رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان زنجان در خصوص تخریب یک بنای غیر مجاز که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود توضیحاتی داد.

ویلای زنجان

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی طی روزهای گذشته از تخریب یک بنای غیر مجاز در یکی از قطعات یکی از باغ‌شهرهای زنجان در منطقه کوشکن در فضای مجازی دست به دست شد؛ این فیلم بنای غیرمجاز متعلق به آقای داود رکابی، ورزشکار رشته سنگ نوری زنجان است که در فیلم ضمن نشان دادن مدال‌های وی عنوان می‌شود که به ناحق این بنا تخریب شده است.

اما اصل ماجرا چه بوده است؟

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان زنجان با بیان این که این اعمال قانون (با توجه به وضعیت درختان و وجود گیاهان سرسبز در کف باغ) مربوط به فصل بهار، و بطور دقیق مربوط به ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ است، گفت: از حداقل یکسال قبل، چندین بار به نامبرده در مورد تعیین تکلیف بنای احداثی در باغ هشدار داده شده بود تا نسبت به ارائه مستندات و مدارک مربوط به مجوز ساخت اقدام و یا در غیر اینصورت و عدم وجود مجوزهای لازم، طبق قانون نسبت به تخریب بنای غیر مجاز و اعاده زمین به وضعیت قبل  اقدام کنند.

روح الله حسنی با بیان اینکه طبق روال جاری پس از چندین بار تذکر و اخطار قانونی، نهایتا با طی مراحل قضایی و عدم ارائه مدارک و مستندات لازم به مرجع قضایی، رای دادگاه بدوی در اواخر سال ۱۴۰۰ مبنی بر اجرای قانون از طریق تخریب بنا و اعاده به وضعیت قبل صادر و در دادگاه تجدید نظر نیز رای دادگاه بدوی تایید و قطعیت یافته و با صدور حکمی لازم الاجرا، از مشارالیه خواسته شد تا اقدام به تخریب داوطلبانه نمایند که اقدامی صورت ندادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تذکرات و اخطارها و تقاضا از مشارالیه برای تعیین تکلیف حضوری بنا مورد اشاره از سال ۱۴۰۰ انجام گرفته و بعد از چند بار تذکر و هشدار، مثل سایر بناهای غیر مجاز نهایتا در ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ و با حکم قطعی مرجع قاضی اعمال قانون شده است.

وی با بیان اینکه این باغ یک هزار و ۵۰۰ متر وسعت دارد و طبق قانون امکان صدور مجوز برای ساخت خانه کارگری در قطعات کوچک وجود ندارد، افزود: نه فقط بناهای احداثی در باغ شهرها غیر مجاز بوده، بلکه می بایست قبل از هرگونه اقدامی برای ساخت و ساز در همه اراضی باغی و زراعی، مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه اخذ شود.

به نظر می‌رسد، انتشار فیلم در این زمان به جز سوء استفاده و شانتاژ خبری دلیل دیگری نداشته است و منتشر کنندگان دنبال سوء استفاده از فضای فعلی کشور و ربط دادن آن به مسائلی مانند حجاب هستند.

کد خبر 725185
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 77
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • مرتضی IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    فقط مال این زیادی بوده ؟؟؟؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      چشماتون رو روی حقیقت باز کنید و طبق مستندات و حقایقی که مردم زنجان هم می دونند طبق قانون و با حکم قضایی بناهای غیر قانونی زیادی حتی متعلق به بعضی اقراد ذی نفوذ ، جاناز، مسئول و.... اعمال قانون شده، در این خصوص دیگه نه ، نظر غیر مستند ندید.
    • Hossein000778 IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      68 89
      من خودم زنجانیم فصل بهار خودم دیدم چقدر باغ تخریب کردن شاید حداقل صدتا باغ غیر مجاز ک تخریب شده رو با چشم خودم دیدم حتی چندتا از اشناهامونم باغشون رو به علت غیر مجاز بودن تخریب کردن
    • شهروند ... IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      21 52
      ویلای غیر مجاز = تخریب به حکم قانون ... چه به تلافی دهن کجی به قانون حجاب و قلدری دربرابر قانون باشه ، چه نباشه ... تخلف کردی ، باید مجازات بشی ... اینکه کس دیگه ای بنا به هر دلیلی ، بابت همین تخلف مجازات نشده هم ربطی به اصل اعمال قانون در مورد آقای رکابی نداره ... خوردن خربزه = لرزیدن نابهنگام ...
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    خیلی ها چاه آب غیر مجاز دارن
    • محمد IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      18 30
      جناب ۱۵٫۰۴شما نظر خودت رو بفرما.قضاوت با خوانندگان.حکم میکنی که خلاف نظر شما کسی نظر نده؟طبق قانون نظر همه کس قابل نقد محترمانه هست .ضمنا در دنیا هرکس عقل و منطق بهتری ارائه بده مورد قبول قرار میگیره.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند .‌هزاران هکتار زمین و جنگل با رانت و سند سازی تبدیل به ویلای از ما بهترون شده اگه راست میگن همه را خراب کنند . اللهم عجل لولیک
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      30 24
      اونموقع که ویلا خراب میکردن،میگفتید تبلیغات قوه قضائیه است،چرا خراب میکنید،بدید به مردم.الان دوباره اومدن میگن تخریب کنید.
    • موسوی زنجانی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      90 16
      متاسفم برای آقای روح الله حسنی ، رییس جهاد کشاورزی استان زنجان. مرد حسابی اگه راست میگی و شبکه اشراق زنجان جرأت ترتیب مناظره با شما رو که متأسفانه نام فرزند شهید رو هم یدک می کشید ، بذاره اینجانب آمادگی کامل و جامع دارم تا در یک مناظره رو در رو ، در باره ی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ویلاهای چند صد متری در شهرستان های زنجان و ابهر که در ید مدیران سابق و فعلی استان هست ، مطالب و مستندات را در اختیار مردم و مسئولان ... که در مجموعه ی تحت امر شما هم کم نیستند ، بگذارم تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    100 8
    من که کاملا" باور کردم
    • کشاورز IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
      5 27
      جناب موسوی و خوانندگان محترم در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و تامین امنیت غدایی کشور سازمان جهاد کشاورزی کلیه استان‌های کشور از سنوات گذشته شناسایی ساخت و ساز های غیر مجاز در دستور کار که پس از شناسایی و عدم ارائه مجوز تغییر کاربری از سوی مالک، نسبت به طرح شکایت در دستگاه محترم قضا اقدام و دستگاه قضا با در نظر گرفتن دفاعیات مالک و قدمت بنا نسبت به صدور رای اقدام که در صورت ارائه مستندات مثبته در برخی موارد حکم برائت نیز صادر گردیده است.فرایند های مذکور به آقای حسنی و یا فرزند شهید بودن ایشان ربطی ندارد. شما هم بودید روال همین می بوده.
  • بنده خدا IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    52 18
    کلی باغ شهر تو زنجان هست که ساخت خانه های کارگری که هیچ ویلاهای بزرگ هم توش ساخته شده ، حالا برا این یه نفر مشکل ساز شده و هیچ ربطی هم که به داستان دخترشون نداره
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    63 11
    اصلا دروغ نمی گید
  • FR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    60 16
    شرایط یجوری که یک شبه میشه کلی مدرک ساخت
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    26 8
    پس خادم که دروغ گفته یا باید عذرخواهی کنه یا مجبور بشه عذرخواهی کنه اعصاب و روان مردم رو به بازی می‌گیرند توی دولت ج ا هم کاره ای هستند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
    47 19
    الناز رکابی خواست در میهن خودش باشه.اما این ارزشی ها ایران عزیز را که مال همه ایرانیان از هر عقیده و نژاد،اقوام است را قبضه کرده اند.
  • سارا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    3 1
    ما تا فیلم رو دیدیم متوجه دروغش شدیم چطور مردم به شبکه صعودی اعتماد میکنن