همشهری آنلاین: هفت هزار آبادی کشور از گردونه آموزش پایه خارج می‌شود این در حالی است که هم اکنون 15 درصد از جمعیت شش سال به بالای کشور از نعمت سواد برخوردار نیستند.

معاون پشتیبانی و مالی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اعلام کرد: امسال هفت هزار آبادی و روستای کشور از گردونه فعالیت های آموزش پایه خارج می شود.

پرویز کوثری به ایرنا گفت: آموزش پایه به تحصیلات پایه های اول تا پنجم ابتدایی اطلاق می‌شود که سوادآموز پس از قبولی در همه پایه‌ها، از گردونه فعالیت‌های آموزش پایه خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه "سال گذشته پنج هزار روستا و شهر از گردونه سوادآموزی آموزش پایه خارج شد"، افزود: هم اکنون 15 درصد از جمعیت شش سال به بالای کشور از نعمت سواد برخوردار نیستند.

معاون پشتیبانی و مالی سازمان نهضت سوادآموزی کشور اظهارداشت: پس از تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال 1358، حدود 9 میلیون نفر از قشرهای جامعه که بی سواد مطلق بوده اند، دوره مقدماتی اول و دوم ابتدایی را با موفقیت طی کرده اند.

کوثری گفت: در این مدت بیش از چهار میلیون نفر در دوره‌های پس از سواد از جمله خدمات رسانه‌ای و گروه‌های پیگیر شرکت کرده‌اند که این کلاس ها با هدف جلوگیری از رجعت به بی سوادی و تثبیت و تعمیق سواد افراد تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: تاکنون یک میلیون نفر از فراگیران نهضت سوادآموزی موفق شدند که به دوره راهنمایی راه یابند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

کد خبر 72284

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز