حادثه ریزش برج متروپل فعالیت اقتصادی تعداد زیادی از بازاریان مجاور این ساختمان را مختل کرده و با وجود وعده‌های مکرر مسئولان و با گذشت ۶ ماه از ریزش آن تخریب نهایی بخش باقی مانده سازه همچنان به کندی پیش می رود.

مترو پل

به گزارش همشهری آنلاین، با وجود آغاز فعالیت تعدادی از مغازه‌های مجاور متروپل اما هنوز تعداد زیادی از کسبه بدون مکان و منبع درآمد هستند و روز به روز به تعداد چک‌های برگشتی آنها اضافه می‌شود، فشار وارده به کسبه و بازاریان آسیب دیده از حادثه متروپل در حالی است که اقساط بانک‌ها، حق بیمه کارگران، هزینه اجاره‌بها، حقوق پرسنل، هزینه‌های انشعاب و بسیاری هزینه‌های دیگر باید به موقع از سوی آنان پرداخت شود.

در این ۶ ماه کاسبان و ساکنان اطراف ساختمان متروپل همچنان دور از محل کسب و زندگی ، روزگار را به سختی کرده و از طرفی جبران نشدن خسارت مالی وارده به آنان ، موجب گله مندی و اعتراض آنها شده است.

یکی از کاسبان ساختمان شماره یک متروپل به خبرنگار ایرنا گفت: کسبه مجاور متروپل با وضع کنونی خیابان امیری و کند بودن عملیات آواربرداری متضرر شده و امیدواریم مسئولان نسبت به تخریب بقایای ساختمان متروپل سرعت بیشتری در کار داشته باشند تا خیابان امیرکبیر بازگشایی شود.

سوگل شریفی با بیان اینکه بیش از ۶ ماه است که کاسبان اطراف ساختمان متروپل زندگی را به سختی می‌گذرانند افزود: تاکنون هر جا برای جبران خسارت مراجعه کرده ایم به نتیجه نرسیده لذا از مسوولان ذیربط انتظار تخصیص اعتبار برای جبران خسارت وارده به کسبه زیان دیده از حادثه را داریم.

او توضیح داد: با وجود اینکه کسبه و بازاریان اطراف متروپل در این حادثه دچار ضرر مالی جبران ناپذیری شده اند اما برای کارشناسی خسارت وارده ناچار مبلغ زیادی پرداخت کرده ایم به امید اینکه بخشی از خسارت وارده پرداخت شود هر چند این وعده تاکنون عملی نشده است.

دیگر کاسب اطراف ساختمان متروپل آبادان گفت: با بروز این حادثه و بسته شدن خیابان اصلی امیرکبیر متاسفانه کاسبان اطراف این ساختمان با ضرر مالی مواجه شدند و تاکنون هیچ کمکی از هیچ سازمان یا ارگانی به ما نشده است.

علی خلفی بیان کرد: شرایط اقتصادی کاسبان درحدی نیست که بتوانند از عهده خسارت‌ وارده برآیند و می‌طلبد دولت در کنار کاسبان برای جبران این خسارت باشد.

مریم پارسا از ساکنان اطراف ساختمان متروپل نیز گفت: از زمان وقوع حادثه ریزش متروپل تاکنون به ناچار محل سکونت خود را تخلیه کرده و همچنان چشم انتظار پایان عملیات تخریب مابقی این سازه هستیم تا به محل زندگی خود بازگردیم.

او گفت: اظهار داشت: اهالی مجاور متروپل در این مدت ناچار در خانه فرزند یا بستگان خود ساکن شده اند اما ادامه این روند با توجه به شرایط سخت اقتصادی امکانپذیر نیست.

این شهروند آبادانی افزود: بارها به سازمان منطقه آزاد اروند برای تسریع در عملیات تخریب سازه برجا مانده از متروپل مراجعه کرده ایم اما مسئولان ذیربط هر روز فقط وعده داده و در عمل شاهد کندی عملیات تخریب سازه هستیم.

کد خبر 725295
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha