سامورایی آبی شگفتی دیگری در این دوره از رقابت‌ها آفرید و به‌عنوان صدرنشین گروه مرگ جام جهانی ۲۰۲۲ به یک‌هشتم نهایی رسید.

ژاپن - اسپانیا

به گزارش همشهری آنلاین، دیدارهای گروه E مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر پنجشنبه شب با دو بازی به پایان رسید که نتایج این دیدارها به شرح زیر است:

کاستاریکا ۲ - آلمان ۴
گل‌ها: یسلتین تِخِدا (۵۸) و خوان وارگاس (۷۰) برای کاستاریکا و سرژ گنابری (۱۰)، کای هاورتس (۷۳ و ۸۸) و نیکلاس فولکروگ (۱+۹۰) برای آلمان

ژاپن ۲ - اسپانیا یک
گل‌ها: ریتسو دوان (۴۸) و آئو تاناکا (۵۱) برای کاستاریکا و آلوارو موراتا (۱۱) برای اسپانیا

ژاپن که پیش‌تر آلمان را شکست داده بود، بر دومین تیم بزرگ گروه مرگ جام جهانی هم غلبه کرد و با کسب شش امتیاز، به‌عنوان صدرنشین گروه E راهی یک‌هشتم نهایی شد. اسپانیا نیز با چهار امتیاز در رتبه دوم جدول گروه قرار گرفت و به جمع ۱۶ تیم پایانی صعود کرد. آلمان هم با اینکه برتری دیرهنگامی برابر کاستاریکا به دست آورد، از صعود به مرحله حذفی بازماند.

گل اول اسپانیا به ژاپن را در زیر ببینید:

گل دوم ژاپن در این بازی روی صحنه‌ای مشکوک به ثمر رسید. در دقیقه ۵۱ به نظر می‌رسید توپ از خط کنار دروازه عبور کرده و داور باید حکم به ضربه دروازه می‌داد، اما آئو تاناکا گل دوم سامورایی آبی را وارد دروازه لاروخا کرد و گل با نظر داور مورد قبول قرار گرفت.

گل اول ژاپن را در ویدئوی زیر ببینید:

ژاپن که پس از استرالیا دومین آسیایی دور یک‌هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود، از ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۱۴ آذر مقابل کرواسی صف‌آرایی می‌کند و اسپانیا در این مرحله، از ساعت ۱۸:۳۰ روز سه‌شنبه ۱۵ آذر به مصاف مراکش می‌رود.

گل دوم و جنجالی ژاپن را در این ویدئو ببینید:

جدول نهایی گروه E جام جهانی قطر در زیر آمده است:

ببینید | ژاپن اینگونه دومین غول را بُرد؛ تاریخ‌سازی در گروه مرگ | ژاپن ۲ - اسپانیا ۱ ؛ گل جنجالی هدیه ویژه به ژاپن بود؟

کد خبر 724856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    آلمانی که ،، اینقدر برای ایران کوری می‌خواند، از مرحله اول هم بالا نیامد
  • حمید AU ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    آسانترین فرصت صعود به کیروش اتوبوس وتاج ومجمع ودخالت سیاسیون ازدست دادیم.فقط حرف مفت وزیادی گویی!
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 1
    بنابراین باید به آقای کلینزمن تسلیت گفت آلمان چطور قهرمانیه که حذف شد وا مصیبتا وا اسفا شاید فرهنگ باختن در خون آلمانی هاست
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    در کشور ژاپن دوره های مدیریت روز دنیا مثل PMBOK و IPMA ,... کف استاندارد تعریف شده و حداقل شناخته می شوند در صورتیکه در کشور ما آر مدیریت هستند . به قول معروف موفقیت اتفاقی نیست ؛ وقتی برای هر کاری برانامه دراز مدت داشته باشی ؛ مسئولین سلام و درست کار یداشته باشی و... نتیجه می شه برد دو غول فوتبال جهان . فقط فوتبال نیست ؛ در صنعت و دانش که سرآمد هستند ؛ ادب ایضا و... کشتی ؛ والیبال وهمه و همه . وقتی رییس دولت تا کمر جلوی جلوی مردم خم می شود و عذر خواهی می کند که به دلیل شاید نداشتن شرایط سلامت مطلوب نتواند به خدمات موثرش ادامه دهد می شود این . اصلا ما و اینا از دو دنیای کاملا متفاوت هستیم ؛ یک شبه مربی عوض می کنیم و.. بگذریم افتخار می کنیم به اینکه بالاخره از آسیا هم یک یرفت بالا .
  • محمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    قابل توجه جناب تاج ، به کسی که امتحان خودش رو در دو دوره جام جهانی و دو دوره جام ملتهای آسیا پس داده باز ایشون را دعوت کردید و برای بار سوم شکست خوردیم . آقا تیم ملی ارث پدریت نیست که هر تصمیمی که دوست داشتی بگیری برای همه مردمه ایرانه ، همشهری مرد باش و چاپش کن
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    نتیجه برنامه داشتن و دخالت نکردن در فوتبال
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    2 0
    البته گل اخر ژاپن به اسپانیا واقعا حق خوری بود در اصل نباید قبول میشد داور اوت گرفت اما وی ای ار داخل اونم توپی که از تو عکس براحتی مشخص بود بیرون رفته کامل