گروه ورزشی: صبح روز چهارشنبه مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا که در سال 2009 با شکل جدیدی برگزار می‌شود در دبی انجام شد

 و چهار نماینده فوتبال ایران حریفان خود را شناختند. لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا در سال 2009 برای نخستین بار با حضور 32 تیم برگزار می‌شود و کشورهای صاحب‌نام فوتبال آسیا نمایندگان بیشتری نسبت به ادوار گذشته خواهند داشت. این برای اولین بار است که ایران، عربستان، ‌ژاپن و کره‌جنوبی هرکدام چهار نماینده در لیگ قهرمانان خواهند داشت.

رقابت‌های این دوره شباهت بیشتری به لیگ قهرمانان اروپا دارد و از هر گروه دو تیم به مرحله بعد صعود می‌کند.

قرعه‌کشی در حضور نمایندگان باشگاه‌های آسیایی به میزبانی هواپیمایی امارات برگزار شد. پرسپولیس قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان یکی از سرگروه‌های این مرحله انتخاب شد و در گروه دوم قرار گرفت. دیگر تیم‌های ایرانی در سیدهای دو و سه قرار داشتند که این مسئله موجب شد با حریفان سخت‌تری همگروه شوند.

قرعه سخت صبا و استقلال

 صبای قم و استقلال تهران از جمع تیم‌های ایرانی در سخت‌ترین گروه‌ها قرار گرفتند. صبا در گروه نخست رقابت‌ها با الهلال (قهرمان لیگ عربستان)، پاختاکور ازبکستان و الاهلی امارات همگروه شده که این سخت‌ترین قرعه برای نمایندگان ایران به شمار می‌رود.

استقلال هم در گروه سوم با الاتحاد عربستان، الجزیره امارات و ام‌صلال قطر همگروه شده است. الاتحاد و الجزیره در عربستان و امارات صدرنشین رقابت‌های لیگ هستند و چهره متفاوتی نسبت به فصل گذشته نشان داده‌اند. در این بین الجزیره با جذب سه بازیکن برزیلی که یکی از آنها رافائل سوبیس مهاجم 24 ساله تیم ملی برزیل است رکورددار تیم‌های آسیایی به شمار می‌رود. این باشگاه گران‌ترین بازیکن خارجی این فصل لیگ قهرمانان را در اختیار دارد.

ام صلال دیگر تیم حاضر در گروه سوم شرایط خوبی در لیگ قطر ندارد و به نظر می‌رسد در تقابل با سه قدرت صاحب‌نام فوتبال ایران، عربستان و امارات شانس زیادی نخواهد داشت. پرسپولیس در گروه دوم مسابقات سرگروه است. الشباب عربستان، جدی‌ترین حریف سرخ‌ها به شمار می‌رود. الغرافه دیگر تیم حاضر در این گروه است که در لیگ قطر جایگاه سوم را در اختیار دارد. برنده بازی شارجه امارات و نماینده هند چهارمین تیم حاضر در این گروه خواهد بود.

سرخ‌ها با توجه به این شرایط در وضعیت بهتری نسبت به صبا و استقلال قرار دارند و در گروه آسان‌تری جای گرفته‌اند. سپاهان هم شرایط مشابهی با پرسپولیس دارد. نماینده اصفهان در گروه چهارم مسابقات با بنیادکار(کوروفچی) ازبکستان، ‌الشباب امارات و الاتفاق عربستان همگروه شده در حالی که تیم‌های اماراتی و عربستانی حاضر در این گروه ضعیف‌ترین نمایندگان این دو کشور در دوره جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان به شمار می‌روند. تیم‌های منطقه شرق هم به این ترتیب در گروه‌های پنج تا هشت با یکدیگر رقابت می‌کنند:

گروه 5
1-اولسان هیوندای کره‌جنوبی، 2-نیوکاسل جتز استرالیا، 3-بیژینگ گوان چین، 4- ناگویای ژاپن

گروه 6
1-گامبا اوزاکای ژاپن، 2- اف ث سئول کره جنوبی، 3-سری ویجایا اندونزی، 4-شاندونگ چین

گروه 7 
1-شانگهای چین، 2-کاشیما آنتلرز ژاپن، 3-سوون سامسونگ کره جنوبی، 4- برنده نمایندگان اندونزی- تایلند(حذفی)

گروه 8
1-سنترال کاست مارینس استرالیا، 2-تین جین تدای چین، 3-کاوازاکی ژاپن، 4- پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی

احتمال تقابل پرسپولیس و استقلال

 از هر گروه دو تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد. قرعه‌کشی این مرحله از رقابت‌ها نیز برگزار شده است.

بر این اساس تنها یک احتمال برای دیدار پرسپولیس و استقلال در مرحله بعدی مسابقات وجود دارد. اگر استقلال به عنوان تیم نخست گروه سوم صعود کند و پرسپولیس به عنوان تیم دوم گروه دو، دربی پایتخت برای نخستین بار در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شود. پرسپولیس همچنین اگر به عنوان تیم اول گروه صعود کند در مرحله بعد با تیم دوم گروه چهار بازی می‌کند که در این شرایط احتمال ملاقات سپاهان و پرسپولیس نیز وجود دارد.

استقلال هم در صورت صعود به عنوان تیم دوم گروه سوم مقابل تیم اول گروه نخست قرار می‌گیرد که ممکن است این تیم صبای قم باشد. مرحله یک‌هشتم نهایی با انجام بازی‌های تک‌حذفی در خانه سرگروه‌ها برگزار می‌شود. تیم‌هایی که در گروه‌های هشت‌گانه به عنوان تیم اول صعود کنند در این مرحله میزبان تیم‌های دوم گروه‌های دیگر خواهند بود که این امتیاز مهمی به شمار می‌رود.

 پرسپولیس، میزبان اولین بازی

 تیم‌های سرگروه در اولین دور مسابقات که 20 و 21 اسفند برگزار می‌شود میزبان خواهند بود و با تیم های سید چهارم دیدار می‌کنند. بر این اساس پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان شارجه امارات و یا نماینده هند خواهد بود. الهلال در گروه نخست در شهر ریاض مقابل صبای قم قرار می‌گیرد، استقلال ایران در جده میهمان الاتحاد عربستان خواهد بود و سپاهان در دبی به مصاف الشباب امارات می‌رود.

بازی‌های مرحله یک‌هشتم نهایی  هفتم خردادماه 1388 برگزار خواهد شد و مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی  که به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود مهرماه سال آینده انجام می‌شود.

قلعه‌نویی:  در گروه دشواری قرار گرفته‌ایم

پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا اظهار امیدواری کرد که استقلال بتواند به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابد.

به گزارش ایسنا، پس از همگروهی استقلال با تیم‌های الاتحاد عربستان، الجزیره امارات و ام  صلال قطر، امیر قلعه‌نویی به روزنامه گالف تایمز امارات گفت: «زمانی که ما در سال 1991 قهرمان آسیا شدیم، من بازیکن تیم بودم و فکر می‌کنم اگر بتوانم این قهرمانی را در لباس مربیگری تکرار کنم، فوق‌العاده خواهد بود.»

وی افزود: «ما مدیریت خوبی داریم و از بازیکنانی که تجربه بین‌المللی بهره می‌برند، استفاده می‌کنیم. فکر می‌کنم در گروه دشواری قرار گرفتیم اما آماده‌سازی ما خوب خواهد بود و ما می‌خواهیم برای هوادارانمان قهرمانی را به دست بیاوریم.» 

کد خبر 72551

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز