عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری وظیفه سنگین روحانیت در همراهی با مردم برای حل مشکلات، گفت: روحانیت باید با مردم ارتباط داشته باشد، حقایق را برای آنان بیان کنند. امروز وقت کنار رفتن و کنار کشیدن نیست چون هدف اصلی دشمن همین است.

اغتشاش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در سخنان ابتدای درس خارج فقه خود گفت: آنها برای کنار گذاشتن دین می‌گویند اول روحانیت را حذف و طرد و مأیوس کنیم.

وی اظهار داشت: روحانیت خود را شریک گرفتاری‌های مردم می‌داند، آنان هم باید بدانند فشار اقتصادی و گرانی برای قشر روحانیت به مراتب بیشتر ازبسیاری از اقشار است. با این وجود باید کنار مردم باشیم، فریاد مردم واقعی باشیم، مردمی که خودشان پای این نظام ایستاده‌اند اما حساب اغتشاشگران و فریب‌خوردگان جداست.

وی ادامه داد: اگر مأموری در جایی مرتکب خطایی شد، باید آن را اعلام و اصلاح کرد؛ اعزام هیأتی به نمایندگی از رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان برای دلجویی از خانواده‌های افرادی که بی گناه کشته شدند کار بسیار حکیمانه‌ای بود و سایر مسئولان باید از این اقدام درس بگیرند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تأکید بر همراهی روحانیت با مردم، اظهار کرد: حساب اغتشاشگران از مردم معترض جداست. چطور یک روحانی می‌تـواند از کسی که با دین خدا مخالفت کرده حمایت کند؟ ما صد درصد بدون هیچ مسامحه‌ای روبروی آن کسی که با حکم خدا مخالفت ‌کند می‌ایستیم چون در مورد حکم خدا اصلاً تعارف نداریم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حفظ انقلاب برای ما یک تکلیف است و تردیدی در آن نیست. اگر خدای ناکرده این انقلاب صدمه‌ای ببیند، اسلام لطمه خواهد دید. دغدغه ما در وقایع اخیر کشور فقط حفظ حجاب نیست بلکه حفظ اسلام است. امام خمینی (ره)‌ در همان ابتدای انقلاب فرمود اگر صدمه‌ای به انقلاب بخورد برای صدها سال اسلام دفن خواهد شد. لذا باید با همه وجود انقلاب را حفظ کنیم، حفظ انقلاب هم با رعایت احترام بزرگان و رعایت دستورات رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار محقق خواهد شد.

وی با تأکید بر رعایت امر به معروف و نهی از منکر در همه سطوح با بیان درست و دقیق، گفت: باید موفقیت‌های نظام را در این ۴۰ سال اخیر برای مردم بازگو کنیم. دشمن دنبال این است که بگوید روحانیت کارایی ندارد، اسلام و دین کارایی ندارد و دین نمی‌تواند حکومت کند. می‌گویند اسلام نمی‌تواند کارایی داشته باشد، اسلام نمی‌تواند معیار باشد. یعنی قرآن نمی‌تواند معیار باشد، باید آن را بوسیده و کناربگذارید، فکر باطل آنها این است که دین را کنار بگذارند. حرفشان این است که ناکارآمدی دین را القا کنند نه ناکارآمدی اشخاص را.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به واجب بودن جهاد تبیین، افزود: باید ببینیم انقلاب چه آثار و اهدافی داشته و آنها دنبال چه اهدافی هستند؟ آنها این عزت و استقلالی که امروز وجود دارد را نمی‌خواهند، می‌خواهند این کشور را چپاول و منابع آن را غارت کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار تصریح کرد: باید بدانیم چه وظیفه‌ای داریم. باید با مردم درست صحبت کنیم و در کنار آنان باشیم.

وی افزود: به صرف اینکه یک جوانی را فریب می‌دهند یا تطمیعش می‌کنند که برو عمامه‌ای را بردار، نگوییم ما در خیابان بدون عبا و قبا برویم. اتفاقاً من به بعضی ها گفتم الآن زمانی است که حضور ما با این لباس باید بیشتر باشد، فرض کنید یک اهانتی هم به ما بشود، چه اشکالی دارد یک سیلی برای اسلام بخوریم؟ نباید صحنه را خالی بگذاریم، البته امیدمان به خدای تبارک و تعالی و دعای امام زمان (ع)و خون شهداست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این از برگ‌های زرین روحانیت است که در دفاع از امنیت هم حضور دارد. هر روز تلویزیون خبر شهادت یکی از روحانیونی که در این قضایا شهید شده را نشان می‌دهد. این برای ما افتخار و حجت است که روحانیت در میدان هست و شهید می‌شود، باید انقلاب را حفظ و از ارزش‌های آن مراقبت کنیم. دولت هم باید قوی عمل کند. مردم از دولت انتظار یک حرکت دقیق را دارند، حرکتی که واقعاً مرهمی بر مشکلات اقتصادی مردم و این گرانی‌ها باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر ضرورت به کار گیری تدبیر در حل مشکلات و استفاده از نیروهای کارآمد در دولت برای حل مشکلات، گفت: وضع تولید خوب نیست و بیکاری روز به روز زیادتر می‌شود، این روزها هم که به خاطر مصالحی برخی شبکه‌ها فیلتر شده، مشکلاتی را ایجاد کرده و بیکاری را افزایش داده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یادآوری وظیفه سنگین روحانیت در همراهی با مردم برای حل مشکلات، گفت: روحانیت باید با مردم ارتباط داشته باشد، حقایق را با مردم بیان کند. امروز وقت کنار رفتن و کنار کشیدن نیست چون هدف اصلی دشمن همین است. آنها برای کنار گذاشتن دین می‌گویند اول روحانیت را حذف و طرد و مأیوس کنیم.

وی افزود: باید آن وعده‌هایی که امام و رهبری به مردم دادند عملی شود تا مردم در سایه این نظام، آرامش و امنیت و رفاه و معنویت داشته باشند. ما از اول که انقلاب کردیم برای این بود که معنویت داشته باشیم، حال چگونه می‌توان از افرادی شنید که چه اشکالی دارد یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند! البته کسی نمی‌خواهد با زور این کار را بکند، ولی آیا حکومت اسلامی می‌تواند بی‌تفاوت باشد؟ بگوید خیلی خوب یک بخشی از جامعه حجاب نداشته باشند، یک بخشی هم دنبال شراب خواری بروند، یک بخشی هم بروند دنبال فساد، یک بخشی هم دنبال قمار، یک بخشی هم دنبال فسق و فجورهای دیگر، پس انقلاب اسلامی چه شد؟ در همین بحث حجاب و نظام اسلامی، بنده با استفاده از آیات قرآن اثبات کردم که حاکم اسلامی موظف است به دنبال اجرای احکام باشد و آن را رصد کند، اما کیفیت اجرای آن نیازمند راه های منطقی و عقلانی است که باید در قانون لحاظ شود.

کد خبر 722058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 54
  • نظرات در صف انتشار: 13
  • نظرات غیرقابل انتشار: 114
  • شهروند IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    سلام خدمت مردم ايران زمين - برادران محترم آيا صداي مردم در حوزه ها شنيده مي شود آيا مرگ و داغداري مردم ميهنمان در اين كلاسها درك مي شود پس كجاييد چرا گوش نمي كنيد ؟
    • سوریه سوزی. IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      19 83
      هرکاری دلتون می خواهد بکنید هر مغلطه وسفسطه ایی که دارید به کار ببرید هر اتشی که می خواهید بیفروزید ولی بداتید سرابی پیش رو تیست ، امیدوارم روزی نرسد که حسرت این روزها را بخورید ،بیایید کمی متطقی تر باشیم ومشکلات را با همدلی واتحاد رفع کنیم که دشمن مکار پشت دروازه های شهر نشسته ،دگر خود دانید . #پاینده ایران مقتدر ومتحد درسایه اباصالح المهدی(ع)
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    بی حجابی جرمش مردن است اما دزدی نجومی از بیت المال دکل نفت تو روز روشن عیبی ندارد
    • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      دکل نفتی واختلاس تودولت حسن جونتون بود
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      58 87
      خوب برای خودت بریدی و دوختی و ... دقیقا کجا نوشته که بی حجامی = مردن.!!!!!!!!!!
    • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      13 62
      بله عزیز مرد باشیم اشتباهمان را بپذیریم ، اشتباه کردیم به حسن روحانی رای دادیم که این همه اقتصاد رو نابود کرد و اختلاس رو رواج داد ، من به نوبه خود عذرخواهی میکنم
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      15 66
      هوچی گری بسه.چندنفر تا به حال به خاطر بی حجابی مردن ؟کم حرف مفت بزن.
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 22
      درود بر شما افرین به نکته ی خوبی اشاره نمودید.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      37 2
      دکل نفتی مگه زمان مموتی نبود با اون خاوری؟
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    یعنی آقایان میخواهند بگویند ما فقط برای موضوع حجاب انقلاب کردیم؟! آقایان عزیز،اگر امروز جوانان به مساله حجاب بی تفاوت شده اند یا با دین بیگانه اند،دلیلش کم کاری شماها در حوزه فرهنگ و آموزش وپرورش است.
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    فقط ظلم کردن گناه دارد ظلم نکنیدحجاب مهم نیست
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    حقیقت اینه که هیچ یک از شعارهای اول انقلاب برای داشتن حجاب نبود ،در زمان شاه هر کس حجاب میخواست حجاب داشت الکی داستان سرایی نکنید
  • محمود خانلاری IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    مماشات با مفسدان به اسم رافت اسلامی خیانت به خون شهداست خیانت به تنها نظام طیبه الهی بر روی این کره خاکی زنگار گرفته از فساد حاکمان مفسد است. مردم التماس التماس، از قوه قضائیه، مجریه و مقننه مطالبه گری بکنیم این بساط ابلیس جمع شود. والله اگر دیر بشود ... .
    • سعید IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      87 7
      بخداااااااا اگه یه بار واسه اختلاسگرهای محترم اینوری شاخ و شونه میکشید الان نگران این ملت کنار دولت بودن
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      36 11
      از طرف خودت نظر بده محمود خانلاری
  • ایران من IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    مگر انقلاب شد که حجاب اجباری شود؟ یا انقلاب شد آزادی ، رفاه ، معیشت ، تبعیض ، دزدی یا همون اختلاس و... تغییر کند نه که بدتر از قبل شود!!!!!
    • ج IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      10 77
      احتمالا منافع شما در خطر هست نکنه ژن خوبی هاااا
  • اکبر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    اگر حوزه این دغدغه رو در خصوص اختلاس ها و بی عدالتی ها رو داشت قطعا اعتماد عمومی را بدست میاورد .
  • علی اصغر IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    با سلام یادمان باشه هیچ ادم عاقلی با ابشور تشنگی را رفع نمیکند حجاب در واقع رشد واقعی در مسیر صحیح است امیدوارم که در این مسیر الهی رشد کنیم
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    منم با همون آیات قران اثبات میکنم که حجاب ربطی به حکومت نداره!
  • ناشناس IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    خوب دراینکه حجاب از واجبات اسلام هست حرفی نیست ولی اگه واقع بینانه فکر کنیم انقلاب اسلامی که همش در حجاب نباید خلاصه بشه پس اینهمه رانت واختلاس چی؟اینا رو اسلام وانقلاب تاییدمیکنه؟
  • عبدالله IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    بعید میدانم ایشان بتواند یک حدیث معتبر بیاورد که در دوره حکومت پیامبر یا امام علی حجاب اجباری برای تمام زنان جامعه بوده! اگر کسی سراغ دارد بسم الله
    • ایرانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      12 49
      بالاتر از روایت، آیات قرآن هست خدا در قرآنش حکم حجاب را در سوره های نسا،احزاب و نور بیان فرموده
    • بی توهرگز IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      6 8
      ازفرمایشات رسول اکرم (ص) حجاب زینت زن است
  • سروش IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    158 9
    بسمه تعالی اگه این تعصبی که در طی ۴۳ سال بعد از انقلاب برا حفظ حجاب انجام گرفت برا حفظ بیت المال هم صورت گرفته بود الان به این وضع نیفتاده بودیم.دارم از غصه دق میکنم برا شهدامون.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      81 13
      تمام جنگلهامون از بین رفت(جنگل خودمون رو خشک کردن فروختن به خودمون) . جلگه هامون. رودخونه هامون. هوامون. خاک قرمز جزیره هرمز رو فروختن و....... کدوم روحانی صداش دراومد. از دین همین ظاهر مونده بود که به زور میخوان نگهش دارن. لطفا انتشار بدین.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      55 2
      واقعا اگر اولین اختلاس که اتفاق افتاد وکسی مجازات نشد همینطور اعتراض کرده بودیم شاید به این روز نمیافتادیم که میلیارد ها دلار ببرند وهیچ کارشون هم نداشته باشن
  • محمدبهرامی بلوچ LU ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    30 89
    ضمن تقدیر واحترام از روحانیون وعلمای کرام وبااحترام عرض میکنم رهنمودهای امام خامنه ای نسخه های درمان تمام دردهای جامعه است انهایکه سفره مردم را خالی کردند ودر قدرت بودند واز رهنمودهای مقام ومعظم رهبری سرپیچی کردند وامروز هم نفوذی وهمفکرانشان بعضی ها درپستهای کلان هستند محاکمه مجازات وعزل شوند
    • FR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      8 18
      الرعیه علی طبع ملوکهم
  • مردم IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    166 9
    واقعا انقلاب کردیم فقط به علت بی حجابی زنها ؟؟ قرار نبود ثروت بین مردم پخش بشه؟ قرار نبود مستضعف نداشته باشیم ؟ قرار نبود ظلم کارفرما به کارگر از بین بره؟ قرارنبود بانکداری اسلامی بشه؟؟ قرار نبود سران حکومت سیره زندگی حضرت علی رو الگو برداری کنن؟؟؟ الان از کل حکومت اسلام همه چی درسته فقط روسری مشکل داره؟؟ چهل سال فرصت برای اصلاح کمه؟؟؟؟؟؟
    • مهرداد IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
      48 6
      سرود قبلی را چرا عوضش کردن : شد جمهوری اسلامی به پا ....... که هم دین دهد هم دنیا به ما
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    70 9
    نه خوشم اومد. مردم چقدرر آگاه شدند. آفرین.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    42 49
    لعنت به دشمنان اسلام چه اختلاسگر و دزد چه مروج بی حیایی و بی حجابی
  • US ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    حاجی وقتی که روحانیت وارد سیاست شد هم به خودش لطمه زد هم به اسلام
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    58 4
    اتفاقا حرف مردم هم همینه،بانکها رباخواری میکنند، فقر و فحشا بیداد میکند، اختلاس تا دلت بخواهد،رانتخواری، اعتیاد،ناامنی، پس بقول روزنامه زاکانی انقلاب اسلامی چه میشود.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    14 42
    چقدر ازین موهای زررررررد شبیه جارو عکس میذارین؟بسه دیگه
  • FR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    49 7
    دقیقا هدف همین است که فرموده اید اما نه از سوی دشمنان که از سوی خود مردم چون چهل سال فقط وفقط وعده دروغ شنیدند و هر سال ، سال بعد را شروع امنیت اقتصادی وروحی وروانی مردم اعلام کردند اما سال بسال دریغ از پارسال
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    55 7
    وقتی درسایه حکومت اسلامی مشکلات اقتصادی مردم راحل کردیدبعدپیگیرسایرمشکلات بشید.
  • reza IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    55 8
    هدف اصلی برقراری عدالت بوده که کاملا مردود بوده. ریشه اختلاس باید سوزونده بشه بقیه مسایل حاشیه ایه
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    45 6
    خداوند می فرماید لا اکراه فی الدین در دین هیچ اجباری نیست این تمام حرف است و تفسیری هم ندارد .
  • رضا 🇮🇷 IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    12 13
    جونه هرکی دوست داریدنظرهای منم بزارید لطفآ....... 🙏 🙏 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 😔 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    32 5
    نان نان نان
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    42 6
    بی پولی.ناامنی اقتصادی تمام
  • احسان IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    47 5
    از کل اهداف انقلاب ،فقط یه روسری مانده بود که آنهم پرید . ( و دیگر هیچ)
  • مهدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    31 14
    عضو محترم جامعه مدرسین با سلام و احترام درسته خیلی از مواقع مشت نمونه خروار بودن ، درست نیست ولی اگه همین چند کامن مردوم ، نسبت به فرمایشات جنابتات را بخوانید انشالله به درک درست از نظر مردم برسید و گامهای اصلاحی درست برسید .
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    40 3
    چرا در این چهل سال نپرسیدید دیگر اهداف انقلاب اسلامی چه شد؟
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    53 10
    حجاب مسئله شخصیه و هر آدم عاقل و بالغی می‌تونه برای خودش تصمیم بگیره که چی بپوشه یا به چی نگاه کنه. احتیاجی به توصیه و راهنمایی افراد متحجر نیست
  • خ IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    55 6
    چطور از دزدی‌ها نگیم مگه چطور میشه مردم تو فقر و فلاکت نابود باشند !!!!!
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    56 8
    حجاب سوریه،لبنان، جمهوری اسلامی پاکستان ، قطر عمارات ، عراق، وسایر کشورهای مسلمان چه اشکالی دارد؟؟؟؟؟چرا باید تافته جدا بافته باشیم؟؟؟؟؟
  • سمیه IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    2 15
    به عنوان یک خانم از صحبتهاشون تشکر میکنم. امیدوارم در کنار هم مشکلات کشور رو برطرف کنیم. در ضمن حجاب رو عزت زن ایرانی می دونم و از خدا می خوام تا آخر عمر پایبند حجابم و دین عزیزم باشم.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    19 22
    مردم روحانیت رو شریک گرفتاریها نه، عامل گرفتاریها میدونن
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    6 16
    حجاب که نباشه اولین ضررش واسه خانومهاست ومنفعتش واسه عده ای مردو پسر بیما ره،واسه همینه که مردا بیشتر از زنها خواستار بی حجابی هستن خانومها فکر می‌کنند اگه بی‌حجاب بشن دیگه همه چی بهشت میشه واسشون اما تازه شروع بدبختیهاتونه وقتی که نتونستین از دست مردها ی لجام گسیخته وبیماروحریص ازخونهاتون بیرون بیاین آنوقت مزه بی‌حجابی امروزتونو میچشید اونی که واسه دیدن تارموی تو گردن پلیس رو میبره مطمئن باش فردا واسش میشی یک عروسک که هی دست بدست میشه و وقتی ازت سیر شدن وزیبایی وهمه چیرو ازت گرفتن جات تو سطل آشغاله
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    12 1
    اگه راست میگید حقوقتان را قطع کنند اون وقت ببینم چطور از دین حرف میزنی
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
    3 12
    حجاب در قرآن اومده و جزو واجبات دین یک مسلمانه پس سفسطه بیخود نکنید شاید برای خودتون بتونید دلیل تراشی کنید ولی در پیشگاه خدا هیچ دلیلی پذیرفته نیست