معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه قوانین حوزه زنان و خانواده نیازمند اصلاح و تنقیح است.

انسیه خزعلی - معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور

به گزارش همشهری آنلاین،  انسیه خزعلی در اولین جلسه عمومی کارگروه زنان و خانواده برنامه هفتم توسعه معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه قوانین حوزه زنان و خانواده نیازمند اصلاح و تنقیح است، گفت: شرایط فعلی و مطالبات جامعه ایجاب می‌کند که نسبت به حوزه زنان و دختران دقیق‌تر رفتار کنیم و با برنامه‌ریزی بهتر به این حوزه بپردازیم.

او افزود: پراکندگی قوانین حوزه زنان باعث می‌شود بیشترین آسیب در حوزه اجرا به این جامعه هدف وارد شود.

وی ادامه داد: تجمیع و تدوین قانون جامع حوزه زنان در حقیقت رویکردی است که نظام حقوقی حوزه زن و خانواده را اصلاح و تنقیح خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع مسائل زیادی از جامعه در حوزه زنان و خانواده احصا شده است، اظهار داشت: ازدواج و طلاق، کرامت زن، آموزش و اشتغال،‌ زنان سرپرست خانوار، بهداشت و سلامت، اوقات فراغت، فضای مجازی، پیشگیری از آسیب‌ها،‌ ارتقای ساختار خانواده، موضوع جوانی جمعیت، کودک و محیط زیست از جمله موارد مهمی بود که در این زمینه رصد و شناسایی شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در مساله خانواده در برنامه هفتم با نکات مهمی روبه‌رو هستیم و این امر یکی از چهار محور اصلی است که در سند تحول ویژه دیده شده و حوزه زنان و خانواده با هدف ارتقای این نهاد و پایداری آن است.

فاطمه قاسم‌پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تدوین قوانین جدید و رویکرد جدی درباره قوانین حوزه زنان نیازمند همت جدی است، اظهار داشت: قوانین حوزه خانواده آنچنان دچار پیچیدگی‌ها و درهم‌تنیدگی‌هایی است که تنقیح و اجماع روی مفاد یک قانون به ویژه در این حوزه کار سختی است.

زهرا سجادی، رئیس انجمن زنان اندیشمند نیز در این جلسه گفت: در جمع قوانین تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد. ما در مورد قوانین کار، هویت و ... تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده‌ایم. از جهت دیگر بر فرزندآوری تاکید می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حالی که موانع قانونی وجود دارد، زن باید بتوانند بدون نگرانی برای از دست دادن فرصت شغلی ازدواج کند و صاحب فرزند شود. نه اینکه از ترس از دست دادن منبع درآمد از مادر شدن دوری کند. این ترس ناشی از نبودن پشتوانه قانونی است که امیدواریم با تجمیع و اصلاح قوانین در این حوزه مشکلات این چنینی رفع شود.

سجادی با بیان اینکه ایران اکنون محور مقاومت در خاورمیانه و جهان است گفت: ما نباید در حوزه خانواده و زنان منفعل عمل کنیم باید بتوانیم با تجمیع و همفکری با سازمان‌های مردم نهاد فعال در این حوزه به محور خانواده در منطقه و جهان تبدیل شویم و به عنوان سردمدار مدافعان حقوق خانواده در جهان الگویی برای سایر کشورها در این زمینه باشیم.

کد خبر 722351
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • Hossein IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    6 0
    فرزند گرامیتون از کانادا تشریف آوردن؟!
    • محمدبسلامتی IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
      1 0
      شکر خدا, میان سرمیزنن