مجموع نظرات: ۴۲
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
۱ نفر

در جریان اغتشاشات سه‌شنبه (۲۴ آبان ماه) حجت‌الاسلام محمد مویدی به دلیل پرتاب کوکتل مولوتف توسط اغتشاشگران به شهادت رسید. این شهید جهادی بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در شرایط حساس و بحرانی صرف خدمت به مردم و امداد و کمک‌رسانی کرد.

شهید مؤیدی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرحیم مؤیدی برادر شهید محمد مویدی روز چهارشنبه برخی از ویژگی‌های شخصیتی شهید مویدی را برشمرد و  اظهار کرد: شهید محمد مؤیدی ۱۲ فروردین سال ۱۳۶۴ در خانواده مذهبی در منطقه بیضا استان فارس متولد و پس از طی کردن دوران مدرسه وارد حوزه علمیه شد.

برادر شهید مؤیدی افزود: این شهید والا مقام همواره در کنار مردم بود و با خدمت جهادی و ایثارگرانه در شرایط حساس و بحرانی که مردم به کمک و امداد نیاز داشتند به کمک مردم می‌شتافت.

وی ادامه داد: برادرم بیش از ۱۵ سال از عمر خود را در امور جهادی و مردمی گذراند؛ همواره در موکب‌های اربعین به صورت خودجوش حضور می‌یافت و خدمتگزار زائران اربعین و دوستداران خاندان عصمت و طهارت  و محبان اهلبیت بود.

مویدی اضافه کرد: در جریان سیل خوزستان و در زلزله‌های بم و سرپل ذهاب و در سیل و حوادثی که در استان فارس رخ می‌داد آستین همت بالا می‌زد و با اقدامات جهادی و ایثارگرانه دوشادوش روحانیت در کنار مردم بود و به امدادرسانی می‌پرداخت.

وی بیان کرد: شهید مویدی سپاه را چون سروی بلندقامت پاسداری می‌کرد و همواره در کنار برادران سپاه برای تداوم خط ایثار و شهادت از خودگذشتگی و جانفشانی داشت و با آموزه‌های معنوی که در مکتب اسلام و امام راحل و رهبر معظم انقلاب آموخته بود برای بارور شدن درخت توانمند انقلاب جان خود را نیز فدا کرد.

حجت‌الاسلام مویدی، شهیدی جهادی از تبار روحانیت شیراز 

او عنوان کرد: از این شهید بزرگوار دو فرزند پسر بر جای مانده است. حسین و محمدامین فرزندان ۹ و ۱۲ ساله شهید مویدی هستند که از امروز پرتوان‌تر، سلحشورتر و با اراده‌ای آهنین باید راه پدر را ادامه دهند.

مویدی یادآور شد: از همسر بزرگوار این شهید روایت شده است که شهید مویدی با علم به شهادت و جانفشانی در این عرصه پا نهاد و حیات و ممات او برای حیات طیبه مصداق آیه شریفه «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» است.

وی اضافه کرد : شهید مویدی با اعتقاد به اینکه شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است،  شهادت را عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل می‌دانست، شهید مویدی آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و فی‌سبیل‌الله راه شهادت را برگزید.

او افزود: دشمنان دین و دشمنان این مرز و بوم بدانند راه شهید مویدی در حفاظت و پاسداری از انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا راهی جاویدان و مستدام است.

کد خبر 720556
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 31
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    25 43
    خدا رحمتش کند
  • ناشناس IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    57 12
    هیچگاه به معترضین ودگراندیشان اجازه تجمع وراهپیمایی مسالمت آمیزداده نشده است که حرفهای آنان هم شنیده شود
  • بیا پایین IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    52 12
    چن نفر از مردم کشته شدن؟
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    68 7
    فقط میتونم بگم بشنوید حرف و بدبختی مردم بشنوید و ببینید گرسنگی، بیکاری، زباله گردی، فقر، فسادی که مردم تحمیل شده ببینیدغارت کشور و به تاراج بردن تمام منابع و معادن مملکت را به دست اکثریت مسئولین و‌فرزندانشون نزارید خشم مردم گریبانتون را بگیره و هر روز اوضاع بدتر از قبل بشه والله با ارعاب و حمله به مردم و چمیدونم احکام سنگین دادن به بچه های که پانزده و‌ بیست ساله هستند راه حل اساسی نیست نکنید نسازید الان وارد ماه سوم شدیم که همه جا فلج شده چه موقع قراره بفهمید مردم دیگه چیزی واسه از دست دادن ندارند...
    • وطن IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      20 30
      ما هم نمیگیم گرانی نیست .فقر هست ولی باعث بانیش کیه کشورهای خارجی چرا آمریکا هی داره تحریم میکنه تا اجناس گرون بشه. .می‌خواهد ایران را خلع سلاح کند بعد بیاد منابعش را خودش ببرد همان کاری که سر سوریه عراق یمن کرد فکر می‌کنید آمریکا دلش به حال ما سوخته نه به خدا
  • مهر IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    14 49
    فکر کردید آمریکایی ها عاشق چشم و ابروی ما شدن بابا یکم عاقل شید بس نیست غفلت بس نیست اینقدر واسه آمریکایی ها کار کردید
    • رضا فروتن شیراز IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      10 8
      خدااینشهیدرارحمت کندروحش،شاد،،نه حرف بفت می‌زنید این کشور مردم فقربدبخت خاک توسر آمریکا مگر مردم ما فهمید نیست مردم فلج شدن،تا کی به داد مردم می رسند این مسولین
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    8 18
    روحش شاد
  • احمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
    16 2
    من به خواب هم نمیدیدم مردن روبروی همدیگر بایستند
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    8 23
    راه مشخصه بهترین ادمها دارن توسط این حرامیها از بین میرن. هرگز لحظه ای نباید اونهایی که انسانن و شرف دارن از این فتنه گرها حمایت کنن.