تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی در سال جاری ۵.۵ میلیارد تومان از سوی شورای شهر تهران جهت جابجایی دانش آموزان استثنایی از منازل به مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: عملکرد ۶ ماه نشان می‌دهد که در این زمینه هیچ اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته و عملکرد آنها صفر بوده است.

جعفر تشکری هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین، سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طبق سال‌های گذشته شهرداری تهران سرویس رفت و آمد رایگانی را برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر گرفته بود،‌ گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ سال پیش این خدمات آغاز شده است به طوری که دانش‌آموزان استثنایی با سرویس رایگان شهرداری تهران از درب منازل به مدارس منتقل می‌شدند.

آمریکا را بردیم فردا را تعطیل رسمی کنید | پیشنهاد خاص عضو شورای شهر به هیئت دولت 

واکنش چمران به دستکاری پرچم ایران | روحیه بازیکنان بالاست

او با بیان اینکه حدود ۵۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در سطح شهر تهران از این خدمات بهره می‌بردند، گفت: ۱۸۰۰ خودرو سرویس نیز وظیفه جابجایی دانش‌آموزان استثنایی را برعهده داشته‌اند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی در سال جاری ۵.۵ میلیارد تومان از سوی شورای شهر تهران جهت جابجایی دانش آموزان استثنایی از منازل به مدارس در نظر گرفته شده است، گفت: عملکرد ۶ ماه نشان می‌دهد که در این زمینه هیچ اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته و عملکرد آنها صفر بوده است.

او تصریح کرد: در بخش تاکسیرانی نیز علیرغم اینکه قرارداد و پولی به تاکسیرانان داده نشده است اما آنها خدمت‌رسانی خود را به دانش‌آموزان استثنایی ادامه داده‌اند و با این شرایط شهرداری باید سریعا قرارداد جدیدی را با تاکسیرانان منعقد کند و معوقات گذشته آنها نیز به حسابشان واریز کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی در کل ۱۶.۵ میلیارد تومان جهت جابجایی دانش‌آموزان استثنایی از منازل به مدارس و بالعکس در سال جاری اختصاص داده شده گفت: شهرداری تهران باید بر این اساس عمل کند.

مهدی بابایی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به عدم بهره‌برداری ترمینال شرق در طی این دوره از مدیریت شهری گفت: علیرغم اینکه اعضای شورای شهر تهران تذکرات مکرری را در ارتباط با بهره‌برداری ترمینال شرق به شهرداری داده‌اند و اعتبار لازم نیز در بودجه ۱۴۰۱ پیش‌بینی شده است اما با گذشت ۴۸۱ روز از مدیریت شهری هنوز اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

چرا ترمینال شرق به بهره‌برداری نرسید؟

او با انتقاد از عدم بهره‌برداری از ترمینال شرق از اعضای شورای شهر تهران درخواست کرد تا تذکری را به صورت مکتوب در ارتباط با این موضوع تهیه و با امضای اعضای شورای شهر تهران به شهردار تهران ارسال شود تا شهرداری جدیت شورا را درخصوص تعیین تکلیف این پروژه مطلع شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاحیه تمام خیابان دماوند هم اکنون انجام شده است گفت: تنها بخشی که هنوز اصلاح نشده است، مکان فعلی ترمینال شرق است که هر روز شاهد ترافیک سنگینی به دلیل فعالیت این ترمینال در این محدوده هستیم.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز با مهر تایید بر تذکر ارائه شده از سوی مهدی بابایی در ارتباط با عدم بهره‌برداری از ترمینال جدید شرق گفت: علیرغم اینکه این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما به دلیل عدم بهره‌برداری از این پروژه هم‌اکنون این پروژه پیشرفت کمتری را به همراه داشته است و به نظر می‌رسد که شهرداری تهران باید هر چه سریع‌تر بهره‌برداری از این پروژه را در دستور کار خود قرار بدهد.

او با تاکید بر اینکه پروژه ترمینال شرق یک سرمایه ملی محسوب می‌شود افزود: برای این مجموعه حتی یک ایستگاه مترو نیز در خط ۴ پیش‌بینی شده است و می‌تواند گره ترافیکی را برطرف سازد.

کد خبر 724119
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha