پیکاپ بهمن G۹ در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۱ رونمایی شد. این پیکاپ غول پیکر جدید بازار ایران نسخه چینی دوج رم ۱۵۰۰ محسوب می‌شود.

پیکاپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گجت نیوز، شرکت بهمن موتور از پیکاپ غول پیکر بهمن G۹ در نمایشگاه خودرو اصفهان ۱۴۰۱ پرده برداشت که باید آن را نسخه ایرانیزه شده زد ایکس ویشی ۱۹۴۹ دانست.

پیکاپ G۹ بهمن موتور بر اساس دوج رم ۱۵۰۰ طراحی شده و در طراحی آن شاهد همان عناصر طراحی این پیکاپ آمریکایی هستیم. در نمای جلو یک جلوپنجره بسیار بزرگ با رنگ زمینه مشکی به چشم می‌خورد که در دو طرف آن نیز چراغ‌ها خودنمایی می‌کنند. طراحان با استفاده از سپر با طراحی برجسته و رنگ زمینه مشکی به همراه چراغ‌های روشنایی روز توانستند نمای جذابی را به وجود آورند.

  کپی چینی دوج رم در ایران رونمایی شد | تصاویر خودرو غول پیکر چینی را ببینید

طراحان با ایجاد برجستگی روی کاپوت و گلگیرها توانستند این خودرو را عضلانی‌تر کنند. با توجه به این که در بازار ایران چنین پیکاپ عضلانی وجود ندارد، این محصول بهمن موتور می‌تواند آمار فروش بالایی را به ثبت برساند.

  کپی چینی دوج رم در ایران رونمایی شد | تصاویر خودرو غول پیکر چینی را ببینید

در نمای جانبی پیکاپ بهمن G۹ شاهد رینگ‌های مشکی و رکاب‌های مشکی هستیم که این بخش را جذاب کرده است. در نمای عقب این خودرو نیز طراحان چراغ‌های ساده و سپر مشکی را در نظر گرفتند. فلاپ مشکی روی در بار و جای پا در دو گوشه سپر نیز به عنوان سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شوند. به طور کلی این خودرو در بخش ظاهری نمره بالایی را دریافت می‌کند.

  کپی چینی دوج رم در ایران رونمایی شد | تصاویر خودرو غول پیکر چینی را ببینید

کابین بهمن G۹ برای سرنشینان فضای بسیار زیادی را فراهم کرده است. به همین دلیل طراحان برای آن کنسول میانی بزرگی را در نظر گرفتند. به طور کلی طراحی داخلی این خودرو مدرن بوده و طراحان با استفاده از نورپردازی داخلی توانستند آن را لوکس‌تر کنند. این پیکاپ نسبت به سایر پیکاپ‌های چینی از متریال بهتری بهره می‌برد و کیفیت روکش صندلی‌ها و رودری‌ها نیز بسیار مناسب است.

  کپی چینی دوج رم در ایران رونمایی شد | تصاویر خودرو غول پیکر چینی را ببینید

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ بهمن G۹ از امکانات متعددی جون آینه‌های تاشو برقی مجهز به گرم‌کن، گرم‌کن صندلی‌های جلو، دریچه تهویه عقب، تهویه اتوماتیک، صندلی ۴ حالته برقی شاگرد، صندلی ۶ حالته برقی راننده، سیستم روشنایی مشایعت تا در خانه، انتخاب حالت رانندگی اسپرت، اقتصادی و نرمال، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه و شارژر بی‌سیم موبایل بهره می‌برد.

  کپی چینی دوج رم در ایران رونمایی شد | تصاویر خودرو غول پیکر چینی را ببینید

از سایر امکانات این خودرو می‌توان به جلوآمپر دیجیتال ۱۲ اینچی، صفحه نمایش ۱۰ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی، سیستم ورود بدون کلید، ۴ ایربگ، رادار خطی، سیستم هشدار تصادف از جلو، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سیستم کمکی EBD و ترمز ABS اشاره کرد. چنین امکاناتی بهمن G۹ را به فول آپشن ترین پیکاپ بازار ایران تبدیل می‌کند.

مشخصات فنی

پیکاپ G۹ به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ GDI مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. ضمن این که این گیربکس از ویژگی تنظیم دنده سبک و سنگین نیز بهره می‌برد.

این پیکاپ غول پیکر به سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و سیستم مولتی لینک در عقب مجهز شده که سواری نرم‌تری را نسبت به سایر پیکاپ‌های موجود در بازار ایران به همراه دارد. همچنین ترمز دیسکی در جلو و عقب نیز سطح ترمزگیری و ایمنی این خودرو را ارتقا دادند.

زمان عرضه پیکاپ G۹

بهمن موتور قصد دارد پیکاپ جدید خود را در ابتدای سال ۱۴۰۲ به بازار ایران عرضه کند. در حال حاضر جزئیاتی از قیمت این خودرو برای بازار ایران اعلام نشده است.

کد خبر 723199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha