رئیس جمهور که پنجشنبه به شهرستان اسلامشهر سفر کرده است، از روند احداث و پیشرفت پروژه متروی اسلامشهر بازدید کرد.

مترو اسلامشهر

به گزارش همشهری آنلاین، سیدابراهیم رئیسی با حضور در ایستگاه متروی میدان نماز اسلامشهر بازدیدی از روند احداث و پیشرفت متروی این شهر داشت و با توضیحات مسئولان شهری در جریان امور مربوط به آن قرار گرفت.

تکمیل زنجیره متروی اسلامشهر و اتصال ایستگاه میدان نماز به خط سه متروی تهران یعنی ایستگاه آزادگان در بهبود حمل و نقل مردم اهمیت دارد و از این رو دوم بهمن ۱۴۰۰ عملیات اجرایی ایستگاه مترو میدان نماز اسلامشهر آغاز شد.

به گفته حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر، با احداث متروی اسلامشهر طبق برآوردی که صورت گرفته روزانه بیش از ۱۱۰ هزار نفر از مردم این شهرستان، بهارستان و رباط کریم از این خط استفاده خواهند کرد.

محسن حمیدی شهردار اسلامشهر درباره روند احداث متروی اسلامشهر به ایرنا گفت: متروی اسلامشهر به طول ۱۵.۵ کیلومتر در امتداد خط سه متروی تهران به صورت یکپارچه در حال اجرا است که در حال حاضر حفاری تونل بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. چهار کارگاه در این طرح فعال است که یک قطعه به صورت دستی درحال اجرا است که فقط ۲۴۰ متر مانده که به انتهای خط سه متروی پایتخت متصل شویم.

به گفته حمیدی، کارگاه بعدی، یک قطعه مکانیزه به طول ۱۰ کیلومتر بوده که تا کنون حدود ۶۰ درصد آن انجام شده است.

زمان شروع به کار مترو اسلامشهر مشخص شد

شهردار اسلامشهر در مورد زمان پایان این طرح توضیح داد: حفاری تونل متروی اسلامشهر از سال ۹۸ آغاز شده و اگر تامین مالی انجام شود، می‌توان امیدوار بود که تا پایان مدیریت شهری کنونی افتتاح و بهره برداری شود.

او با اشاره به لایحه استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت جهت انجام روسازی و تامین تجهیزات مترو تهران به اسلامشهر گفت: استفاده از ظرفیت ۱۰۰ میلیارد اوراق مشارکت به عنوان نخستین تجربه با پیگیری‌های سازمان و ستاد حمل و نقل ریلی و همراهی شورای اسلامی شهر محقق شد.

حمیدی یادآور شد: هم اکنون هم پیشنهاد درخواست اوراق مشارکت تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان به دولت داده ایم که در صورت موافقت و تخصیص اوراق سرعت پیشرفت عملیات اجرایی مترو افزایش می یابد.

کد خبر 722845
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha