نماینده ولی فقیه در استان البرزو امام جمعه کرج گفت: استکبار جهانی با تمام قوا برای ایران ستیزی در تلاش است تا به مردم القاء کند نظام اسلامی به بن بست رسیده است .

یدمحمدمهدی حسینی‌همدانی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: دشمنان در تلاش هستند مردم به ویژه جوانان را ناامید کنند، اگرچه نابودی استکبار جهانی و رژیم غاصب نزدیک است.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زینب (ع) گفت: در همین فضا باید از حضرت الگو گرفت و امید آفرینی را گفتمان غالب جامعه کرد.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: امید آفرینی یکی از شاخص های اصلی ایران دوستی است و کسانی که القای ناامیدی می کنند ایران ستیز هستند.

وی یاد آورشد: نباید بگذاریم دشمنان در قالب دفاع از منافع ملی القای یاس داشته باشند بنابراین نویسندگان، روحانیون و افراد تاثیر گذار باید شاخصه های امید و پیشرفت را تبیین کنند.

امام جمعه کرج با گرامیداشت هفته بسیج، زینب کبری(ع) را عظمت یک بانوی بسیجی که می تواند الگوی برای انسان باشد، توصیف کرد و گفت: این در حالی است که افتخار زن در دنیای غرب آن است که خود را در چشمان هوس باز مورد توجه قرار دهد.

وی گفت: دنیای غرب زن را وارونه وارد عرصه اجتماع به اسم آزادی می کند و نقش مادری، کرامت و آرامش را از او گرفته است.

نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: غرب برای زنان چیزی جز حقارت نداشته و امروز اوج خواسته عده ای از آشوب ها این است که سلف سرویس مختلط در دانشگاه می خواهند و باید بحث انقلاب جنسیتی را تبیین کرد و مسیری که در غرب طی شده در این زمینه را بیان داشت .

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: حادثه عاشورا نشان داد زن در حاشیه تاریخ نیست چرا که زینب (ع) با عظمت در صحنه ظاهر شد و دشمنی که به ظاهر پیروز شده بود را تحقیر کرد .

بانوان جایگاه زن مسلمان را تشریح کنند

امام جمعه کرج تاکید کرد: زینب کبری (ع) نشان داد که عفاف و حجاب زنان را به عزت می رساند و یک جهاد بزرگ داشت .

وی با طرح این سووال که کسانی که شعار برای زنان می دهند اوج خواسته آنان چیست؟ گفت: بانوان باید در این بخش به عنوان جهاد تبیین جایگاه زن مسلمانان را تشریح کنند .

آیت الله حسینی همدانی افزود: امروز دشمنان در تلاش برای از بین بردن این الگوی برجسته زنان یعنی حضرت زینب (ع) هستند چراکه می دانند پروژه هسته ای رسته شده و چیزی از آن عاید آنان نمی شود .

وی اضافه کرد: یکی از مسایلی که دشمنان با آن مشکلات برای ایران درست می کنند حقوق بشر و حقوق زنان است که دراین زمینه سرمایه گذاری های سنگینی دارند .

امام جمعه کرج در ادامه به قطعنامه اخیر حقوق بشر برای ایران اشاره کرد و گفت: برای پیروزی شروع کرده اند به قطعنامه دادن، در حالی که دم از حقوق بشر می زنند می بینیم که پرونده سیاهی از نقض حقوق بشر دارند .

وی ادامه داد: همچنین انفجارات در رژیم غاصب این رژیم را به وحشت انداخته و مجاهدان فلسطین نفس های آنان را به شماره انداخته اند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: زینب (ع) تبدیل شد به الگو برای کسانی که مظهر رحمت و مهربانی هستند و این روز رابه پرستارانی که با دلسوزی به بیماران رسیدگی می کنند تبریک می گوییم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: نخبگان از حضرت زینب (ع) بیاموزند وارد عرصه شوند و به صراحت از انقلاب دفاع و راهکار برای حل مشکلات ارایه دهند.

بهترین فرزندان کشور بسیج را پذیرفتند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز با اشاره به هفته بسیج نیز بیان داشت: تفکر بسیج را امام راحل (ره) مطرح کردند و بهترین فرزندان کشور آن را پذیرفتند بنابراین الگویی برای انسان های آزاده شد .

وی اضافه کرد: این تفکر از اسلام ناب گرفته شده و تحت نظر ولی جامعه جریانی به وجود آمد که همه نیازهای نظام را درتمام عرصه ها تامین کرد بنابراین دشمن در تلاش برای از بین بردن آن است .

آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: بسیج با شناخت از انقلاب و دفاع از آن مقابل دشمن ایستاد و در جنگ شناختی دشمن مقاومت کرد و بدون اسلحه حتی مظلومانه هم برخی از بسیجیان جان باختند .

وی ادامه داد: راز ماندگاری بسیج که امروز از مرزهای کشور عبور کرده و سد مقابل استکبار جهانی به شمار می رود، به خاطر ویژگی های این نهاد مردمی از جمله ولایی بودن ، وفاداری به ارزش های انقلاب اسلامی و الهی ، روشنگری در برابر جریانات سیاسی ، اهل جهاد تبیین بودن و غیرتمند در دفاع از منافع ملی است.

امام جمعه کرج در این بخش از سخنان خود که با تکبیر نمازگزاران همراه بود تاکید کرد: تفکر بسیجی که بیشتر مردم آن را دارند به چنان قدرتی تبدیل شده که لرزه به جان بدخواهان نظام اسلامی انداخته و به هر وسیله می خواهند این نهاد را از بین ببرند اما بسیج زنده است و خاموش نخواهد شد.

وی با تبریک روز مجلس از شهید مدرس به عنوان شهید بسیجی یاد کرد و افزود: شهید مدرس یک سیاستمدار اسلامی و مردمی بود که در حوادث اجتماعی و سیاسی خود را وکیل مردم می دانست.

آیت الله حسینی همدانی افزود: شهید مدرس ارتباط چهره به چهره با مردم داشت و مخالفت با قراردادهای نگین از اقدامات موثر او به شمار می رود، چنانچه نگاهی به زندگی نامه ایشان نشان می دهد که از نظر شخصیتی نیز مستقل بود.

امام جمعه کرج با اشاره به مناسبت روز نیروی دریای ارتش نیز ادامه داد: این نیرو در دفاع مقدس و دوران سازندگی در مسیر شکوفایی نقش مهمی داشت.

وی افزود: آثار جاودانه نیروی دریایی در افزایش ضریب امنیت دریا ، اسکورت کشتی ها ، مبارزه با دزدان دریایی ، حضور در اقیانوس اطلس و عبور از کانال سوئز به همراه ساخت ناوشکن های بومی ، سامانه های جنگی الکترونیکی مایه افتخار است.

کد خبر 723026
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 40
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    29 5
    اوج خاسته مردم اختلاس دزدی دروغ است
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۴
    30 3
    اوج خواسته مردم این است روحانبت به حوزه بر گردند .این به نفع دین و کشور و خودشان است
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    3 10
    #زن_عفت_افتخار #مرد_غیرت_اقتدار
  • مرتضی. IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
    7 2
    درک عجیبی از وضع مردم دارید