کشور قطر به عنوان کوچک‌ترین میزبان جام جهانی در زمان برگزاری این رویداد ورزشی از فرهنگ و سنت خود نیز غافل نشده است.

قطر

به گزارش همشهری آنلاین، کشور قطر با وسعتی کمتر از تهران الان به عنوان یکی از کوچک‌ترین کشور میزبان جام جهانی شناخته می شود. رکوردی که اگر کشورهایی چون قبرس، سنگاپور و مالی، هوس میزبانی جام جهانی به سرشان نزند، برای همیشه در اختیار قطری ها باقی می ماند.

حاشیه مستطیل سبز در بازار قطر ٢٠٢٢؛ کَل‌کَل، کوچک و لاکچری
جام جهانی 2022 قطر

تا آغاز قرن بیستم تجارت اصلی قطری‌ها صید ماهی بود. اما از سال ۱۹۲۹ و شکل گیری جنگ جهانی دوم در اروپا منابع نفتی و گازی مهمی در قطر کشف شد و حالا این کشور بعد از ایران و روسیه سومین کشور غنی منابع نفت و گاز جهان است.

قطر بعد از اینکه به عنوان میزبان جام جهانی شناخته شد حالا رکوردهای مختلفی را در اختیار خود دارد و به نظر نمی رسد به این زودی ها کشور دیگری بتواند این رکوردها را جا به جا کند.

این کشور به عنوان ثروتمندترین کشور جهان در حال برگزاری لاکچری ترین جام جهانی است اما در کنار برگزاری این رویداد ورزشی از فرهنگ و هنر نیز غافل نشده و نقاشی، مجسمه و صنایع دستی را هم فراموش نکرده است.

قطری ها هرچند برای جام جهانی تدارک ویژه ای دیدند و ساختمان های مدرن دنیا الان در این کشور ساخته شده است اما با دور زدن در این بازارهای سنتی و قدیمی می توان صنایع دستی آنها را مشاهده کرد که اتفاقا بسیار هم مورد توجه مخاطبان جام جهانی قرار گرفته است.

حاشیه مستطیل سبز در بازار قطر ٢٠٢٢؛ کَل‌کَل، کوچک و لاکچری
جام جهانی 2022 قطر

یکی از نکات قابل توجه این است که کل کل هواداران در جام جهانی فقط به استادیوم ها ختم نشده و در بازارهای محلی و سنتی این کشور هم شاهد این جریان در کنار برنامه های هنری هستیم.

کد خبر 724123
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha