شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

یک نسخه تقلبی و آسیب‌دیده از نقاشی «سالواتور موندی»‌، گران‌ترین نقاشی جهان در یک حراجی به قیمتی بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها فروخته شد.

سالواتور موندی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ نسخه تقلبی «سالواتور موندی»، نقاشی مشهور اثر «لئوناردو داوینچی»‌ با وجود صدمات جدی درحالی در حراجی کریستیز به قیمت یک میلیون یورو فروخته شد که کارشناسان ارزش تخمینی آن را بین ۱۰,۰۰۰ الی ۱۵,۰۰۰ یورو برآورد کرده بودند.

این نقاشی که در حراجی آنلاین آثار استادان قدیم نقاشی به مزایده گذشته شد، به عنوان نقاشی تقلبی که توسط یک هنرمند ناشناس خلق شده است، به رقم چشمگیری به فروش رسید.

این نقاشی در ابعاد ۶۳.۲ در ۵۱ سانتی‌متر خلق شده است و با توجه به اطلاعات حراجی، قدمت آن به حوالی ۱۶۰۰ میلادی بازمی‌گردد. اگر این تاریخ صحیح باشد، امکان ندارد که یکی از هنرآموزان کارگاه نقاشی «داوینچی» این نقاشی را خلق کرده باشد؛ چراکه این هنرمند حدود یک قرن قبل از این تاریخ در فرانسه درگذشته بود.

نقاشی تقلبی همه را غافلگیر کرد

«وینسنت دلووین»‌، متخصص نقاشی ایتالیا در کاتالوگ نمایشگاه سال ۲۰۱۹ آثار «لئوناردو» در موزه لوور، ۲۲ نقاشی تقلبی ناشناس «سالواتور موندی»‌ از جمله این نقاشی را معرفی کرده بود.

قیمت باورنکردنی که برای این نقاشی تقلبی پرداخت شده است،‌ به میزان محبوبیت تابلو نقاشی «سالواتور موندی»‌ اشاره دارد که در سال ۲۰۱۷ در حراجی کریستیز به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار توسط «محمد بن سلمان»‌ خریده شد. این نقاشی از آن زمان تاکنون در انظار عمومی به نمایش گذاشته نشده است.

کد خبر 725279
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha