گروه سیاسی: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی که جمعه‌شب تهران را به مقصد دمشق ترک کرد، پس از گفت‌وگو با مقام‌های سوریه، عازم لبنان شد

 و قرار است از لبنان مجددا به سوریه بازگردد تا روند مذاکرات خود که با هدف بررسی اوضاع غزه و پایان دادن به اوضاع بحرانی این منطقه انجام می‌شود را تکمیل کند.

پیمان جبلی، معاون رسانه‌ای شورای‌عالی امنیت ملی که سعید جلیلی را در این سفر همراهی می‌کند، روز گذشته در گفت‌وگو با همشهری تأکید کرد که توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و پایان دادن به محاصره این منطقه در اسرع وقت، 2 هدف اصلی از انجام رایزنی‌ها در دمشق و بیروت است.

جلیلی پس از ورود به دمشق، در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری تأکید کرد که روابط راهبردی ایران و سوریه اقتضا می‌کند که این دو کشور برای غلبه بر شرایط بحرانی غزه با یکدیگر همکاری کنند.

وی سپس با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار کرد و استقامت جانانه مردم غزه در برابر تجاوزگری و جنایات رژیم‌صهیونیستی را کم‌نظیر و موجب شگفتی جهانیان دانست.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، مشعل هم در این دیدار با قدردانی صمیمانه از حمایت‌های رهبری، اقشار ملت و دولت ایران از آرمان فلسطین گفت: پشتیبانی صادقانه مردم ایران از غزه، نقش عمده‌ای در تحقق پیروزی بزرگ مردم غزه بر دشمن صهیونیست دارد.

نزدیک شدن به فروپاشی

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در دیدار رمضان عبدالله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم تصریح کرد: پایداری و مقاومت مردم شجاع غزه نشانه‌های شکست رژیم‌صهیونیستی را آشکار کرده و این رژیم با جنایات خود در غزه یک گام دیگر به فروپاشی نزدیک شده است.

جلیلی و بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نیز در جریان رایزنی با یکدیگر، بر اولویت توقف فوری تجاوزهای رژیم صهیونیستی و برداشته شدن محاصره از مردم غزه تأکید کردند. مقام‌های ایرانی و سوری تحرک فوری همه کشورهای عربی، اسلامی و مجامع بین‌المللی را در این مسیر، مهم ارزیابی کردند.

سعید جلیلی عصر دیروز پس از ورود به بیروت با مقام‌های لبنانی از جمله میشل سلیمان، رئیس‌جمهوری، نبیه بری، رئیس مجلس و فؤاد سینیوره، نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.وی در این دیدارها، لزوم همراهی هرچه بیشتر کشورهای عربی و اسلامی برای پایان دادن به فجایع رژیم صهیونیستی در غزه را مورد تأکید قرار داد.دبیر شورای‌عالی امنیت ملی امروز با بازگشت به دمشق روند مذاکرات 3 روزه خود را تکمیل می‌کند و امشب نیز به تهران بازخواهد گشت.

سفر لاریجانی به دمشق و لبنان

در همین حال، حسین سبحانی‌نیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد که رئیس مجلس شورای اسلامی که پیش از این اعلام شده بود، دوشنبه عازم سوریه خواهد شد، قرار است از سوریه نیز به لبنان برود و موضوع غزه را با مقام‌های این کشور هم مطرح کند.

کد خبر 72240

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز