و شورای عالی بورس و یک نفر نماینده سهام عدالت حضور دارند،  این رویه تا پایان دی‌ماه سال جاری ادامه دارد، اما امیدواریم از ابتدای بهمن‌ماه رویه تغییر کند و فقط نمایندگان شرکت‌های سهام عدالت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر حضور پیدا کنند و به نمایندگی از جامعه سهامداران به اعمال حق رأی و انتخاب هیأت مدیره بپردازند.

کد خبر 725678
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 37
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    31 3
    رقمی نیست
  • سید IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    23 3
    من هیچ ماشینی ندارم ولی برای ثبت نام و دریافت سهام عدالت می گویند افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را شامل می شود. اسفند سال گذشته دولت به هر نفر از سهامداران عدالت مبلغ پانصد هزار تومان سود داد ولی به ماهایی که سهام عدالت نداریم و ماشین هم نداریم و قشر مرفه جامعه نیستیم دولت بجای دادن پانصد هزار تومان به ما فقط مبلغ صدوپنجاه هزار تومان داد!!! آیا این عدالت است!!! حداقل نام عدالت را از روی سهام عدالت بردارید!!!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    40 4
    با این پول الان یه روغن 4کیلویی و یه مرغ یک کیلویی میدن حاصل سود یک سال واقعا مسخره است
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      7 7
      چقدر پول سهام را دادید؟
    • به ۱۸:۱۸ IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      27 0
      ما به صدقه نیاز نداریم دلار رو بکنید 4 تومن سهامه برای خودتون
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    38 3
    اول اینکه این میزان پول عددی نیست بعد اینکه باز هم شد وعده به مرگ پدر. چند بار نوشتید این هفته و اون هفته؟ بهتر نیست اول سود سهام عدالت واریز بشه بعد پیامک بیاد که سود سهام عدالت واریز شد؟
  • Sohrab IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    24 5
    کی واریز میشه
  • مهران IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    39 2
    پول ۴ تا شانه تخم مرغ ، چقدر خوبه که گرین کارت ایران تو جیبمونه ...
  • ناشناس IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    38 4
    بااین مبالغ زیادچه کاری میشه انجام داد!!!!!
  • م IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    33 5
    چقدزیاد؟... خخ
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    24 1
    اول گفتن میزان سود دو برابره پارسال شده، من سال قبل۸۹۰سود برام واریز شد،بنابراین باید۱/۹۰۰سود امسالم باشه،حالا میگین نفری ۵۰۰تومن،😰قضیه چیه؟؟
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
      6 2
      این داره واسه سهامدارهای 532 هزار تومنی میگه نه کسانی که از اصل سهام 1000000تومانی دارن
  • دورغ ننوسید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    17 2
    دورغ ننویسید
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    10 3
    واقعا؟ مثلا چیکار میشه کرد؟
  • محمود IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    15 3
    این سهام عدالت شده سرکار مردم گذاشتن چند ماه هست پشت سرهم هی فردا سود سهام واریز می شود فردا جیب سهام عدالتی ها پر پول می شود تا کی می خواید مردم سر کار بزارید خسته نشدید
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    15 3
    برای سود سهام عدالت شوهرم باید چکار کنم سال نود یک فوت! شده انحصار ورثه هم دارم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    16 2
    اینقدر گفتی سود عدالت آبرومون رفت و خبری هم نیست،
  • عباس IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    9 1
    وای ما با این همه پول چه کار کنیم و چطوری برش داریم
  • باقر بهرامی استرکی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    19 2
    سلام بنده یک شهروند ایرانی دارای معلولیت شدید اعصاب روان و از کارافتاده از نظر پزشکان فوق تخصص ریه هستمم دچار مشکلات گوارشی دیسک کمر تپش قلب استرس اظطراب و آرتروز زانو می‌باشم و دارای یک کليه می‌باشم. ک خانمم هم به دلیل مشکلات و معضلات اجتماعی و بیماری‌های مختلف بنده خود نیز ب بیماری اعصاب روان اظطراب بیماری دستگاه گوارش زخم معده ورم روده و دچار بغض حسرت و فکر کردن شبانه روز نیز شده و هردوی ما هیچکدوممون قادر ب کارکردن نمی باشیم. و هیچ چیز از این دنیا نداریم ن پول ن خونه ن مال ن زمین ن کفن. فقط خداروشکر دوتا دختر جیگر گوشه داریم. و در یک اتاق 24متری متری در یکی از شهرک‌های حومه‌ی دزفول ب سختی زندگی را سپری میکنیم که آنهم بدون هیچ امکانات رفاهی که بسيجيان شهرک برایمان گرفتن. که چرا بنده با اینکه این همه شرایط سخت زندگی و بیماری‌های مختلف را دارم حداقل سهام عدالت خودم و خانوادم را یک میلیونی نمی‌کنید. یعنی واقعا این حق ما نیست و ما مستحق همچنین مبلغ ناچیزی نمیباشیم.
  • محمد ر IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    37 5
    از اینکه می بینم که بعضی از هم وطنان ، اینقدر پیگیر این مبلغ جزئی هستن ، واقعا دلم به درد میاد.....من آدم رفه و پولداری نیستم ، ولی ای کاش میدونستم که کدوم یکی از از این دوستان به این پول ، واقعا احتیاج داره تا موقع واریز این پول در پایان آذر ماه ، پول رو به حسابش واریز میکردم.......مسلما کسایی هستن که همین 500 تومن هم میتونه براشون یه مقدار گره گشا باشه ، امیدوارم که بتونم یکی از همچین افرادی رو پیدا کنم و یه چیزیهم بذارم روی این پول و بهش بدم
    • رضا IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      6 1
      سلام من خیلی ب این پول احتیاج دارم چهار تا بچه دارن واسه هزینه تحصیلشون و خرجشون واقعا کم اوردم خواستی ثواب کنی بدش ب من ی عمر دعات میکنم سیستان وبلوچستان زندگی میکنم بااین وضعیت بیکاری وخشکسالی این استان واقعا درمونده شدم
  • اتنا IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
    9 8
    والله من ب پونصدیش خیلی راضیم خداروشکر میکنم. خیلی هم بهش نیاز دارم خیلی
    • ساحل IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
      18 9
      شوهرمن بخاطر۴میلیون توزندانه نداریم بدیمش خودم سرگردون شدم۲۱سالمه بچم شده زیرطعنه بچه هامسخرش میکنن هرروزمیام میخونم بینم کی سهام واریزمیشه شایدبتونم ب طلبکارمون بدمش تابقیشم بایارانه وقرض بدم شوهرم کارگره ۲ساله رگ دستش بریده نمیتونه کارکنه واقعامن ب این پول نیازدارم😭😭😭کاش زودتربدنش