سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سال گذشته بیشترین آمار تلفات گازگرفتگی با ۱۷۴ نفر در دی‌ماه و پس از آن در بهمن‌ماه با ۱۶۱ فوتی گزارش شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان پزشکی قانونی گزارشی از وضعیت مرگ و میر ناشی از گاز گرفتگی منتشر و در آن اعلام کرده است: در سال گذشته (۱۴۰۰)، ۸۳۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۳۱ نفر مرد و ۲۰۸ نفر زن بودند.

از این تعداد ۷۸.۲ تلفات در نیمه دوم سال ثبت شده است. به بیان دیگر ۶۵۶ نفر از فوت شدگان مسمومیت با گاز سال گذشته در نیمه دوم سال جان باخته‌اند.

بیشتر بخوانید: 

در سال گذشته بیشترین آمار تلفات گازگرفتگی با ۱۷۴ نفر در دی ماه و پس از آن در بهمن ماه با ۱۶۱ فوتی گزارش شده است. بنابراین توصیه می‌شود که هموطنان در آستانه ورود به فصل زمستان توجه بیشتری به نکات گفته شده در پیشگیری از مسمومیت با گاز داشته باشند.

در مهر ماه امسال ۳۱ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در کشور جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد تلفات ۴۰ نفر بود، ۲۲.۵ درصد کمتر شده است.

مرگ ۲۵۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در ۷ ماهه امسال

اما در ۷ ماهه اول سال جاری ۲۵۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند که از این تعداد ۱۸۹ نفر مرد و ۶۶ نفر زن بودند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته، ۱۴.۳ درصد بیشتر شده است.

در این مدت استان‌های تهران با ۳۲، خراسان رضوی با ۳۰ و آذربایجان شرقی با ۲۷ فوتی بیشترین تلفات گازگرفتگی را داشته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، این آمار در حالی است که پزشکی قانونی پیش‌تر اعلام کرده بود که در ۶ ماهه اول امسال ۲۲۴ نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را ازدست داده‌اند. با مقایسه این رقم و رقم کنونی می‌توان نتیجه گرفت که فقط در مهرماه ۳۱ نفر قربانی گاز منوکسید کربن شده‌اند.

کد خبر 721666
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha