دولت ونزوئلا و اپوزیسیون پس از یک سال مذاکرات خود را از سر گرفته و قرار همکاری‌های بشردوستانه گذاشتند. نمایندگان دو طرف روز شنبه ۲۶ نوامبر (۵ آذر) در برابر خبرنگاران در مکزیکوسیتی توافق‌نامه‌ای امضا کردند.

ونزوئلا

به گزارش همشهری آنلاین، نمایندگان ونزوئلا روز شنبه در مکزیکوسیتی اعلام کردند که دولت و اپوزیسیون ونزوئلا از سازمان ملل خواسته‌اند تا صندوقی را برای میلیاردها دلار که اکنون در بانک‌های خارجی بلوکه شده است، مدیریت کند تا به تدریج برای مقابله با بحران انسانی در این کشور نفت خیز آزادسازی شود.

این "دومین توافقنامه مرحله‌ای برای حمایت اجتماعی" است که راه را برای آزادی منابع ونزوئلا در خارج از کشور که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی مسدود شده بود می‌گشاید.

توافق نامه‌ای که روز شنبه در مکزیکوسیتی توسط نمایندگان مادورو، رئیس جمهوری و مخالفان از جمله جناح مورد حمایت ایالات متحده به رهبری خوان گوایدو امضا شد، نشان دهنده از سرگیری مذاکرات طولانی مدت برای یافتن راهی مشترک برای خروج این کشور آمریکای جنوبی از بحران پیچیده به شمار می‌رود.


وزارت خزانه داری ایالات متحده هم گفته که این توافق نشانه «گام‌های مهمی در جهت درست برای احیای دموکراسی» در ونزوئلاست و ما با صدور مجوز برای شرکت شورون برای از سرگیری عملیات استخراج محدود نفت در ونزوئلا پاسخ مثبت داده‌ایم.

کد خبر 723641
منبع: رویترز

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha