علیرضا جهانبخش یکی از آن دست بازیکنان تیم ملی است که معمولا انتقادات فنی زیادی را تحمل می‌کند.

جهانبخش

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی‌جهان که سال‌های اخیر در رده باشگاهی فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده، منتقدان جدی دارد. با این حال، او آرام‌آرام به سمت بلوغ و پختگی پیش رفته است. جهانبخش یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ بود. او در ۱۲بازی ۵گل به ثمر رساند و کمک زیادی به صعود آسان و بی‌دردسر تیم ملی کرد.

دراگان اسکوچیچ هم اعتقاد ویژه‌ای به جهانبخش داشت، در نتیجه همه‌چیز برای او خوب و خوش پیش رفت و انتقادات هم به حداقل رسید. همزمان در برخی مسابقات بازوبند کاپیتانی تیم ملی هم روی دست جهانبخش دیده شد و انتقادات به حداقل رسید. او در این سال‌ها به جایگاهی رسید که سخت برایش تلاش کرده بود و حالا هم برای همراهی تیم ملی در قطر به سر می‌برد.

مهره فیکس تیم اسکوچیچ، در نخستین ارنج کارلوس کی‌روش در جام‌جهانی هم در ترکیب اصلی قرار گرفت. با این حال، مثل بسیاری دیگر از بازیکنان تیم ملی، علی‌جهان نمایش درخشانی در برابر انگلستان نداشت. شاید یکی از مهم‌ترین فرازهای بازی مربوط به زمانی بود که او یک فرصت خوب گلزنی را با ضربه‌ای کم‌دقت از دست داد. اگرچه آن صحنه مشکوک به آفساید بود و حتی شاید بعد از گل‌شدن هم از سوی کمک‌داور ویدئویی مردود می‌شد، اما مسئله مهم این است که ستاره تیم ملی ایران باید در مورد استفاده از چنین موقعیت‌هایی خسیس‌تر باشد.

در جام‌جهانی و مخصوصا مقابل رقبای بزرگ، از این فرصت‌ها زیاد نصیب بازیکنان یک تیم آسیایی نمی‌شود. در نتیجه جهانبخش باید به اندازه مهدی طارمی قدرشناس و حساس باشد. درصورتی که اقبال کی‌روش به جهانبخش ادامه داشته باشد و این بازیکن در برابر ولز هم به میدان برود، او باید در فرصت‌های مشابه با نهایت دقت و تمرکز عمل کند. در غیر این صورت، بازیکنان رقیب با همین ویژگی، به رؤیای ادامه حضور تیم ملی در مسابقات جام‌جهانی پایان خواهند داد. جام‌جهانی تورنمنت بی‌رحمی است.

کد خبر 722729
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha