کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان درخصوص اینکه چشد وارد ورزش کشتی شد گفت: پدر من مشوق اصلی من در کشتی بوده و امیدوارم که بتوانم جایگزین لایق و خوبی برای پدر خودم باشم.

امیررضا معصومی

به گزارش همشهری آنلاین امیررضا معصومی در خصوص اردوهای تیم ملی و حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا اظهار داشت: ما فرصتی کمی را بعد از لیگ داشتیم و بلافاصله به اردوی تیم ملی آمدیم و تمرینات را آغاز کردیم. خداراشکر همه کشتی گیران یکدل هستیم برای پیروزی و امیدوارم در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد که در آمریکا برگزار می‌شود مزد یکدلیمان را بگیریم.

وی افزود: آمریکا سال گذشته با توجه به حضور روسیه دوم شد در جهان و امسال با نبود روسیه توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند. ما همیشه یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بودیم و فکر میکنم مسابقات بسیار خوبی را در آمریکا از ۲ تیم ببینیم. از الان نباید به فینال فکر کنیم چرا که باید اول از همه باید با ژاپن و تیم منتخب جهان کشتی بگیریم و بعد از این ۲ تیم به کشتی با آمریکا فکر کنیم و بتوانیم انشاالله قهرمان شویم.

* امسال همه چیز دست به دست هم داد تا لیگ در کلاس جهانی برگزار شود

کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم آزاد کشورمان در خصوص لیگ کشتی آزاد هم گفت: به نظرم هرچه بتوانیم لیگ کشتی را گسترش دهیم به نفع جامعه کشتی است. پویا سازی لیگ هم باید روند خود را ادامه دهد تا بتوانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی باشیم. خداراشکر فدراسیون کشتی و سازمان لیگ با برنامه ریزی که داشتند لیگ بسیار خوبی را شاهد بودیم. خوب لیگ امسال یک اتفاق خوبی را هم داشت که آن ها افتتاح سالن شهدای هفتم تیر بود که فینال مسابقات در این سالن زیبا برگزار شد و همه چیز دست به دست هم داد تا یک لیگ کشتی در حد کلاس جهانی را داشته باشیم. 

وی با اشاره به قهرمانی با نماینده تاکستان در لیگ تصریح کرد: قهرمانی تیم پتروپالایش بلیش تاکستان دور از انتظار نبود و با توجه به کادر فنی که در اختیار داشت و کشتی گیرانی که جذب کرده بود شرایط بسیار خوبی داشتند. کشتی گیران با کیفیتی هم در لیگ امسال حضور داشتند چه کشتی گیران داخلی و چه کشتی گیران خارجی همه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بودند. رقابت‌ها به حدی در لیگ نزدیک بود که در فینال تیم تاکستان با بانک شهر که تیم بسیار خوب مازندران بود با نتیجه ۵ بر ۵ به پایان رسید و ما توانستیم با توجه به کسب امتیاز بیشتر قهرمان لیگ کشتی آزاد شویم. 

* حرف‌های بعد از لیگ تنها به جامعه کشتی ضربه می زند

معصومی درباره حاشیه‌های به وجود آمده بعد از اتمام لیگ عنوان کرد: همیشه بعد از باخت یک سری حرف ها زده می شود ولی به نظرم اصلا چنین چیزی نیست و این حرف ها تنها به جامعه کشتی ضربه می زند و هر کسی که اهل کشتی باشد دوست ندارد کشتی با این حاشیه‌ها مواجه شود. امیدوارم این حرف و حدیث ها کمتر شود و در آینده هم اصلا شاهد چنین رفتار ها و حرف ها نباشیم. 

* آنقدر با پدرم به اردوهای تمرینات کشتی رفتم تا من هم کشتی گیر شدم

کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان درخصوص اینکه چشد وارد ورزش کشتی شد گفت: پدر من مشوق اصلی من در کشتی بوده و امیدوارم که بتوانم جایگزین لایق و خوبی برای پدر خودم باشم. دعای مادر و پدرم و مردم عزیز کشورمان بوده که باعث شده است تا امیررضا معصومی به جایگاه کنونی برسد. مربیان و پزشکان زیادی زحمت کشیدند تا من بتوانم کشتی بگیرم و به موفقیت های امروز دست پیدا کنم. امیدوارم باز هم این دعاهای خیر نصیب حالم شود تا بتوانم در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ آمریکا هم مدال طلای امیدهای جهان را تکرار و دل مردم را شاد کنم. 

وی در ادامه افزود: من از زمانی که چشم باز کردم خودم را در کشتی دیدم، چرا که پدرم همیشه در تمرینات تیم ملی و باشگاهی حضور داشت و از همان کودکی به همران پدرم به اردوهای تیم ملی می رفتم و کشتی گرفتن بزرگان کشتی را از نزدیک می دیدم. همین رفت و آمد ها باعث شد تا من هم به کشتی روی بیاروم و وارد این رشته ورزش شوم. 

* پدرم قهرمان جهان بوده و راضی کردنش سخت است

قهرمان سنگین وزن امیدهای جهان در پاسخ به این سوال که آیا از انتقاد های پدرت ناراحت می شوی یا نه؟ گفت: انتقادها همیشه کمی تلخ است و من انتقادهای پدرم را به  چشم پدر و پسری نگاه می‌کنم و سعی‌ام بر این است تا با انتقادهای او رشد کنم و این موضوع برایم شیرین شود. پدرم قهرمان جهان بوده و راضی کردنش خیلی سخت است. برای همین هم باید همیشه کشتی هایی را بگیرم که زیبا باشد. تمرینات و تلاش های خودم را ادامه خواهم داد تا عیب های خودم را بپوشانم و بتوانم با عملکرد خوب خودم دلش را شاد کنم. 

* همیشه دوست دارم یک پهلوان باشم نه قهرمان

معصومی با اشاره به کشتی پهلوانی تأکید کرد: هدفم همیشه این بوده که نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران باشم و همیشه دوست داشتم پهلوان باشم نه قهرمان. 

* برای المپیک تلاشم را می‌کنم، نتیجه دست خداست

قهرمان سنگین وزن امیدهای جهان در پایان درباره تلاشش برای حضور در المپیک پاریس عنوان داشت: برای رسیدن به تیم ملی بزرگسالان و حضور در مسابقات بزرگسالان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت، اما موفقیتم دست خدا است و باید ببینم چه چیزی در تقدیرم رقم می خورد. 

کد خبر 725151
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha