قوه قضائیه اعلام کرد: فردی که در جریان اغتشاشات اخیر در خیابان ستارخان تهران با در دست داشتن سلاح سرد، اقدام به بستن خیابان، متوقف کردن خودروها و ایجاد ناامنی برای مردم، سپس درگیری با مامورین بسیج، جرح یکی از مامورین و ایجاد رعب و وحشت در رهگذران و شهروندان کرده بود، به اعدام محکوم شد.

اعدام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در راستای دستورات رئیس دستگاه قضائی مبنی بر لزوم تسریعِ همراه با دقت و عدالت در رسیدگی به پرونده‌ متهمان اغتشاشات اخیر و در ادامه رسیدگی به اتهامات این افراد در دادگاه انقلاب تهران، حکم اولیه پرونده یکی دیگر از اغتشاشگران صادر شد.

فردی که در جریان اغتشاشات اخیر در خیابان ستارخان تهران با در دست داشتن سلاح سرد، اقدام به بستن خیابان، متوقف کردن خودروها و ایجاد ناامنی برای مردم، سپس درگیری با مامورین بسیج، جرح یکی از مامورین و ایجاد رعب و وحشت در رهگذران و شهروندان کرده بود، به اعدام محکوم شد.

بنابر این گزارش، براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب تهران، این فرد به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت شهروندان منجر به ایجاد ناامنی در محیط و اخلال در نظم و امنیت جامعه به مجازات اعدام محکوم شده است.

گفتنی است طی روزهای گذشته ۵ نفر دیگر از اغتشاشگرانی که در شهر تهران اقدام به قتل، کشیدن سلاح یا بستن خیابان ها و ایجاد ناامنی برای مردم کرده بودند نیز توسط دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده اند

حکم صادر شده برای تمامی این متهمین ، بدوی و قابل تجدید نظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

کد خبر 721678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 42
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • ایران IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    22 19
    دستمریزاد
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    46 19
    اعدام نکنید اخه با چه وجدانی حکم اعدام میدید
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
    21 44
    حکم صادره برای این فرد ، دقیقا مطابق با قانون است . احسنت .
    • ایرانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      44 4
      من به شخصه این کارها رو تایید نمیکنم و موافق نیستم ولی یک مقدار باید اندیشید که چرا یک جوان حاضر میشه با آگاهی کامل از تیجه عملش دست به چنین کاری بزنه : اگر با تمام اختلاص گرها آنهایی که راه نفس و زندگی مردم رو بستند مثل آدمی که راه ماشینها رو بسته برخور میشد کشور ایران دچار این همه تنش نمیشد . دیشب اولین اولین بازی جام جهانی رو دیدم و با همه وجود افسوس خوردم که کشوری مثل قطر بانصف قدمت ایران میشه میزبان جام جهانی و ما .... افسوس .
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    33 30
    خدا لعنت کنه این شخص پست فطرت رو . و تمام کثافتهای مثل اینو که بسیجیهای عزیزمون رو میکشند و ب مردم عزیزمون اسیب میزنن . زنده باد سید علی
  • Borzoo NO ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    57 16
    آیا برای کسانی که عامل فرو ریختن مترو پل بودند و تعدادی را کشتند .برای بابک زنجانی.برای عاملان اختلاس فولاد مبارکه .سارقان امانات بانک ملی و هزاران فساد مالی حکم اعدام صادر شد ؟؟ کسی هست جواب عادلانه بدهد؟
  • 114 IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
    38 32
    هر کسی دامن بزنه به ناامنی کشورم باید اعدام بشه