برزیلی‌ها مدت‌هاست که تشنه کسب عنوان قهرمانی هستند، اما در هر دوره با مشکلاتی روبرو شده و حذف می‌شوند.

برزیل - صربستان

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین بازی از دور نخست مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران با سوت علیرضا فغانی، داور ممتاز کشورمان بین تیم‌های برزیل و صربستان در گروه G در ورزشگاه لوسیل آغاز خواهد شد.

این دو تیم تاکنون ۲ بار به مصاف هم رفته‌اند که هر دو بازی با برتری برزیل به پایان رسیده است؛ اولی با نتیجه یک بر صفر در دیداری دوستانه و دومی با نتیجه ۲ بر صفر در جام جهانی قبلی.

پرافتخارترین تیم تاریخ جام جهانی که تنها تیم حاضر در تمام ادوار نیز بوده است، برای دومین بار پیاپی با تیته به عنوان سرمربی گام به جام جهانی می‌گذارد. در دوره قبل برزیل در یک چهارم نهایی به دست بلژیک حذف شد. اما این بار به نظر می‌رسد که سلسائو مصمم‌تر از همیشه آماده فتح جام باشد.

در این میان، بسیاری از نگاه‌ها به نیمار است؛ ستاره‌ای که می‌کوشد رکوردهای متعددی را برای خود در این جام جهانی دست و پا کند و با کسب عنوان، نامش را در کنار نام بزرگان کشورش در جام جهانی قرار دهد.

حریف برزیلی‌ها یکی از تیم‌های اروپای شرقی است که نام پرآوازه یوگسلاوی را در تاریخچه خود دارد، اگرچه نه نشانی از آن تیم دارد و نه پتانسیل‌اش را. (این مهم به تجزیه کشور یوگسلاوی بازمی‌گردد.)

این تیم با نام صربستان تاکنون ۳ بار به جام جهانی آمده و هر ۳ بار در مرحله گروهی حذف شده است.

کد خبر 722776

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوخ طبع IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
    1 0
    ای کاش فغانی بازیهای ایران را داوری می کرد 😂😂