اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح تکریم و نکوداشت خانواده های جان بخش اهداء کننده عضو را تصویب کردند.

سوده نجفي

به گزارش همشهری آنلاین، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، روز سه‌شنبه در جریان یکصد و هشتمین جلسه خود، طرح تکریم و نکوداشت خانواده های جان بخش اهداء کننده عضو را به پیشنهاد کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در دستور کار قرار دادند.

سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران درباره این طرح توضیح داد: آمار اهدای عضو در افراد مبتلا به مرگ مغزی همچنان به سطح قابل قبولی نرسیده است. ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیازمند به عضو در طول سال جان خود را از دست می‌دهند،  این در حالی است که بیش از پنج هزار نفر بر اثر مرگ مغزی فوت می‌کنند.

نجفی افزود: در این طرح‌ شهرداری تهران موظف است با همکاری با سایر دستگاه‌های متولی نسبت به بسترسازی برای فرهنگ سازی و سایر اقدامات حمایتی در این زمینه برنامه ریزی کند.

اکنون بیش از ۶۰ نوع واحد اهدای عضو در کشور داریم

کتایون نجفی زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با حضور در این جلسه، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ نوع واحد اهدای عضو در کشور داریم.؛ اقداماتی که در ایران انجام می‌شود، به عنوان یک مدل در دیگر کشورها همچون آمریکا و کانادا مورد توجه قرار می‌گیرد.

او افزود: در این زمینه نیاز به آموزش جدی وجود دارد و انجمن اهدای عضو، بازوی وزارت بهداشت در این زمینه است.هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند هشت عضو را اهدا کند. اهدای عضو و ارائه تسهیلات به خانوادگان جان باختگان و اهداکنندگان عضو مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را برای اهدای عضو به تصویب می رساند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه برای پیگیری و نظارت بر اجرای این مصوبه باید کمیته‌ای در شهرداری تشکیل شود، گفت: یک نفر از اعضای کمیسیون سلامت و یک نفر از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، معاون فرهنگی و اجتماعی، معاون خدمات شهری و معاون برنامه ریزی در این کمیته حضور داشته باشند.

چمران تاکید کرد که رئیس ستاد سمن‌ها به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی و رئیس کمیته سلامت شورا به نمایندگی از شورای اسلامی شهر تهران در این کمیته حضور خواهند یافت.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران طرح یادشده را با ۲۰ رأی تصویب کردند.

کد خبر 722240
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha