سازمان هواشناسی کشور درخصوص بارش باران، برف و تگرگ، رعدوبرق و وزش باد شدید در چند استان کشور هشدار داد.

بارش برف در شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داد و اعلام کرد این سامانه از سه‌شنبه آینده تا چهارشنبه تا پس‌فردا فعال خواهد بود.

بر اساس این هشدار بارش باران و برف، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر و تگرگ در نقاط مستعد در روز سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، نیمه شمالی و غربی فارس و جنوب و شرق خوزستان و در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ در بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس، جنوب کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت دیدن زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها، تاخیر و احتمال لغو پرواز و خسارت دیدن کشاورزی محتمل خواهد بود.

این سازمان ساکنان مناطق تحت تاثیر سامانه بارشی را به پرهیز از سفرهای برون شهری، عدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداریها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها، پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان توصیه کرد.

وزش باد شدید و ارتفاع موج در ۲ استان ساحلی

سازمان هواشناسی کشور همچنین درخصوص وزش باد نسبتا شدید تا شدید، رگبار و رعدوبرق و افزایش ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر از سه‌شنبه آینده تا پنجشنبه در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناورها بویژه شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، خطر غرق شدن شناگران و خطر خسارت دیدن تأسیسات ساحلی و فراساحلی محتمل خواهد بود.

این سازمان به ساکنان و مسافران مناطق تحت تاثیر خودداری از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایقهای صیادی و تفریحی ، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی را توصیه کرد.

کد خبر 725547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha