شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: محیطبان ملایری عصر روز ۲۶ آبان ماه جاری در جریان بازگشت از ارتفاع، در حین عبور از مسیر صخره ای کوه سرده ملایر، از ارتفاع سقوط کرده و در پی آسیب به سر و صدمات ناشی از آن، جان خود را از دست داد.

محمدی

به گزارش همشهری آنلاین، سیده مریم محمدی در این‌باره توضیح داد: روز پنجشنبه در تماس با مدیریت بحران استان و دستور این مجموعه، تمام امکانات موجود در سطح عالی برای جستجوی مرحوم محیط‌بان یاری به کار گرفته شد.

وی افزود: با وجود جستجو و تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، هلال احمر، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی و امنیتی و استفاده از سگ‌های زنده‌یاب؛ طی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه، اثری از مرحوم محیط‌بان یاری ‌پیدا نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد:  صبح امروز ۲۸ آبان ماه یگان حفاظت محیط زیست استان و محیطبانان، توانستند پیکر این فرد را پیدا کرده و با کمک هلال احمر و آتش‌نشانی از دیواره‌های صخره‌ای به پایین منتقل کنند.

محمدی اظهار کرد: برای پیدا کردن این محیط‌بان جوان، یگان حفاظت محیط زیست استان با حضور مدیرکل، یک تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر، تیم آنست با ۲ قلاده سگ و تیم امداد و نجات کوهستان ملایر و گروه‌های مردمی به صورت شبانه روزی طی دو روز اقدام به جستجو در منطقه حفاظت شده کردند.

وی بیان کرد: انتقال پیکر این محیط‌بان به پایین کوهستان حدود سه ساعت به طول انجامید و از ابتدای روند جستجو، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز در محل حادثه حضور داشتند.

محمدی این حادثه غمبار را به خانواده داغدار آن مرحوم و جامعه محیط زیست کشور تسلیت گفت و ضمن ابراز تاثر از بروز این حادثه، از همکاری دستگاه های امنیتی، امدادی و انتظامی، همچنین گروه های مردمی قدردانی کرد.

کد خبر 721381
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha