امام جمعه سمنان گفت: از قوه قضائیه برای صدور حکم اراذل و اوباش حمایت می‌کنیم و امیدواریم محاکمه کسانی که درصدد تجزیه و براندازی کشور هستند، ادامه پیدا کند.

مرتضی مطیعی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، امام جمعه سمنان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، روز پنجم آذرماه، نکات مهمی را مطرح فرمودند که لازم است همگان به آن دقت کنند تا جان کلام را در خصوص دشمنی آمریکا با ملت ایران دریابند.

وی تصریح کرد: آمریکا در غرب آسیا منافعی را دنبال می‌کند؛ غرب آسیا هم چهارراهی در جهت شرق و غرب و شمال و جنوب است، ایران هم در این میان مرکزیت خاص دارد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: منابع طبیعی و انرژی فراوانی در این نقطه وجود دارد که استکبار جهانی و آمریکا، این منابع را چپاول می‌کردند.

مطیعی بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی چرت چپاولگران را پاره کرد و آنها هرگز تصور چنین انقلابی را نمی‌کردند؛ بنابراین کمر به دشمنی بستند و برای چپاول بیشتر، پایگاهی به نام رژیم صهیونیستی را ایجاد کرده و با مأمور کردن مزدورانشان، درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی برآمدند.

وی بیان کرد: آمریکا می‌خواهد ما در میدان نباشیم؛ آن‌ها، ایران را مانع چپاول و غارت منابع مسلمانان منطقه می‌بینند. وزیر خارجه‌شان رسماً می‌گوید بر آشوب‌های ایران متمرکز شده‌ایم و به فرموده رهبر انقلاب، آن‌چنان اقتدار پیدا کرده‌ایم که دشمن نمی‌تواند از ایران به‌راحتی بگذرد.

امام جمعه سمنان ادامه داد: به یاری خداوند متعال و با بصیرت مردم عزیز می‌بینیم که دشمن سرش به سنگ خورده و به اقداماتی مثل تهدید بازاریان و رانندگان روی آورده است.

مطیعی گفت: دشمنی‌ها با ملت ایران تمامی ندارد و می‌طلبد بر صبر و بصیرتمان بیفزاییم. هزینه مقاومت به‌مراتب از هزینه سازش و باج‌دهی کمتر است و به یاری خداوند متعال، سقوط و افول آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: ۱۶ آذرماه به جهت اعتراض جمعی از دانشجویان به سفر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران و شهادت دانشجویان، روز دانشجو نام‌گذاری شده است. یکی از گروه‌هایی که می‌توانند در جهاد تبیین نقش مؤثری ایفا کنند و به تعبیر بزرگان «مؤذن انقلاب» هستند، دانشجویان عزیز ما هستند.  

امام جمعه سمنان اضافه کرد: دانشجویان این ملت که به آنها افتخار می‌کنیم، برای مبارزه با آمریکا و ابراز مخالفت برابر سلطه و استکبار غرب در دانشگاه قیام کردند و به شهادت رسیدند.

مطیعی بیان کرد: حال باید دید این استحاله اهداف و فکر و اندیشه چقدر می‌تواند عمق داشته باشد که امروز همان کسی که دانشجوها برای مخالفت و مبارزه با آنها به میدان آمدند و به شهادت رسیدند، عده‌ای مزدور و وطن‌فروش و کسانی که از آمریکا و اسرائیل و گاوهای شیردهشان دستور می‌گیرند، به نفع آمریکا برای ۱۶ آذر برنامه می‌ریزند.

وی افزود: دانشجویان در آن روزگار به شهادت رسیدند و در مقابل طاغوت و استکبار ایستادند، حال امروز دشمنان می‌خواهند نتیجه را برگردانند؛ مثل زمانی که معاویه ملعون دشمن قسم‌خورده پیامبر گرامی اسلام (ص)، علم خونخواهی خلیفه مسلمین را بر دوش گرفت.

امام جمعه سمنان گفت: توقعمان از دانشجویان عزیز، مطالعه تاریخ و درس گرفتن از گذشته است؛ نکند مجاهدت دانشجویان شهید در سال ۱۳۳۲ امروز پایمال شده و مخالف اهدافشان عمل شود.

مطیعی ادامه داد: مردم عزیز ایران از تیم ملی فوتبال حمایت بی‌دریغ داشتند. تیم ملی سرمایه کشور و افتخار مملکت است. بازیکنان نیز بازی خوبی ارائه دادند و با گریه از زمین خارج شدند؛ اما عده‌ای که نمی‌دانیم اسمشان را چه بگذاریم، برای پیروزی آمریکا شادی کردند و بعد می‌گویند حامی ملت و ایران هستیم!

وی تصریح کرد: ملتی که کشور را از خود می‌داند، با همه سختی‌ها حامی نظام است و با مزدوران همراه نخواهد شد.

امام جمعه سمنان تأکید کرد: از قوه قضائیه برای صدور حکم اعدام اراذل‌واوباشی که مستقیم زیرپوشش «موساد» آموزش دیدند و عده‌ای را به شهادت رساندند، تشکر و حمایت می‌کنیم و امیدواریم محاکمه کسانی که درصدد تجزیه و براندازی کشور هستند، ادامه پیدا کند. همچنین از نیروهای نظامی و امنیتی نیز قدردانی می‌شود.

مطیعی از مسؤولان و دست‌اندرکاران پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان که رویداد فناورانه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در سمنان را برگزار کردند، تشکر کرد و گفت: این رویداد در جهت اشتغال عزیزان تحصیل‌کرده برگزار شد و امیدواریم این ظرفیت با همکاری مسؤولان استان گسترش یابد و موانع بر سر راه شرکت‌های دانش‌بنیان برطرف شود.

وی ادامه داد: مسروریم از اینکه در استان سمنان و شاهرود شاهد تکنولوژی دورپزشکی یا پزشکی از راه دور هستیم. در کل کشور اولین بار است که خدمت صورت می‌گیرد و برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و گسترش آن به استان سمنان و سراسر کشور آرزوی موفقیت داریم.

کد خبر 724948
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 341
  • نظرات غیرقابل انتشار: 17
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    خوش حال شدن از اعدام هم وطن نشان از چیست؟
    • منصف IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      اینها هموطن ما نیستند ... دست اموز دشمنان قسم خورده ما هستند اگر میخواهی ناراحت بشی بهتر است برای ان نیروهای فداکار امنیتی که توسط زامبیها تکه تکه شدند و به شهادت رسیدند ناراحت باشی این به عقل و انصاف نزدیکتر است گویا شما چاقوهای سی سانتی این جانوران را که با شدت زیاد و به دفعات زیاد در پهلوهای مدافعان امنیت فرو می رفت و خانواده های این مدافعان را داغدار کردند ندیده ای فیلمش در فضای مجازی هست البته چون شما ظاهراً بسیار قلب نازکی دارید و از اعدام زامبیهای بی ریشه قلبتان به درد می اید شاید تحمل دیدن تکه تکه شدن نیروهای امنیتی مظلوم را نداشته باشی شاید هم فقط اعدام زامبیها شما را متاثر میکند ولی بریدن گلو و زنده زنده اتش زدن مدافعان امنیت مردم و صدها مظلومیت دیگر تاثیری روی قلب نازک شما نداشته باشد.
    • نعیم IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      هر کس قتلی کرده و باعث به خشونت کشیدن جامعه شده باید اعدام بشه
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    اکثرمردم که مخالفت هستن
    • هادی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      مشکل شما اینست که هر گردی را گردو می دانی کاش یک روزی هم ... بشود تا بفهمی معنی حکم اعدام اینگونه افراد به قول خودت هم وطن یعنی چه؟ !!!! تازه مردم ناراحت هستند که چرا اعدام این داعشیان وحشی را علنی نمی کنید که دل ملت ایران خنک بشود .!!!!
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      خودتان را با مردم جمع نبندید !!!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    مماشات دیگر بس است کوتاه آمدن نظام را حقاق حق خود میدانند بازداشت این جماعت از اغتشاشات آنها بیشتر به نظام ضربه می زنند عملا نظام را هدف قرار دادند چون داعش عمل می کنند و درون نظام امنیت نظام را سر می برند باید سر این افعی را برید این دست چرکین را قطع کرد و داغشون را بدل اربابان آنها گذاشت والا فاتحه نظام خوانده است
    • سام KR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      مسئله اینه که این اعتراضات رهبر نداره و نمیشه سرش رو زد
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    از مرگ دیگران خوشحال نباشید
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
      شما هم از مرگ دیگران( حافظان امنیت) خوشحال نباش
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    اعدام حق اغتشاشگران است
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    بابا یه دونه اختلاس گر هم اعدام کنید تا مردم یه درصد حرفتونو قبول کنن
  • کسری IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    هرکس عامل خشونت و قتل و غارته باید اعدام بشه فرقی نداره طرف کی و کجا باشه حالا چرا بعضی ها از قاتلین حمایت میکنن ؟؟
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    طبق چه دین و ایینی !؟
  • نادر IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    از مسئولان بخاطر بی کفایتی دلگیریم.
  • روح الله IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    راستی از قاتل مسافرین هواپیما و ... چ خبر مدال گرفتن ؟
  • ناشناس IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    20 4
    چطور راحت حکم مرگ ادمها رو صادر میکنید و خوشحالی میکنید،درحالیکه خداوند یکتا صاحب جان و مال انسانهاست
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
    12 9
    الان زمانی است که باید ذوالفقار آقا و مولایمان، حضرت علی ابن ابی طالب (ع) به کار گرفته شده و این کافران و منافقان داخلی و خارجی را به جهنم واصل کنیم، وچنان درسی به این بی شرمان بدهیم که خواب ایجاد فتنه را نبینند، بیش از ۴۳ سال است که با کمک اربابانشان نمی گذارند این انقلاب کمر صاف کند، و هر روز یک طرح و جنایت و فتنه ای جدید درست می کنند.