مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: عرضه انواع آنتی‌بیوتیک و ایبوپروفن در داروخانه‌ها در طول یک ماه گذشته بیش از ۲ برابر شده است.

داروخانه - دارو

به گزارش همشهری آنلاین، محمد پیکان‌پور مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اظهار داشت: در رابطه با تأمین سوسپانسیون‌های آنتی‌بیوتیک در بازار، علاوه بر افزایش واردات به عنوان مکملی برای تأمین بازار، تولیدات داخلی نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی افزود: در مهرماه امسال ۴.۵ میلیون واحد سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک روانه بازار شد که این عدد در آبان‌ماه ۱۴۰۱ به ۸.۵ میلیون واحد رسیده است که تأمین از هر دو مسیر تا اشباع بازار ادامه خواهد داشت.

پیکانپور ادامه داد: شربت و سوسپانسیون استامینوفن هم در مهرماه ۱.۵ میلیون واحد روانه بازار شده بود که این رقم در آبان ۱۴۰۱ به ۶ میلیون واحد رسید.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تولید و عرضه سوسپانسیون ایبوپروفن در مهرماه ۳۰۰ هزار واحد بود که در آبان ۱۴۰۱ به ۲.۴ میلیون واحد افزایش یافته است.

پیکانپور افزود: با همت تولیدکنندگان و همکاری عوامل زنجیره تأمین، بقیه اقلام دارویی هم به همین ترتیب در حال افزایش تولید و عرضه به بازار هستند و آثار آن به زودی در قفسه داروخانه‌ها قابل مشاهده خواهد بود.

کد خبر 723190
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha