مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: تا فروردین‌ ماه قطعاً «پیروز» در پارک پردیسان تهران خواهد ماند و انتقالش به منطقه توران فعلاً منتفی است.

پیروز

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره سرانجام انتقال پیروز به توران و شائبه‌های انتقال آن به توران در استان سمنان اظهار داشت: تا فروردین‌ماه که قطعاً پیروز در پارک پردیسان تهران باقی خواهد ماند و انتقال آن فعلاً منتفی است.

وی افزود: برای نگهداری از این یوزپلنگ اعتباراتی در نظر گرفته شده و اگر هم بنا بر انتقال باشد، به دلیل کمبود هزینه نیست و دلایل مختلف در کمیته ویژه بررسی و تصمیم گیری می‌شود.

گفتنی است «پیروز»، یوزپلنگی آسیایی و فرزند «ایران» و «فیروز» است که در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ متولد و به نماد یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده‌ است. این یوز تنها توله باقی‌ مانده از سه فرزند «ایران» است. روز گذشته نیز سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۲ یوزپلنگ تازه‌ متولد شده توسط یک چوپان در منطقه توران خبر داد.

بیشتر بخوانید؛

روز ۲۹ آبان امسال حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: «سازمان ترجیح می‌دهد از هزینه‌های نگهداری پیروز بکاهد و به هزینه‌های حفاظت از یوز در طبیعت بیفزاید.» یک روز بعد اکبری گفت: «هوای تهران اکثر مواقع آلوده است و می‌تواند مشکلات تنفسی هم برای پیروز ایجاد کند. در حالی که منطقه توران این‌چنین نیست.»

کد خبر 725506
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    3 0
    یه چند وقته دیگه عروسی پیروزه با دخترای یوز پیدا شده است مبارکه